Поликонт - интегрирана система за фирмено управление
С текущата актуализация в ПОЛИКОНТ се добавя нов модул, който е предназначен за изчисление на работните заплати на служителите, назначени на сумирано работно време, по-голямо от един месец.
В програмата е създадена възможност за въвеждане на периода на сумиране на служителите, разработени са необходимите изчислителни процедури и са подготвени справки за анализ на получените резултати.
Ако искате да използвате новия модул, моля да се свържете с нас, за да ви изготвим оферта.
В модул "Работна заплата" във формата "Текущи данни" / "Персонал" е добавена нова колона "Пер.сум. РВ". Тя е незадължителна за попълване и може да има стойности между 2 и 6.
Както знаете, за служителите, работещи на сумирано отчитане на работното време се въвежда в трудово-правните им документи 'С' в поле "Пер.РВ". До текущата актуализация периодът на сумиране винаги беше 1 месец. След 587 актуалзиация за служителите на едномесечно сумиране не е необходимо да правите и въвеждате нищо допълнително.
За служителите, за които искате да въведете сумирано отчитане на работното време, по-голямо от един месец, отново е необходимо в трудово-правния документ да въведете 'С' в поле "Пер.РВ". Допълнително за тях в "Текущи данни" / "Персонал" се въвежда в каталога, от който стартира сумираното изчисление периодът на сумиране - от 2 до 6 месеца в поле "Пер.сум.РВ".
При работата с полето "Пер.сум.РВ" трябва да имате предвид следните особености:
Трябва да имате предвид, че не може да задавате период на сумирано работно време, по-голям от един месец за лицата, които имат повече от един личен номер (свързаните персонални номера) както и за тези, които имат документи за преместване (документ от вид 16).
Друго въведено ограничение е, че в периода на сумиране за даден служител не може да се променя законоустановеното работно време за длъжността.
Променени са голяма част от алгоритмите, за да се реализира изчисление на елементите на заплащане и осигуряване за лицата, назначени на сумирано работно време по-голямо от един месец.
Основните промени са сързани с изчислението на:
Създадени са две справки, с помощта на които можете да анализирате и проследявате резултатите от сумираното изчисление на работното време.
Първата се изготвя за избран служител, а втората - за всички служители от текущия каталог. Двете справки съдържат аналогична информация. Първата се стартира от "Текущи данни" / "Персонал" / Избор на служител / F5 / "Справка СРВ", а втората - от "Справки" / "Справка СРВ > 1 месец".
Справките се състоят от три подформи.
Първата съдържа данни за служителя/служителите - номер и имена, период на работното време (подневно, сумирано, часово), период на сумирано отчитане на работното време - 1 до 6 месеца, начален и краен период на сумиране, пореден номер на текущия каталог в периода и флаг, показващ дали сумирането/изравняването приключва през текущия каталог.
Втората подформа съдържа обобщени данни за всеки от периодите на сумирано отчитане на работното време. В каталога на изравняване тя съдържа и обща информация за целия период на сумиране. В нея можете да проследите изчислението на всички елементи на сумираното отчитане на работното време в дни и / или часове. Отляво на подформата е информацията, свързана с плановия график, а отляво - за присъствените и отработените дни и часове, нощните часове и превърнатите нощни часове, за отсъствията, нормата за периода в дни и часове, извънредния труд, недоработката, дните и часовете в болнични и тези, от тях, които са ограничени до нормата за периода.
Третата подформа съдържа данни за трудово-правните документи, попадащи в периода на сумираното работно време: период на действие, длъжност и клас професия, период на отчитане, часове работно време - законоустановено за длъжността и за служителя, дни и часове - нощни, превърнати, по официалния календар, в отпуск, в болнични, норма, отработени, извънредни, недоработка и др. В тази подформа може да проследите за периода на изравянване, в кои от документите и съответно колко е размерът на разпределения извънреден труд и отработените дни и часове.
Модулът е създаден по поръчка на "Идеал Стандарт - Видима" АД - гр.Севлиево.
Добавена е нова справка в генератора на рекапитулации, която може да се изготви за избран период и избрано звено.
Справката се стартира от меню "Справки" / "Генератор на рекапитулации", избира се рекапитулацията и от допълнителното меню се продължава със "Звена с йерархия". Въвежда се периодът, за който се изготвя справката. От структурата на организацията се посочва желаното звено или цялата организация. От допълнителното меню се избира "Общо - сп.бр. и стойност".
Справката съдържа информация за перата, броя на служителите, на които има начислена сума по съответното перо и общата сума на перото за периода.
