Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 4.631

ПОЛИКОНТ - 4.631 /26.02.2021

I. Всички модули

1. Промяна на цени на групи номенклатури

В ПОЛИКОНТ е създадена възможност за промяна на цени на избрани групи номенклатури чрез зададен коефициент. Новата функционалност се намира в "Основни данни" / "Номенклатури" / "Промяна на цени".

Във формата се въвеждат данни за група номенклатури, диапазон от номенклатури и коефициент. Потребителят може да въведе номер на група или да избере групата от форма за избор.

Диапазонът от номенклатури (начален и краен номер) не е задължителен за въвеждане. Ако полетата са празни се актуализират цените за цялата група. Ако има зададен диапазон промяната се отнася само за номенклатурите от групата, за които номенклатурният номер попада в диапазона. В полето за коефициент може да се въвежда число, по-голямо или равно на 0.

Във формата потребителят може да въвежда повече от един ред. От допълнителното меню може да се стартира функцията за автоматична промяна на цените. Програмата изисква потвърждение, след което записва нова стойност в полето „Цена ПЕ“. Тя е равна на старата стойност на цената, умножена по въведения коефициент и закръглена до втория знак след десетичната точка.

Промяната е направена по заявка на "Резбонарезни инструменти Габрово" ЕООД.

II. Модули "Кадри" и "Работна заплата"

1. Работа с дневника на документите на персонала

Когато използвате от дълго време ПОЛИКОНТ, броят на документите на служителите става голям. Обикновено потребителите се интересуват от последните документи на служителите.

Затова създадохме възможност за работа с документите на персонала от текущата година в модул "Кадри". Имате достъп до тези документи в меню "Личен състав" / "Картотеки" / "Служители" (или "Кандидати", "Архив", "Пълна картотека")  или "Картотеки за оператор".

В модул "Работна заплата" може да работите с документите, свързани с текущия католог от "Текущи данни" / "Персонал" (или "Персонал.." - по признак). От същото място са достъпни и документите на служителите, които попадат в календарната година на текущия каталог.

Възможността за работа с всички документи на служителите е запазена.

II. Модул "НАП - уведомления"

1. Промяна във файла за регистрация на трудови договори по чл. 62, ал.5 от КТ

В ДВ бр.17 / 26.02.2021 г. е публикувано изменение на Наредба N 5 от 2002 г. за съдържанието и реда за изпращане на уведомления по чл.62, ал.5 от КТ, отнасящо се до предаването на данни и за основанието за прекратяване на трудовите договори.

В тази връзка е направена промяна във файла за регистрация. Добавено е поле за основание за прекратяване. То се попълва автоматично при предаване на редовни, коригиращи и заличаващи записи за регистрация на заповед за прекратяване. За останалите документи - трудов договор и допълнително споразумение полето не се попълва.

Промяната влиза в сила от 01.03.2021 г. и с новата структура на файла се предават всички данни, независимо за кой период се отнасят.

2. Промяна в печатния образ на уведомление

Направена е промяна в печатния образ на уведомлението по чл. 62, ал. 5 от КТ. Добавено е отпечатване на основанието за прекратяване на трудовите договори.

3. Промяна в справката за предадените уведомления

В справката за предадените уведомления по чл. 62, ал. 5 от КТ ("Регистрация на договори" / "Справка за пред.данни") е добавено и основанието за прекратяване от заповедите за прекратяване.

IV. Модул "Счетоводство"

1. Нови възможности за контиране на складови документи

Създадени са 6 нови начина за контиране на документи от модули "Складове" и "Фактическа себестойност":

При осъществяване на автоматичното контиране с използване на начини 12 и 22 (ПС,ФС-ПС за номенклатура), счетоводната статия ще се състави толкова пъти, колкото са номенклатурните позиции, включени в документа.

За начини 14 и 24 (ПС, ФС-ПС за група номенклатури) програмата натрупва стойностите на всички номенклатури от документа, които са свързани с една и съща група и съставя толкова статии, колкото различни групи има.

За начини 12, 22 и 14, 24 може да се посочи групата номенклатури или бизнес групата, за която ще се съставя статията. В този случай се обработват само редовете от складовия документ, които принадлежат към зададената група или бизнес група.

Новите начини се използват за конфигуриране на типовите операции, чрез които се контират складовите документи. Чрез тях може да отделите планираните стойности, получени чрез изчисление на планова себестойност в едни сметки, а разликата до фактическите стойности - в други.

Промяната е направена по поръчка на "Блазер груп Габрово" ЕООД.

IV. Отстранени грешки и извършени подобрения

  1. Отстранена е грешка в справка "Технология с йерархия". Когато към дадена технологична операция не са въведени номер и име на работното място, номер и име на група към работното място, тези стойности се нулират в справката.
  2. Отстранена е грешка в печатния образ на фактура за износ - когато процентът за ДДС е 0, общата сума се изобразяваше на нова страница.
  3. При попълване, промяна или изтриване на код по CN8 от дадена група номенклатура, програмата вече автоматично попълва, променя или изтрива кода по CN8 за всички номенклатури от групата, за които преди това кодът е съответствал на този от групата.
  4. Добавени са нови коефициенти за изчисляване на премия за изпълнени кутии (перо 116).
  5. Направена е промяна във файла за масово плащане на заплати от Инвест банк. Добавена е възможност за изготвяне на файл за изплащане на заплати и от бюджетна сметка. Ако заплатите се изплащат от бюджетна сметка в поле "Код операция" на шаблона трябва да е попълнено 'BP'. При използване на обикновени сметка в полето се попълва 'DP'.
  6. Добавени са нови основания за назначаване по чл.121а, ал.1, т.1 КТ.
  7. Правото за неплатен отпуск (основания 21, 121, 301) за 2021 година се променя на 90 дни. По време на актуализацията за периодите от 01.2021 до 03.2021 салдата за тези отпуски се увеличават с 30 дни. Ако преди актуализаицята вие сте коригирали салда за неплатени отпуски за тези периоди (флаг за запазване 'Д'), моля да ги проверите.