Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 4.531

ПОЛИКОНТ – 4.531 / 12.08.2016

I. Модул "Поръчки"

1. Класификация на отчетения брак при производство - вариант 1

В ПОЛИКОНТ е създадена възможност при отчитане на изпълнението на маршрутните карти да се въвежда и информация за бракувано количество и причини за брак. Работи се във форма, която се стартира от допълнителното меню във формите за отчитане на изпълнението на операциите от маршрутните карти с "Класиф.на брака".

Формата съдържа следните колони:

Програмата контролира дали въведеното бракувано количество е по-малко или равно на разликата от произведеното количество и годното количество от изпълнената операция.

Пример: В маршрутна карта П-1000 за операция 10 Иван Иванов е изработил 1000 бр., 900 бр. е годното количество. За тази операция ще може да въведете:

Ако описаното количество с причините за брак е по-малко от брака, отчетен за работника или бригадата, програмата приема, че за разликата има брак с неуточнена причина.

Основанията за брак се въвеждат в "Основни данни" / "Основания за брак" или от допълнителното меню на формата за избор на основание с "Добавяне".

За една изпълнена операция не може да се въвежда повече от един ред с еднакви основание и вид на брака.

Добавянето, промяната и изтриването на данните за класификацията на брака са възможни само при условие, че маршрутната карта, за която се отнасят не е приключена или анулирана.

2. Класификация на отчетения брак при производство - вариант 2

За по-голямо удобство на потребителите, които обработват информацията за брака е създадена специализирана форма, която съдържа възможност за работа само с операциите, в които е отчетен брак.

Тя се старира от "Заработка" / "Класиф.на брака" и се състои от две подформи.

Горната подформа съдържа данни за всички операции от РАЗРЕШЕНИ маршрутни карти, в които е отчетен брак (изпълненото количество е различно от годното количество). Всеки ред от нея има информация за поръчката, номенклатурата, кода и името на операцията, изпълнителя (работник или бригада), изпълнено, годно количество и брак. Данните от тази подформа не могат да се променят.

Втората подформа съдържа информация за класификацията на брака по видове и причини за текущия запис от първата подформа. Начинът на работа в нея е аналогичен на описания в т.1.

Възможността е създадена по поръчка на "Габинвест" ЕООД гр. Габрово.

2. Справка за анализ на брака

Създадена е нова справка за анализ на причините и видовете брак.

Тя се изготвя от "Справки" / "Анализ на брака за период от време, който се въвежда в диалогова форма.

Справката съдържа информация само за изпълнените през периода операции, в които е отчетен брак. Операциите участват в справката, ако крайната им дата попада в зададения период.

Всеки ред от справката има следните данни:

Ако за някоя операция не е извършена класификация на брака или е извършена само за част от бракуваното количество, програмата оцветява реда в червено. Видът на брака в този случай е "Друг", а причината е "Неуточнена причина".

Справката е създадена по поръчка на "Габинвест" ЕООД гр. Габрово.

3. Графика за очакваното натоварване на работно място

Създадена е графика, която показва очакваното натоварване на работните места по седмици. Тя се извиква от "Планиране"/ "Натов. на работни места" . Формата съдържа списък на работните места и графика за натоварването на текущото място.

Справката се изработва по седмици. При нейното извикване се въвежда начална дата и крайна дата. На базата на тези дати се определят начална и крайна седмица. Програмата ( ако е нужно) автоматично разширява интервала от първия ден на първата седмица до последния ден на последната седмица.

Натоварването се изчислява на базата на текущия план. В справката влизат всички планирани операции, които имат общи части с подготвения седмичен интервал. Вземат се само общите части. Продължителността на операциите се изчислява на база календарно време, а не на действителното работно време на  работното място.

Ако желаете отпечатване на всички графики в един документ, трябва да се намирате в горната подформа и да изработите стандартен отчет "Със следващите подформи".

Справката е създадена по поръчка на "Габинвест" ЕООД гр. Габрово.

II. Модул "Работна заплата"

1. Групово добавяне/изтриване от текущия персонал

В ПОЛИКОНТ е добавена възможност за групово добавяне или изтриване на служители от текущия персонал.

Работи се в "Текущи данни" / "Добавяне новопост.служ." или "Изтриване напуснали служ.".

