Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 4.561

ПОЛИКОНТ – 4.561 / 03.11.2017

I. Модул "Работна заплата"

1. Промени, свързани с работата по проекти

С текущата актуализация са направени промени, свързани с изчислението на осигурителния доход и осигурителните вноски при работа по проекти.

В документите от вид 84 "Работа по проекти" е добавено ново поле "Приоритет" във втората подформа. То може да има положителна стойност или 0. Полето се попълва за всеки месец, в който има изплащане на суми по проект и се използва за подреждане на проектите при разпределението на осигурителния доход.

Създаден е нов общ параметър 110 "Начин за разпределяне на ОД при работа по проекти". Той е добавен във всички каталози след 01.01.2017 г. със стойност 0. Когато общият параметър има стойност 0, разпределянето на осигурителния доход (пера 911 и 930) между основното правоотношение и проектите се извършва пропорционално на отработените часове по тях.

При стойност 1 на общия параметър програмата разпределя осигурителния доход по следните правила:

В печатния образ на фиш по проект под името на разходния център се отпечатва № и дата на заповедта, с която на лицето се възлага работата по проект. Те се преписват от полетата за номер и дата на документ 84 „Работа по проекти“.

Новата функционалност е създадена по поръчка на Агенция пътна инфраструктура.

2. Потребителски общи параметри

Както знаете до текущата актуализация общите параметри се поддържаха служебно от ПОЛИКОНТ, а потребителите можеха само да променят техните стойности.

С текущата актуализация е добавена възможност потребителите да създават общи параметри, които да използват за изчислението на елементите на работните заплати.

Работи се във формата от "Текущи данни" / "Общи параметри". Всички параметри с номер под 1000 остават служебни и не могат да се изтриват. Потребителите могат само да променят тяхната стойност. Те не могат и да добавят общи параметри с номер под 1000.

Потребителските общи параметри могат да имат номер по-голям или равен на 1000. За всеки параметър се въвежда номер, име, мярка и стойност. Изтриването и промяната на номера на потребителски общ параметър е разрешено само при условие, че той не е включен в изчислението на нито едно перо в текущия каталог.

При създаването на нов каталог програмата ще препише в следващия каталог, както служебните общи параметри, така и тези, които вие сами сте добавили. 

3. Ваучери за храна

Създадено е ново служебно перо 618 "Ваучери за храна" и нов общ параметър 106 "Ваучери на месец". Перото се изчислява като сумата на общия параметър се раздели на плановите дни за месеца и се умножи по сумата от дните в пера 931 "Дни без неплатен отпуск" и 913 "Дни за отглеж.на дете".

4. Нови начини за закриване на салда за отпуск

Добавена е възможност салдата за отпуск да се закриват по следното правило: най-напред годините след 2009 от най-ранната към най-късната; след това годините преди 2009 от най-ранната към най-късната и най-накрая 2009 година. За да използвате този начин е необходимо да въведете стойност 6 в общ параметър 77 "Начин за закриване на салда за отпуск".

Ако искате да приложите същото правило, но програмата да вземе с приоритет информацията от ддокумента за отсъствие, е необходимо общият параметър да има стойност 7.

II. Модули "Кадри", "Щатни разписания" и "Уведомления"

1. Населено място и адрес в щатни места

Променена е формата за работа със щатното разписание. За всяко щатно място вече може да се въвежда населено място и адрес. Информацията трябва да се попълва само в случай, че щатното място се намира в друго населено място или има различен адрес от звеното, в което е създадено.

При копирането на щатни места от еталон програмата копира и данните за населеното място и адреса.

Променени са печатните образи на документите от вид 11 и 12. Те използват информацията за населеното място и адреса от щатните места с приоритет пред тази за звеното и фирмата.

Процедурата по регистрация на трудово-правните документи в НАП използва кода по ЕКАТТЕ за населеното място по аналогичен начин.

2. Промени, свързани с документите за прекратяване на правоотношение

В "Основни данни" / "Основания за прекратяване" за всяко основание са добавени 4 нови колони, които могат да съдържат дълъг текст - "Още основания", "Причини", "Други условия" и "Обезщетения".  В тях може да попълните фиксирани текстове, които програмата ще преписва автоматично в документите за прекратяване в полетата със същите имена, когато използвате съответното основание. Текстовете за "Още основания" и "Други условия" са с приоритет спрямо текстовете, които сте въвели за документите за прекратяване (6 и 15) във формата "Префикси документи".

III. Модул "Поръчки"

1. Промени, свързани с номенклатурата

Във формата за работа с номенклатурата са добавени полета за номер и име на оператор. Полетата са незадължителни. Операторът може да се въведе чрез номера му или с помощта на форма за избор.

Променена е и формата "Кодове при доставчици". В нея са добавени полета за наименованието на номенклатурата при доставчика и срок за транспорт (в дни). Имайте предвид, че дните за транспорт се включват в срока за доставката и затова не могат да са по-големи от стойността на поле "Срок за доставка".

Във формата е добавена втора подформа. Тя се използва за въвеждане на ценоразпис на контрагента за номенклатурата в зависимост от количеството на доставка.

Промяната е направена по поръчка на "Габинвест" ЕООД - гр. Габрово.

2. Ресурсно осигуряване

С тази актуализация се създава възможност за едновременна работа с различни видове осигурявание на поръчките и за осигуряване на всички поръчки от дадено звено по избран начин. Във връзка с това са направени следните промени:

Новите възможности са създадени по поръчка на "Габинвест" ЕООД.

IV. Извършени подобрения и отстранени грешки

  1. Променен е печатният образ на поръчка за доставка - разширено е полето за номенклатурен номер, така че в него се събират 10 знака.
  2. Променен е печатният образ на складов документа - разширено е полето за номенклатурен номер, така че в него се събират 10 знака.
  3. В справката за ресурсното осигуряване е добавена информация за начина, по който е осигурена поръчката.
  4. Добавена е възможност отсъствията от 21 "Неплатен отпуск" да се планират ("План.?" = 'Д').
  5. Създадена е възможност осигуровките за сметка на работодателя да се отпечатват във ведомостите, но не и във фишовете. За целта е необходимо срещу перата за осигуровки да въведете в полето "Вид перо" - "В" (осиг.за ведомост).
  6. Отсранена е грешка при изпращане на електронна поща до SMTP сървъри, работещи без идентификация.
  7. Отстранена е грешка при записване на общите резултати от планирането (препълване на полето за брой операции).