Поликонт - интегрирана система за фирмено управление
ПОЛИКОНТ 4.612
ПОЛИКОНТ - 4.612 / 04.03.2020
I. Модул "Кадри"
1. Промяна на основни заплати в щатни места
От допълнителното меню на формата за работа със щатното
разписание в ПОЛИКОНТ може да се стартира нова функция за автоматична
промяна на основната заплата в щатните места.
Потребителят трябва да се позиционира върху желано звено
и да избере „Промяна на заплати“. В диалогова форма се въвежда число, с
което да се промени основната заплата на щатните места в звеното и
подчинените му звена. За промяна на всички заплати се работи с главното
звено в структурата.
Програмата изиска потвърждение и след получаването му
добавя сумата към основната заплата на всяко щатно място. Ако сумата е
положителна, заплатата се увеличава, а ако е отрицателна заплатата се
намалява. Актуализацията се извършва само за щатните места, които
съществуват към избраната дата за работа със щатното разписание. За
щатните места за непълно работно време сумата за промяна се получава чрез
разделяне на законоустановеното работно време за длъжността и умножение с
часовете на работното време.
Възможността е създадена по поръчка на "ВМЗ" АД - гр.Сопот.
2. Допълнение в описанието на данните за документите
Работи се в меню "Настройки" / "Префикси документи" като
е:
добавена възможност да се променя флага, който
определя начина на отпечатване на името на работодателя и в поле
"Нач.им.раб?" вече могат да се въвеждат и стойности "д", "п" и "н" за
документи от вид 11 и 12;
добавена възможност за промяна на флага, който
определя дали да се отпечатва лого или не и в поле "Печат лого?" може да
се въвежда и стойности "О" за документи от вид 11, 12, 15 и 3.
3. Промяна в печатните образи на трудов договор и допълнително
споразумение
Направена е промяна в печатните образи на:
трудовия договор (вид 11) и допълнително споразумение
(вид 12), като ако за документа в поле "Нач.им.раб?" е въведена стойност
"д", "п" или "н", в данните за работодателя след името му няма да се
отпечатват данни за ЕГН.
Възможността е създадена по поръчка на "Идеал Стандарт -
Видима" АД - гр.Севлиево.
трудовия договор (вид 11) и допълнително споразумение
(вид 12), заповедта за прекратяване (вид 15) и заповедта за отпуск (вид
3), ако за документа в поле "Печат лого?" е въведена стойност "О" се
отпечатва образ-горе на мястото на логото. Образът може да се въведе в
данните за предприятието в поле "Образ-горе".
II. Модул "Работна заплата"
1. Промяна в справка от генератора на рекапитулации
Направена е промяна в хоризонталната справка по групи
разходни центрове и класификация на персонала. Преди изготвяне на
справката потребителят трябва да зададе начален и кравен период в диалогов
прозорец. Параметрите и стойностите на перата за всяка група и
класификация се сумират за целия период.
2. Нов начин за определяне на право за допълнителен отпуск
Създадена е възможност за изчисляване на правото за
допълнителен отпуск на база годините служебен стаж или на годините стаж в
предприятието. Както знаете досега имахте възможност в таблицата за клас в
полето "Отп.за пр.опит?" да въведете 'Д", ако отпускът зависи от годините
професионален опит и "Н" - ако зависи от годините на трудовия стаж. След
текущата актуализация може да използвате стойност "С" - за допълнителен
отпуск, който зависи от годините по специалността и "Ф" - от годините стаж
във фирмата.
Промените от т.1 и 2 са направени по поръчка на "Ди Ес Смит
България" АД - гр.Пазарджик.
III. Модул "Интерфейс към други програми"
1. Интерфейс към програма AXAPTA
В ПОЛИКОНТ е създадена възможност за изготвяне на
интерфейсни файлове за програма AXAPTA. Файловете могат да
съдържат данни за начисления, осигуровки и удръжки.
В ПОЛИКОНТ съществува възможност за изготвяне на
трансферен файл с данни за осчетоводяване в програма AXAPTA.
Файлът може да съдържа данни за работните заплати. За извършване на
интерфейса се използват резултатите от конфигурирана от потребителя
рекапитулация и зададени настройки. Изчислението на сумите в
рекапитулацията се извършва по разходен център (начини 31,32,35 и 36) или
общо за фирмата (начин 0). За да се подготви и осъществи интерфейсът е
необходимо да се направят следните стъпки:
В "Основни данни" / "Разходни центрове" в колоната
"Сметка" се попълват за всеки център данните за подразделение
(поле "фабрика" във файла). В колоната "Аналитичност" се задава
аналитичната партида. Тази информация ще се попълва в поле "Разходен
център" при създаване на интерфейсния файл.
В "Справки" / "Генератор рекапитулации" се подготвя
рекапитулацията, която ще се осчетоводява. Имайте предвид, че името на
всяко перо се включва във файла в колона "Описание на транзакцията". Ако
желаете да използвате друг текст за някое перо е необходимо да го
въведете в колоната "Име за стойност". При създаване на файл с данни от
заплатите няма ограничение върху перата, които могат да се включат в
рекапитулацията.