В първия случай програмата изобразява списък с всички новопостъпили служители в периода между началната и крайната дата на каталога, които не са добавени в текущия персонал. Срещу всеки служител има флаг, който е попълнен със стойност 'Д'. Ако желаете да изключите някой служител от груповото добавяне е необходимо в полето флаг за него да въведете 'Н'. От допълнителното меню се избира "Изпълнение". Програмата иска потвърждение, след което добавя служителите с флаг 'Д' в текущия каталог.

При операцията за изтриване се работи по аналогичен начин. Програмата обаче изобразява служителите, които нямат нито един действащ трудово-правен документ през периода, а са част от текущия персонал. Преди да старирате изтриването отбележете с флаг 'Н' напусналите служители, на които ще изплащате обезщетения или ще извършвате корекции от предни периоди с подписани ведомости.

Изтриването се старира отново от допълнително меню с "Изпълнение".

2. Промяна на разходен център в щатно място

Работи се "Текущи данни" / "Персонал".

Ако желаете да промените разходния център на някой служител в текущия каталог и тази промяна да се отрази автоматично в щатното място, на което е назначен, е необходимо да направите следното:

  1. Да коригирате разходния център срещу служителя в текущия каталог.
  2. От допълнителното меню да изберете "Установ.РЦ в щатно място".

В зависимост от стойността на общ параметър 70, програмата ще актуализира разходния център в щатното място от първия (0 или 1) или последния (2 или 3) действащ за каталога трудово-правен документ на служителя.

III. Модул "Кадри"

1. Групово генериране на документи за платени и неплатени отпуски

В ПОЛИКОНТ е добавена възможност за групово генериране на документи за платени и неплатени отпуски.

Работи се в меню "Личен състав" / "Докум.автоматично".

Задава се дата и се избира цялата фирма или някое нейно звено. От допълнителното меню се продължава с "Документи за отпуск".

Програмата изобразява диалогова форма, в която се попълва необходимата информация за груповото генериране на документи за отпуск:

След като потвърдите записа в диалоговата форма, програмата изобразява списък с назначените в избраното звено служители към зададената дата. Срещу всеки от тях е попълнено 'Д' в полето "Флаг". Преди да стартирате груповото генериране на документи за отпуск е необходимо да въведете 'Н' в полето за флаг за служителите, които искате да изключите от процедурата по генериране.

Документите за отсъствие се генерират само на служителите, които нямат друго отсъствие през зададения период и имат необходимия брой дни като салдо от съответното отсъствие. След като генерирането приключи се изобразява форма, която съдържа списъка с избраните служители. Срещу всеки от тях има информация за резултата от генерирането.

2. Промяна в Националната класификация на професиите и длъжностите - 2011

Със заповед N РД01-489 / 28.07.2016 г. на МТСП са направени промени в Националната класификация на професиите и длъжностите - 2011 г.:

Промените са отразени в ПОЛИКОНТ.


IV. Модул "Платежни документи"

1. Платежни документи за банка ДСК

Добавена е възможност за изготвяне на файлове  с определен формат с данни за платежни документи, изготвени от небюджетен разпоредител за банка ДСК. Може да се изготвят файлове с платежни документи от вид 13 (Платежно нареждане - кредит) и 17 (Платежно нареждане перс. – кредит).

При изготвяне на файловете съществуват следните особености :

Файловете могат да се изготвят от допълнителното меню на форма „Дневник-1“ или „Дневник-2“ на модул „Документи“ и от меню „Пл. документи“ на модул „Работна заплата“.

V. Извършени подобрения

  1. Отсранена е грешка в pkadm.exe при автоамтичното определяне на името на дезархивираната база.
  2. В дневника с отсъствията ("Работна заплата" / "Справки" / "Отсъствия" / "Дневник на отсъствията") е добавен коментар от документа за отсъствие.
  3. Документи от вид 67 "Краткосрочна командировка" не могат да са със застъпващи се интервали.
  4. Във връзка с изменение в Закона за държавния служител са добавени нови основания за назначаване, преназначавене и пракратяване.
  5. Добавена е възможност за изготвяне на служебни бележки по оператори и звена.
  6. Добавен е нов вид документ 95 "Декларация за имотно състояние". Предназначението му е за съхраняване на декларацията за имотното състояние на служителите в електронното им досие.  Документът няма съдържание и не могат да се припокриват периодите на действие на документи от този вид.
  7. Във връзка с изменение на Кодекса на труда са добавени нови основания за преназначаване.