Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 4.550

ПОЛИКОНТ – 4.550 / 19.06.2017

I. Модули "Кадри" и "Работна заплата"

1. Автоматично добавяне на документ за отсъствие

Добавена е възможност за автоматично генериране на документ за отсъствие от документ 54 Заявление-декларация. Най-напред се попълва съдържанието на заявлението. След това от допълнителното меню се избира "Добавяне на отсъствие". Функцията не е достъпна за Приложения 8 и 2а, както и ако не е попълнено качество на лицето.

Програмата иска потвърждение за генерирането и изобразява списък на всички възможни основания за отсъствие, свързани с избраните заявление и качество. Необходимо е да изберете основанието за разрешаване на отпуска. ПОЛИКОНТ автоматично ще генерира документ от вид 3 "Отсъствие", с начална и крайна дата, съвпадащи с датите на заявлението за избраното основание.

Документ за отсъствие няма да се генерира, ако има въведено отсъствие, което попада или припокрива периода на заявлението, както и в случай, че заявлението няма попълнена крайна дата.

2. Промяна на формата за избор на отсъствие

Променена е формата за избор на причини за отсъствие. В нея различните видове отсъствия (платени, неплатени отпуски, болнични и отглеждане на дете) са оцветени в различни цветове. За всяко отсъствие е добавена информация за периода, през който се ползва, за заявленията, както и за вида на отпуска. Във формата са добавени още две подформи. Едната от тях съдържа пояснителен текст, а другата списък с качествата на лицата, които могат да ползват съответния отпуск.

Към формата има създаден служебен шаблон "Болн., брем. и раждане и отгл.на дете".

II. Модул "Парични обезщетения"

1. Работа с описи на документи за НОИ след 01.06.2017 година

С промените в Наредбата за паричните обезщетения и помощи от ДОО са променени редът и начинът на предаване на информацията за изплащане на паричните обезщетения в НОИ.

НОИ публикува нова структура на файловете с Прилижения 9, 10 и 11, както и нови изисквания и контроли на предаваната информация.

До 12.06.2017г. в НОИ ще се приемат данни със старите структури на файлове за документи с начало преди 01.06.2017г. и ще се използват старите образци на декларации и удостоверения 9 и 10.

От 14.06.2017г. в НОИ  се приемат данни с новите структури на файловете за всички документи, независимо от тяхното начало.

В ПОЛИКОНТ e добавена възможност за включване в описите на документи, отнасящи за периоди след 01.06.2017г. Добавянето на информация за болнични листове и заявления-декларации се извършва по познатия начин - автоматично или ръчно.

Начинът, по който се изготвят файлове с данни за удостоверение 9 и 10 се отпределя от датата на описа. За описи с дата до 12.06.2017г., се изготвят файлове с удостоверение 9 и 10 в стария формат. За описи с дата след 12.06.2017г. се изготвят файлове с удостоверения 9 и 10 в новия формат, независимо от датите на документите, които са включени в описа. С новия формат на файловете се предават и данни за променени обстоятелства и корекции на документи, отнасящи се за периоди преди 01.06.2017г.
    Начинът, по който се отпечатват удостоверение 9 и 10 се определя от датата на документа за отсъствие или датата на заявлението. Ако датата на документа е преди 01.06.2017г., печатният образ на удостоверение 9 и 10 е в стария вид, а ако датата е след 01.06.2017г. печатният образ е в новия вид.

3. Справка за документите за предаване в НОИ

Добавена е нова справка, която се изготвя от меню "Описи >= 2016". Избира се опис и от допълнителното меню на горната подформа се продължава с "Докум. за предаване". Справката съдържа всички документи, които към датата на текущия опис не се предадени в НОИ (не участват в опис). Всеки ред от нея има полета за служителя, отсъствието и заявлението-декларация. Документите, които могат успешно да се включат в опис са оцветени в зелено и имат стойност 'Н' в колоната 'В опис?'. Останалите имат стойност '?' в същото поле. Тези документи са оцветени в червено. Трябва да ги прегледате и да отстраните разминаванията в тях. Някои от причините документите да не могат да се включат ръчно или автоматично в опис са следните:

III. Извършени подобрения и отстранени грешки

  1. Направена е промяна при изготвяне на файловете с Приложение 9 и 10. Недопустимите символи в адреса на фирмата и в адресите на служителите се заменят от програмата със шпация'.
  2. При тестването на данните в описите, при изготвяне на прилоожение 3 е добавен тест за датите на изписване на детето от лечебното заведение и датата, на която осиновеното дете е предедено на осиновителите.
  3. Отстранено е грешка при отпечатване на заповедите за отпуск, допусната в 549 актуализация.
  4. Добавен е тест при попълване на датата на първичното отсъствие в документите от вид 3. За документите с дата след 01.06.2017 г. програмата извежда съобщение за грешка ако не открие документ за отсъствие със съответната начална дата. Същият тест се пуска и при изчисление на работните заплати.
  5. Добавена е нова причина за отсъствие 100 "чл.167, ал.1" - "Отпуск-осин.дете 2-5 г - забол./смърт осиновителка". То може да се използва в периодите след 01.06.2017 г. и включено в процедурите по изчисление на работните заплати.
  6. При работата с Приложение 3 за периодите след 01.06.2017 г. програмата проверява дали има попълнена коректна дата на изписване на детето от лечебното заведение (за баща) и за предаване на осиновеното дете (за осиновител).