Справката е създадена по поръчка на "Ново стъкло" ЕАД.
Създадена е възможност за въвеждане на нормената заработка от операторите, които имат право за работа със звеното, в което са назначени съответните работници.
За да използвате новата възможност е необходимо предварително да въведете информация за това кой оператор с персонала на кои звена може да работи. Припомняме, че това се прави в "Личен състав" / "Разпеделяне на звена по оператори". Необходимо е в горната подформа да се позиционирате върху желаното звено, а в доланата подформа да въведете списъка на операторите, които го обработват.
Въвеждането на нормената заработка се извършва в "Текущи данни" / "Персонал за опер.по звена". Необходимо е да се позиционирате върху желаното звено и от допълнителното меню да продължите с "Текущ персонал за звено". В този случай ще може да работите само с персонала от избраното звено (при условие, че то ви е рапределено). Другата възможност е да изберете от допълнителното меню "Текущ персонал". Тогава ще може да работите с персонала от всички звена, които са ви разпределени.
И в двата начина на работа се изобразява формата с текущия персонал, от която след като се позиционирате на желания служител се използва от допълнителното меню "Заработка". Формата за въвеждане на заработка е същата като формата в "Норма" / "Производство" / "От работници". Единствената разлика е, че може да въвеждате и редактирате заработка само на избрания служител.
Възможността е създадена по поръчка на "Асенова крепост" АД - гр. Асеновград.
Добавена е възможност за въвеждане на:
В табличната форма на поименното щатно разписание са добавени полета за номера и наименованието на изискуемата специалност за заемане на щатното място.
Допълнението е направено по поръчка на МБАЛ "Света Анна"
Създадена е възможност за описание на възрастовите групи, за които ще се изготвя справка с информация за календарната година. Тя се намира в "Справки" / "Статистически справки" / "Движение на перс. по групи".
Разработена е нова таблична справка за движение на персонала по възрастови групи. Тя се стартира от "Справки" / "Статистически справки" / "Движение на перс. по групи" / "Структура" / "Справка за кал.година". Съдържа следните полета:
Справката е направена по поръчка на "Ново стъкло" ЕАД.
При динамично осигуряване с преразпределяне на ресурсите предварителното освобождаване на ресурсите вече ще става в началото на процедурата, което позволява по-добро използване на позициите от вътрешните поръчки, които се изпълняват (които са в състояние "Разрешена").
Подобрен е начинът на определяне на свободните ресурси с включване на информацията за частично приключените позиции от вътрешни поръчки.
В справките за позициите на външните поръчки са добавени нови полета - фактурирано количество, разлика за фактуриране, парична единица от фактури, фактурирана стойност в парична единица и разлика за фактуриране в парична единица. Имайте предвид, че резултатите в парична единица се изготвят на база договорената парична единица, а ако тя не е попълнена в съответната позиция за първата парична единица, за която има пусната фактура за позицията. В случай, че сте използвали различни парични единици при фактурирането стойностите в парична единица ще са частични.
Създадени са два печатни образа на инвентаризационен опис, свързани със звена. Стартират се от меню "Справки" / "По звена" / F5 / "Инвентаризация". Избира се дата, към която да се извърши инвентаризацията. Потребителите могат да въведат преди отпечатването количествата, открити при инвенратизацията, в случай, че се различават от данните в програмата. Отпечатването се стартира от допълнителното меню с "Печат" и "Печат с инвент.кол.".
Преди отпечатване на описите потребителят трябва да въведе номер и дата на документ, свързан с инвентаризацията. Имената и длъжностите на хората, чиито подписи трябва да фигурират в тези документи, се задават от "Настройки" / "Подписи към документи" за отчет 4021 "Инвентаризация - складове".
И двете печатни справки съдържат заглавие, което включва номера и името на звеното и неговото материалоотговорното лице. След него се отпечатва фиксиран текст, който включва номера и датата на документа, отнасящ се за инвентаризацията, комисията, чиито подписи се изискват и място за подпис на материалноотговорното лице.
Номенклатурите са сортирани по групи. В отчета със стандартния печат се отпечатва пореден номер, номер и име на номенклатура, чертежен номер, мярка, количество и стойност по счетоводни данни. В отчета с инвентаризирани количества се отпечатват и количество и стойност, намерени при инвентаризация, при липси и при излишък.
След като всички номенклатури от дадена група се отпечатват, излиза един сумарен ред с паричните стойности в дадената група. За всяка група се изискват подписи от комисията и от материалноотговорното лице. Има възможност за вписване на броя номенклатури в дадена страница от потребителя.