Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 4.610

ПОЛИКОНТ - 4.610 / 03.02.2020


I. Модул НОИ - осигурени лица

1. Файл със справка по чл.73, ал. 6 от ЗДДФЛ 

Добавена е възможност за автоматично изготвяне на файл за подаване на данни със справка по чл.73, ал.6 от ЗДДФЛ. 

От 2019 г. в чл.73, ал.6 от ЗДДФЛ е регламентирано задължението на работодателите да изготвят справка по образец за изплатените през годината облагаеми доходи по трудови правоотношения и за удържаните през годината данък и задължителни осигурителни вноски. В справката е необходимо да се включи и информацията, свързана с определянето на годишната данъчна основа и годишния данък по реда на чл. 49 за лицата, назначени към 31 декември на данъчната година. Информацията се подава от работодателя по основното трудово правоотношение.

Структурата на файла за НАП е утвърдена със заповед № З-ЦУ-1877 / 05.12.2019 г. 

Файлът може де се изготви от меню "НАП/НОИ" / "Файл по чл.73, ал.6 ЗДДФЛ".

За календарната година справката се изготвя от каталога за м. декември на съответната година и включва информация за изплатените доходи от началото на годината. Например, за 2019 г. справката се изготвя в каталога на м. декември 2019 г. и в нея се включват изплатените доходи от 01.01.2019 г. до 31.12.2019 г.

Работи се по следния начин:

  1. Изобразява се форма с всички служители, за които има изплатени доходи през годината. Във формата има данни за персоналния номер, трите имена, флаг за участие и код корекция.
  2. Във формата се уточняват:
  3. От "Справка" на допълнителното меню може да се разгледат всички данни по служители - изплатените им доходи по вид, удържаните лични осигуровки, авансов данък и цялата информация, необходима за годишното изравняване на данъка - доходите от другите работодатели, доброволните лични осигуровки и застраховки с данъчно облекчение, облекченията за намалена трудоспособност, за деца, за деца с увреждания и т.н.;
  4. От "Данни за файл" на допълнителното меню може да се изготви файлът, който се предава по електронен път в НАП.

Срокът за подаване в НАП е 28 февруари на следващата година. При откриване на грешка в данните могат да се правят корекции по електронен път до 30 септември.

От меню "НАП/НОИ" / "Файл по чл.73, ал.6 преобр." може да се изготви справката от преобразувани и/или закрити предприятия.

II. Модул "Граждански договори"

1. Файл със справка по чл.73, ал.1 от ЗДДФЛ

В чл.73, ал.1 от ЗДДФЛ е регламентирано задълженията на предприятията, платци на доходи, да изготвят справка, в  която се съдържа информация за изплатените през годината доходи и удържаните задължителни осигурителни вноски и данък. В тази връзка е разработен нов файл със структура и формат утвърдени от НАП със заповед № З-ЦУ-1877 / 05.12.2019 г. 

Файлът може де се изготви от меню "Справки" / "Файл по чл.73, ал.1 ЗДДФЛ" или в модул "Работна заплата" - "Справки" / "Справки по сметки" / "Файл по чл.73, ал.1 от ЗДДФЛ".

За календарната година справката се изготвя от каталога за м. декември на съответната година и включва информация за изплатените доходи от началото на годината. Например, за 2019 г. справката се изготвя в каталога на м. декември 2019 г. и в нея се включват изплатените доходи от 01.01.2019 г. до 31.12.2019 г.

Работи се по следния начин:

  1. Изобразява се форма с всички служители, за които има изплатени суми по сметки за граждански договори и/или има изплатени доходи по чл.35 от ЗДДФЛ. Във формата има данни за персоналния номер, трите имена, ЕГН, ЧФЛ, поле за код на държава, флаг за участие, код корекция.
  2. Във формата се уточняват:
  3. От "Справка" на допълнителното меню може да се разгледат всички данни за служителите - изплатените доходи, вида на дохода, удържаните лични осигуровки и данък;
  4. От "Данни за файл" на допълнителното меню може да се изготви файлът, който се предава по електронен път в НАП.

Срокът за подаване в НАП е 28 февруари на следващата година. При откриване на грешка в данните могат да се правят корекции до 30 септември по електронен път.

III. Модул "Счетоводство"

1. Сметкоплан и финансови отчети за бюджетни организации

Създадени са отчетни периоди до 2020 година с данни за бюджетни сметкопланове - за министерства и агенции и за общини. В тях са отразени последните промени в сметките и техните аналитични признаци, както и в структурата и начина на конфигуриране на финансовите отчети.

Ако желате да използвате направените промени може да извършите зареждане на сметкоплан, на всички или на част от финансовите отчети.

