Поликонт - интегрирана система за фирмено управление
Добавена е възможност за автоматично изготвяне на файл за подаване на данни със справка по чл.73, ал.6 от ЗДДФЛ.
От 2019 г. в чл.73, ал.6 от ЗДДФЛ е регламентирано задължението на работодателите да изготвят справка по образец за изплатените през годината облагаеми доходи по трудови правоотношения и за удържаните през годината данък и задължителни осигурителни вноски. В справката е необходимо да се включи и информацията, свързана с определянето на годишната данъчна основа и годишния данък по реда на чл. 49 за лицата, назначени към 31 декември на данъчната година. Информацията се подава от работодателя по основното трудово правоотношение.
Структурата на файла за НАП е утвърдена със заповед № З-ЦУ-1877 / 05.12.2019 г.
Файлът може де се изготви от меню "НАП/НОИ" / "Файл по чл.73, ал.6 ЗДДФЛ".
За календарната година справката се изготвя от каталога за м. декември на съответната година и включва информация за изплатените доходи от началото на годината. Например, за 2019 г. справката се изготвя в каталога на м. декември 2019 г. и в нея се включват изплатените доходи от 01.01.2019 г. до 31.12.2019 г.
Работи се по следния начин:
Срокът за подаване в НАП е 28 февруари на следващата година. При откриване на грешка в данните могат да се правят корекции по електронен път до 30 септември.
От меню "НАП/НОИ" / "Файл по чл.73, ал.6 преобр." може да се изготви справката от преобразувани и/или закрити предприятия.
В чл.73, ал.1 от ЗДДФЛ е регламентирано задълженията на предприятията, платци на доходи, да изготвят справка, в която се съдържа информация за изплатените през годината доходи и удържаните задължителни осигурителни вноски и данък. В тази връзка е разработен нов файл със структура и формат утвърдени от НАП със заповед № З-ЦУ-1877 / 05.12.2019 г.
Файлът може де се изготви от меню "Справки" / "Файл по чл.73, ал.1 ЗДДФЛ" или в модул "Работна заплата" - "Справки" / "Справки по сметки" / "Файл по чл.73, ал.1 от ЗДДФЛ".
За календарната година справката се изготвя от каталога за м. декември на съответната година и включва информация за изплатените доходи от началото на годината. Например, за 2019 г. справката се изготвя в каталога на м. декември 2019 г. и в нея се включват изплатените доходи от 01.01.2019 г. до 31.12.2019 г.
Работи се по следния начин:
Срокът за подаване в НАП е 28 февруари на следващата година. При откриване на грешка в данните могат да се правят корекции до 30 септември по електронен път.
Създадени са отчетни периоди до 2020 година с данни за бюджетни сметкопланове - за министерства и агенции и за общини. В тях са отразени последните промени в сметките и техните аналитични признаци, както и в структурата и начина на конфигуриране на финансовите отчети.
Ако желате да използвате направените промени може да извършите зареждане на сметкоплан, на всички или на част от финансовите отчети.
Наредба Н-18 е създадена през 2006 г. и регламентира регистрирането и отчитането чрез фискални устройства на продажбите в търговските обекти. През 2018 година започнаха промените в наредбата и в нея се добавиха нови изисквания към фискалните устройства, въведоха се изисквания към софтуерите за управление на продажбите (СУПТО), към неговите производители и разпространители, както и към лицата, които го използват.
Срокът за прилагане на изискванията към СУПТО беше 31.01.2020 г., но се отложи (към този момент без Постановление на МС, а само с изявления) със 6 месеца.
Нашата фирма от миналата година работи по промени в ПОЛИКОНТ с цел покриване изискванията на Наредба Н-18.
От 10.01.2020 г. ПОЛИКОНТ е включена в списъка на НАП с одобрените софтуери за управление на продажбите. Наименованието на системата е ПОЛИКОНТ СУПТО.
Както знаете ПОЛИКОНТ е интегрирана система за управление на фирмената дейност. Само част от модулите и функционалностите на ПОЛИКОНТ попадат в обхвата на Наредба Н-18 и представляват софтуер за управление на продажбите в търговските обекти (СУПТО).
Минималната конфигурация, която клиентът трябва да притежава, за да използва ПОЛИКОНТ СУПТО е модул „Управление на продажбите“. В този случай той може да извършва стандартни продажби, да издава фактури и сторно фактури, да управлява фискалните устройства. Реализирали сме връзка с фискалните устройства на Датекс, Елтрейд и Дейзи.
Ако клиентът иска да управлява и складовата си дейност с ПОЛИКОНТ към конфигурацията се добавя модул „Складове“ и/или модул „Фактическа себестойност“. В този случай той ще може да проследява и движението на стоково-материалните запаси в предприятието.
При включване в конфигурацията и на модул „Поръчки“, потребителите могат да регистрират и проследяват поръчките за доставка, поръчките (заявките) от клиентите си, както и да управляват и планират производствената си дейност.
Ако вашата фирма е задължено лице по Наредба Н-18 и досега сте регистрирали продажбите си с ПОЛИКОНТ, може да преминете към ПОЛИКОНТ СУПТО и да покриете изискванията към Наредбата.
Клиентите, които не са задължени лица по Наредба Н-18 след 01.08.2020 г. ще могат да извършват с ПОЛИКОНТ само продажби, заплащани по банков път. В този случай те няма да използват ПОЛИКОНТ СУПТО.
При интерес от ваша страна или при необходимост от допълнителна информация, моля не се колебайте да се свържете с нас на познатите телефони.
Променена е формата за описание на складовите операции и документите, които се използват с тях - "Основни данни" / "Документи". В нея е добавено поле "Продажби?". То може да има стойност "Д" или "Н". С "Д" се отбелязва, че даден вид документ служи за извършване на продажби от складовете. Документите, отбелязани с този флаг могат да се използват за автоматично създаване на проформи и фактури.
След актуализацията програмата автоматично отбелязва документи: 41 Складова разписка; 63 Спецификация и 67 Товарителница в операциите за разход като документи за продажба. Ако желаете да използвате други създадени от вас документи в процеса на продажби след 01.02.2020 г. е необходимо да попълните в полето "Продажби?" - "Д".
Във формите за работа с проформи, фактури и сторно-фактури са добавени две нови позиции в допълнителното меню - "Заключване" и "Отключване".
След приключване на работата по въвеждане или редакция на документ, ако желаете да блокирате промените по него може да използвате функцията за заключване. Заключените документи се оцветяват в синьо.
Ако все още не сте изпратили на своя контрагент оригинал на документа и желаете да отстраните грешка в него или да направите допълнение, може да го отключите за промени.