Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 4.625

ПОЛИКОНТ - 4.625 / 05.11.2020

I. Модул "Банки"

1. Нова възможност при работа с файлове за масово плащане

Направена е промяна в начина на изготвяне на файловете за масово плащане. Програмата вече отчита стойността на полето "Флаг за ЕГН", която е въведена в шаблоните за персонала при изготвянето на файлове за масово плащане към всички банки.

При стойност "Н" в полето "Флаг за ЕГН" във файловeте за масово плащане не се попълва ЕГН на служителите, а при "Д" - в полето за основание (или в специализирано поле) се добавят данни за ЕГН.

Част от банките вече не изискват данни за ЕГН, а за част от тях тази информация се използва за допълнителен контрол.

Направената промяна позволява на потребителите да управляват съдържанието на файловете за масово плащане в зависимост от изискванията на банката, за която те се изготвят.

Към момента банките, които изискват данни за ЕГН са: ОББ, Уникредит Булбанк и Райфайзен банк.

Банка ДСК изисква данните за ЕГН да не присъстват във файла.

По време на прилагане на актуализацията, флагът на съществуващите шаблони се попълва автоматично.

Важно: При създаване на нови шаблони за масово плащане към персонала попълвайте с коректна стойност поле "Фл.ЕГН". 

II. Модул "Поръчки"

1. Промени при общо разрешаване на позиции от външна поръчка

Променена е функцията за разрешаване на поръчка и позициите към нея. До текущата актуализация програмата записваше зададената начална дата в поръчката и всички нейни позиции, независимо от техния статус. Ако поне една позиция от поръчката не е в състояние "Записана", функцията даваше съобщение за грешка.

От текущата актуализация, програмата попълва зададената начална дата само в позициите, които са записани. Същото се отнася и за главната поръчка.

2. Промени при общо изпълнение на позиции от външна поръчка

Променена е и функцията за изпълнение на поръчка и позициите към нея. До текущата актуализация програмата записваше зададената крайна дата в поръчката и всички нейни позиции, независимо от техния статус. Ако поне една позиция от поръчката не е в състояние "Разрешена", функцията даваше съобщение за грешка.

От текущата актуализация, програмата попълва зададената крайна дата само в позициите, които са разрешени. Същото се отнася и за главната поръчка.

3. Задаване на контроли при въвеждане на информация във външни поръчки

Създадени са два общи параметъра за контрол при въвеждане на информация във външните поръчки:

Когато общите параметри са със стойност 0, програмата работи по съществуващия вече начин.

При стойност на общ параметър 212, различна от 0 се изисква от потребителите да въведат положително число в полето "Количество" в позициите към външните поръчки.

При стойност на общ параметър 213, различна от 0 се изисква от потребителите да въведат положително число в полето "Догов.цена" в позициите към външните поръчки.

Промените по точка 1 и 3 са реализирани по поръчка на "Резбонарезни инструменти Габрово" ЕООД.

III. Модул "Кадри"

1. Промени при работа с документ 9 "Заявление за отпуск"

В документ 9 "Заявление за отпуск" е добавена възможност за въвеждане на вид на заявения отпуск в горната подформа.

Ако в полето не е въведена информация и се използва функцията "Добавяне по години", във втората подформа автоматично се добавят всички салда за платен отпуск, независимо от броя на дните на заявения отпуск. В този случай потребителят трябва да коригира броя на дните по видове и година, за да отговарят на заявените.

Ако в полето "N отп." е въведен видът на заявения отпуск, програмата контролира във втората подформа да се въвеждат данни за ползване по години само за този вид. В този случай при използване на функцията за "Добавяне по години", във втората подформа автоматично се добавят салдата за отпуск, които отговарят на заявените дни. Определянето на дните по години се извършва като се спазват същите правила, по които се определят дните по години в документ от вид 3 "Отсъствие". Както знаете, правилата се задават с общ параметър 77.