В "Справки" / "Интерфейс др.програми" се избира
подготвената за интерфейса рекапитулация и се продължава от
допълнителното меню с "Настройка". Във формата "Конфигуриране интерфейс"
за всяко перо, участвуващо в рекапитулацията, се попълва информацията,
необходима за осчетоводяване: сметка дебит и кредит, аналитичност дебит
и кредит. Възможно е настройката да се извърши по два начина - общо за
предприятието (начин -1) или по разходни центрове (начини 31,32,35 и
36). Когато е избран начин за изчисление на сумите по разходни центрове,
може да извършите конфигурацията за всички разходни центрове с един
запис или индивидуално за конкретен център. Във втория случай е
необходимо да въведете данните за центъра, за който се отнася
конфигурацията.
По подразбиране се приема, че водещата сметка при попълване на файла е
сметка дебит. Ако желаете сметка кредит да е водеща, е необходимо в
полето за сметка кредит преди самата сметка да въведете '!'. Например: !4211.
Данните за тип и вид на разход се разделят с '$'. Например:
2$604101.Заплати, където 2 е типът на разхода, а 604101.Заплати
е видът на разхода. Ако не трябва да се задава тип на разход, пред вида
на разхода отнов се поставя $ - $604101.Заплати.
В "Справки" / "Интерфейс др.програми" се избира
подготвената от вас рекапитулация и се продължава от допълнителното меню
с "Интерфейс AXAPTA". Във форма се изобразяват данните, които ще се
прехвърлят. Записът във файл се извършва от допълнителното меню с
"Експорт". Името по подразбиране е "axapta-yyyy-mm.csv", където yyyy и
mm са съответно годината и месецът на текущия каталог.
Експортът може да се извършва многократно.
Внимание! Не забравяйте да изчислите заплатите и да
подпишете ведомостите преди осъществяване на интерфейса!
Интерфейсът е създаден по поръчка на "Пластхим-Т" АД.
IV. Модули "Складовe"/"Фактическа себестойност"
1. Промяна при доставка по поръчка в документ за приход
Във формата за избор на документи доставка по поръчка в
складовите документи за приход, са добавени няколко полета: договорена
цена, парична единица и процент на търговска отстъпка.
При добавяне на дадената поръчка, във формата за складови
статии освен количества и номенклатури се добавя и цена и стойност в лева
към съответната номенклатура.
2. Промяна при частична доставка по поръчка в документ за приход
Във формата за избор на документи за частична доставка по поръчка в
складовите документи за приход, са добавени няколко полета: договорена
цена, парична единица и процент на търговска отстъпка.
При добавяне на дадената поръчка, във формата за складови
статии освен количества и номенклатури се добавя и цена и стойност в лева
към съответната номенклатура.
V. Модул "Статистика"
1. Справка по група разходни центрове и класификация на персонала с
корекции
Добавена е нова статистическа справка, която може да се
изготви от меню "Спр.гр.РЦ и класиф.с кор.".
Справката е аналогична на статистическата справка по
група разходни центрови и класификация на персонала, но:
в списъчния и в средно-списъчния брой са включени и
напусналите служители през избрания период;
в сумите за работната заплата, работната заплата за
жените и за мъжете са включените и сумите от отразените корекции в
месеца;
в сумите на перо 900 – общо, за жени и за мъже са
включени и сумите от отразените корекции в месеца;
в отработените часове - общо, за жени и за мъже са
включени и корекции на отработените часове в периода;
при изчислението на средната работна заплата се
използват сумите за работната заплата с корекции и средносписъчния брой.
Промените от т.1 са направени по поръчка на "Ди Ес Смит
България" АД - гр.Пазарджик.
VI. Отстранени грешки и извършени подобрения
При работа със складови документи за приход е
променена формата за избор за полета "Поръчка" и "Пор.позиция". В нея са
добавени полета за договорена цена, парична единица и процент на
отстъпка.
Променен е контролът при въвеждане на банков клон в
чуждестранна банка.
Във формата за номенклатурите към проформа, фактура и
сторно фактура е добавено ново поле - "Описание". В него потребителят
може да въведе допълнителна информация за въведената номенклатура.
Полето се изобразява под номенклатурите данни в печатните образи на
документите - "Печат оригинал", "Печат дубликат" и "Печат за износ". При
генериране на фактура от проформа или на сторно фактура от фактура
стойността на това поле се преписва в новия документ.
В модул "Счетоводство" във формите за контиране
(подформа със счетоводните статии) е добавена възможност за изготвяне на
валутна оборотна ведомост за сметка дебит или кредит от текущата
счетоводна статия.
Направена е промяна във файла за плащане към
контрагенти за Инвест банк, който се изготвя от дневника на документите.
Тя се състои в това, че името на контрагента, банката и пояснението са
ляво подравнени.
Направена е промяна във файловете по чл.73 ал.1 и 6 от
ЗДДФЛ, като е махнат тага с презимето за служителите, които нямат второ
име.
Добавена е възможност във формата за конфигуриране на
финансовите отчети да се въвежда планирана стойност. При изготвяне на
финансовите отчети въведените суми се изобразяват в колона
"План.стойност". За сумиращите редове от отчета планираната стойност се
изчислява на база зададените връзки с други негови редове.