IV. ПОЛИКОНТ СУПТО

1. Промени, свързани с Наредба Н-18

Наредба Н-18 е създадена през 2006 г. и регламентира регистрирането и отчитането чрез фискални устройства на продажбите в търговските обекти. През 2018 година започнаха промените в наредбата и в нея се добавиха нови изисквания към фискалните устройства, въведоха се изисквания към софтуерите за управление на продажбите (СУПТО), към неговите производители и разпространители, както и към лицата, които го използват.

Срокът за прилагане на изискванията към СУПТО беше 31.01.2020 г., но се отложи (към този момент без Постановление на МС, а само с изявления) със 6 месеца.

Нашата фирма от миналата година работи по промени в ПОЛИКОНТ с цел покриване изискванията на Наредба Н-18.

От 10.01.2020 г. ПОЛИКОНТ е включена в списъка на НАП с одобрените софтуери за управление на продажбите. Наименованието на системата е ПОЛИКОНТ СУПТО.

Както знаете ПОЛИКОНТ е интегрирана система за управление на фирмената дейност. Само част от модулите и функционалностите на ПОЛИКОНТ попадат в обхвата на Наредба Н-18 и представляват софтуер за управление на продажбите в търговските обекти (СУПТО).

Минималната конфигурация, която клиентът трябва да притежава, за да използва ПОЛИКОНТ СУПТО е модул „Управление на продажбите“. В този случай той може да извършва стандартни продажби, да издава фактури и сторно фактури, да управлява фискалните устройства. Реализирали сме връзка с фискалните устройства на Датекс, Елтрейд и Дейзи.

Ако клиентът иска да управлява и складовата си дейност с ПОЛИКОНТ към конфигурацията се добавя модул „Складове“ и/или модул „Фактическа себестойност“. В този случай той ще може да проследява и движението на стоково-материалните запаси в предприятието.

При включване в конфигурацията и на модул „Поръчки“, потребителите могат да регистрират и проследяват поръчките за доставка, поръчките (заявките) от клиентите си, както и да управляват и планират производствената си дейност.

Ако вашата фирма е задължено лице по Наредба Н-18 и досега сте регистрирали продажбите си с ПОЛИКОНТ, може да преминете към ПОЛИКОНТ СУПТО и да покриете изискванията към Наредбата.

Клиентите, които не са задължени лица по Наредба Н-18 след 01.08.2020 г. ще могат да извършват с ПОЛИКОНТ само продажби, заплащани по банков път. В този случай те няма да използват ПОЛИКОНТ СУПТО.

При интерес от ваша страна или при необходимост от допълнителна информация, моля не се колебайте да се свържете с нас на познатите телефони.

V. Модули "Фактури" и "Складове"

1. Складови документи за разход

Променена е формата за описание на складовите операции и документите, които се използват с тях - "Основни данни" / "Документи". В нея е добавено поле "Продажби?". То може да има стойност "Д" или "Н". С "Д" се отбелязва, че даден вид документ служи за извършване на продажби от складовете. Документите, отбелязани с този флаг могат да се използват за автоматично създаване на проформи и фактури.

След актуализацията програмата автоматично отбелязва документи: 41 Складова разписка; 63 Спецификация и 67 Товарителница в операциите за разход като документи за продажба. Ако желаете да използвате други създадени от вас документи в процеса на продажби след 01.02.2020 г. е необходимо да попълните в полето "Продажби?" - "Д".

2. Заключване на фактури, проформи и сторно-фактури

Във формите за работа с проформи, фактури и сторно-фактури са добавени две нови позиции в допълнителното меню - "Заключване" и "Отключване".

След приключване на работата по въвеждане или редакция на документ, ако желаете да блокирате промените по него може да използвате функцията за заключване. Заключените документи се оцветяват в синьо.

Ако все още не сте изпратили на своя контрагент оригинал на документа и желаете да отстраните грешка в него или да направите допълнение, може да го отключите за промени.

VI. Отстранени грешки и извършени подобрения

  1. Направена е промяна в структурата на файловете с платежни документи за плащане към бюджета и персонала чрез Общинска банка. Промяната е в подреждането на символните полета, които вече са ляво подравнени.  Новата структура позволява файловете да се използват и за Токуда банк.
  2. Направена е промяна в изготвянето на файл с платежни документи за плащания към персонала за ЦКБ, за клиенти, които имат сключен специален договор с банката. Необходимо е в шаблона, в поле "Още пояснения" да се попълни "ЕГН". В този случай основанието за плащане и ЕГН-то на съответния служител ще се попълнят в две отделни полета. Ако поле "Още пояснения" не е попълнено, във файла ще има едно общо поле, което ще съдържа основанието за плащане и ЕГН.
  3. Актуализирана е статистическата справка по специалности, като до 01.01.2019 г.се изготвя в стария формат, а след 01.01.2019 г. се изготвя в новия формат.
  4. В годишния данъчен амортизационен план са добавени и активите, които в края на годината има данъчно амортизационна норма 0, но имат начислени данъчни амортизации през годината.