Създадена е възможност заявленията за отпуск да се анулират. Може да използвате тази възможност ако отпускът няма да се ползва поради друго отсъствие, например болничен или ако отпускът не е разрешен за ползване.

Анулирането се извършва чрез избор от допълнителното меню на "Анулиране" или чрез въвеждане на данни за причината за анулиране ("Данни за анулиране").

Анулираните заявления не участват в проверките, които програмата прави за документи с припокриващи се интервали.

За анулираните заявления не можете да използвате възможността за автоматично създаване на заповед за отпуск (документ от вид 3).

2. Описание на правила за заместване при ползване на отпуск

Добавена е възможност за въвеждане на правила за заместване на служителите при ползване на отпуск.

Работи се в меню "Личен състав" / "Правила за заместване". Редът на заместване се описва с правила.

По подразбиране се приема, че всеки служител може да бъде заместван от другите служители, назначени на същата длъжност в същото звено. Останалите правила се въвеждат като за всяка длъжност от звеното се въвеждат длъжността или длъжностите от звената, които могат да заместват.

Формата съдържа следните полета:

  1. Пореден номер - цяло число, което не може да се повтаря.
  2. Номер и име на длъжност на заместван служител - въвежда се номер на длъжността или се избира от списъка с длъжностите. Попълването на полето е задължително.
  3. Номер и име на звеното на заместван служител - въвежда се номер на звеното или се избира от структурата на организацията. Звеното може остане непопълнено. Това ще означава, че правилото за заместваната длъжност важи за всички звена в организацията.
  4. Приоритет - въвежда се число, което определя последователността на изобразяване на възможните заместници. Колкото по-малка е стойността на полето за приоритет, толкова по-напред ще се изобразяват в списъка заместниците, които се определят от съответното правило.
  5. Номер и име на длъжност на заместник - въвежда се номер на длъжността или се избира от списъка с длъжностите. Задължително трябва да се въведе длъжността на заместника.
  6. Номер и име на звеното на зaместник - въвежда се номер на звеното или се избира от структурата на организацията. Звеното на заместника може да остане непопълнено. Това ще означава, че правилото за длъжността на заместника ще важи за всички звена от организацията.

Програмата не позволява длъжността и звеното на замествания служител да съвпада с длъжността и звеното на заместниците.

Правилата за дадена длъжност трябва да се задават или за конкретни звена или за цялата организация. Не е възможно да се използват смесени правила.

Например, не може да има правило, че Длъжност 1 от звено 1 се замества от длъжност 2 в звено 2 и друго правило, че Длъжност 1 от звено 1 се замества от длъжност 2 за всички звена (звеното на заместника не е попълнено).

При необходимост въведените правила могат да се променят от потребителя. Новите правила се вземат предвид при следващо въвеждане на данни в документи за отсъствие и заявление за отпуск.

IV. Отстранени грешки и извършени подобрения

  1. Направена е промяна при генерирането на документ 24. Ако в меню "Настройки" / "Префикси документ" за документ 24 е въведен текст в поле "Текст 2", този текст се преписва в поле "Други условия" в документите от вид 24. Ако полето "Текст 2" не е попълнено, в полето "Други условия" на документите от вид 24 се преписва съдържанието на поле "Други условия" от предходния документ.
  2. В модул "Поръчки" в справката за незавършените маршрутни карти е добавено поле за баркода на текущата операция (като число).
  3. В модул "Поръчки" във формата "Заработка" / "Маршрутни карти" е добавен класификационния код на номенклатурата от маршрутната карта.
  4. Направена е промяна във формите за работа с дневника на документите за персонала. Възможностите за анулиране и въвеждане на данни за анулиране се появяват в допълнителното меню само за документите, които могат да се анулират. Същото се отнася за "Съдържание" и "Влизане в сила", които зависят съответно от това дали документът има съдържание и дали влиза в сила.