Поликонт - интегрирана система за фирмено управление
Направена е промяна в начина на изготвяне на файловете за масово плащане. Програмата вече отчита стойността на полето "Флаг за ЕГН", която е въведена в шаблоните за персонала при изготвянето на файлове за масово плащане към всички банки.
При стойност "Н" в полето "Флаг за ЕГН" във файловeте за масово плащане не се попълва ЕГН на служителите, а при "Д" - в полето за основание (или в специализирано поле) се добавят данни за ЕГН.
Част от банките вече не изискват данни за ЕГН, а за част от тях тази информация се използва за допълнителен контрол.
Направената промяна позволява на потребителите да управляват съдържанието на файловете за масово плащане в зависимост от изискванията на банката, за която те се изготвят.
Към момента банките, които изискват данни за ЕГН са: ОББ, Уникредит Булбанк и Райфайзен банк.
Банка ДСК изисква данните за ЕГН да не присъстват във файла.
По време на прилагане на актуализацията, флагът на съществуващите шаблони се попълва автоматично.
Важно: При създаване на нови шаблони за масово плащане към персонала попълвайте с коректна стойност поле "Фл.ЕГН".
Променена е функцията за разрешаване на поръчка и позициите към нея. До текущата актуализация програмата записваше зададената начална дата в поръчката и всички нейни позиции, независимо от техния статус. Ако поне една позиция от поръчката не е в състояние "Записана", функцията даваше съобщение за грешка.
От текущата актуализация, програмата попълва зададената начална дата само в позициите, които са записани. Същото се отнася и за главната поръчка.
Променена е и функцията за изпълнение на поръчка и позициите към нея. До текущата актуализация програмата записваше зададената крайна дата в поръчката и всички нейни позиции, независимо от техния статус. Ако поне една позиция от поръчката не е в състояние "Разрешена", функцията даваше съобщение за грешка.
От текущата актуализация, програмата попълва зададената крайна дата само в позициите, които са разрешени. Същото се отнася и за главната поръчка.
Създадени са два общи параметъра за контрол при въвеждане на информация във външните поръчки:
Когато общите параметри са със стойност 0, програмата работи по съществуващия вече начин.
При стойност на общ параметър 212, различна от 0 се изисква от потребителите да въведат положително число в полето "Количество" в позициите към външните поръчки.
При стойност на общ параметър 213, различна от 0 се изисква от потребителите да въведат положително число в полето "Догов.цена" в позициите към външните поръчки.
Промените по точка 1 и 3 са реализирани по поръчка на "Резбонарезни инструменти Габрово" ЕООД.
В документ 9 "Заявление за отпуск" е добавена възможност за въвеждане на вид на заявения отпуск в горната подформа.
Ако в полето не е въведена информация и се използва функцията "Добавяне по години", във втората подформа автоматично се добавят всички салда за платен отпуск, независимо от броя на дните на заявения отпуск. В този случай потребителят трябва да коригира броя на дните по видове и година, за да отговарят на заявените.
Ако в полето "N отп." е въведен видът на заявения отпуск, програмата контролира във втората подформа да се въвеждат данни за ползване по години само за този вид. В този случай при използване на функцията за "Добавяне по години", във втората подформа автоматично се добавят салдата за отпуск, които отговарят на заявените дни. Определянето на дните по години се извършва като се спазват същите правила, по които се определят дните по години в документ от вид 3 "Отсъствие". Както знаете, правилата се задават с общ параметър 77.
Създадена е възможност заявленията за отпуск да се анулират. Може да използвате тази възможност ако отпускът няма да се ползва поради друго отсъствие, например болничен или ако отпускът не е разрешен за ползване.
Анулирането се извършва чрез избор от допълнителното меню на "Анулиране" или чрез въвеждане на данни за причината за анулиране ("Данни за анулиране").
Анулираните заявления не участват в проверките, които програмата прави за документи с припокриващи се интервали.
За анулираните заявления не можете да използвате възможността за автоматично създаване на заповед за отпуск (документ от вид 3).
Добавена е възможност за въвеждане на правила за заместване на служителите при ползване на отпуск.
Работи се в меню "Личен състав" / "Правила за заместване". Редът на заместване се описва с правила.
По подразбиране се приема, че всеки служител може да бъде заместван от другите служители, назначени на същата длъжност в същото звено. Останалите правила се въвеждат като за всяка длъжност от звеното се въвеждат длъжността или длъжностите от звената, които могат да заместват.
Формата съдържа следните полета:
Програмата не позволява длъжността и звеното на замествания служител да съвпада с длъжността и звеното на заместниците.
Правилата за дадена длъжност трябва да се задават или за конкретни звена или за цялата организация. Не е възможно да се използват смесени правила.
Например, не може да има правило, че Длъжност 1 от звено 1 се замества от длъжност 2 в звено 2 и друго правило, че Длъжност 1 от звено 1 се замества от длъжност 2 за всички звена (звеното на заместника не е попълнено).
При необходимост въведените правила могат да се променят от потребителя. Новите правила се вземат предвид при следващо въвеждане на данни в документи за отсъствие и заявление за отпуск.