Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 4.637

ПОЛИКОНТ - 4.637 / 21.06.2021


I. Модул "Работна заплата"

1. Нови справки за Стандарт 19

Създадени са нови справки, които могат да се използват за начисление и отписване на провизии за Стандарт 19. Те се стартират от меню "Справки" / "Стандарт 19": "Нач.Ст.19-звена,РЦ", "Нач.Ст.19-звена,РЦ-общо", "Отп.Ст.19-звена,РЦ", "Отп.Ст.19-звена,РЦ-общо".

В едните справки данните са групирани и сумирани по звена, разходни центрове и вид отпуск, а в другите (общите) - по звена и разходни центрове. 

Правилата за определяне на звеното на служителите при начислението зависят от общ параметър 70. При отписването каталогът, от който се определя звеното е същия, от който се извлича разходният център. Това, както знаете, зависи от стойността на общ параметър 74.

2. Импорт на отсъствия

Създадена е нова възможност за импорт на данни за платени и неплатени отпуски от текстови файл с разделители ';' и кодова таблица Windows-1251.

Работи се в меню "Импорт / Експорт" / "Импорт отсъствия".

Зарежданият текстови файл трябва да съдържа следните полета: пореден номер (уникално число), личен номер, номер на причина за отсъствие, начална дата, крайна дата, дата на документ, номер на документ, имена на служителя. Номерът и датата на документа, ккато и имената на служителя са незадължителни за попълване.

От допълнителното меню на формата се избира "Зареждане от файл". Ако файлът отговаря на изискванията, програмата зарежда данните във формата. Отново от допълнителното меню можете да продължите с "Импорт ПОЛИКОНТ" или "Импорт ПОЛИКОНТ по год.". В първия случай програмата ще създаде автоматично документи за отсъствие на служителите, а във втория - освен това ще добави информация и за ползването на дните по години.

По време на зареждането се извършват проверки за личния номер на служителя, както и за съответствието на номера с имената му (само ако имената са попълнени). Проверява се и номерът на причината за отсъствие, както и дали за същия период служителят няма друго отсъствие. Изисква се и броят на дните в съответния отпуск да е по-малък или равен на останалите за ползване дни.

За редовете, в които програмата не открие грешки, се добавят документи за отсъствие и данните се изтриват от буферната таблица. Редовете с грешки остават в таблицата. След зареждането се изобразява таблица с резултатите от зареждането.

За редовете с грешки можете да стартирате отново зареждане, след като отстраните съответните забележки.

От допълнително меню може да използвате функцията "Изтриване", за да изтриете всички данни от формата.

II. Интерфейс към други програми

1. Експорт на данни към КОНТО66

В ПОЛИКОНТ е създадена възможност за изготвяне на трансферен файл с данни за осчетоводяване в програма "КОНТО 66". Използват се резултатите от конфигурирана от потребителя рекапитулация и зададени настройки за интерфейс. Изчислението на сумите в рекапитулацията се извършва общо за предприятието (-1) или по разходни центрове (31,32,35,36,39,46,47,48,49).

За да се подготви и осъществи интерфейсът е необходимо да се направят следните стъпки:

  1. В "Основни данни" / "Разходни центрове" в колоната "Сметка" се попълва за всеки център постоянната разходна сметка (ако има такава), с която е свързан той. В колонката аналитичност се попълват данни за фиксираната аналитичност към сметката.
  2. В "Справки" / "Генератор рекапитулации" се подготвя рекапитулацията, която ще се осчетоводява.
  3. В "Справки" / "Интерфейс др.програми" се избира подготвената за интерфейса рекапитулация и се продължава от допълнителното меню с "Настройка". Във формата "Конфигуриране интерфейс" за всяко перо, участващо в рекапитулацията се попълва информацията, необходима за осчетоводяване: сметка дебит и кредит, аналитичност дебит и кредит. Възможно е настройката да се извърши по два начина - общо за всички разходни центрове или индивидуално за всеки център. При първия начин полетата за разходен център трябва да останат празни. Могат да се използват и макроси: за сметките - #СМ#, а за аналитичността - #АН#.

    В този случай програмата извлича данните за сметката и/или аналитичността от съответния разходен център.

    Примери за конфигурация (начин 31 - общо за всички центрове->разходен център не се попълва):
    Перо См.дебит Аналит.дебит См.кредит Аналит.кредит Разх.център
    900
    604

    4211


    900
    #СМ#
    201##АН##
    604


    401
    605

    461


    401 #СМ# 11#АН##15# 605

    Примери за конфигурация - начин 31 - за конкретен разходен център:
    Перо См.дебит Аналит.дебит См.кредит Аналит.кредит Разх.център
    900
    6041
    12#391#
    4211

    1 РЦ1
    900
    #СМ#
    15##АН##
    6041

    1 РЦ1
    900
    6042

    4211

    2 РЦ 2
    900 #СМ# 31##АН##22# 6042
    2 РЦ 2
  4. Ако използвате някой от разрезите по звена, може да зададете по подобен начин условие за конкретно звено, като въведете на съответния ред неговия номер.
  5. Ако някоя от сметките притежава повече от един аналитичен признак, е необходимо да използвате знак '#', за да ги отделите: 1234#70-98#. След последната аналитичност задължително е да поставяте знак '#'. Ако използвате макрос #АН#, не забравяйте да въведете също знак за отделяне на признаците. Например: 1234##АН##11#; #АН##13#20#; #1234##АН##.
  6. В "Справки" / "Интерфейс др.програми" се избира подготвената от вас рекапитулация и се продължава от допълнителното меню с "Интерфейс КОНТО".
  7. В диалоговата форма се попълват данни за код на фирма/клон, който се използва за счетоводното записване в програма  "КОНТО". В полето за номер на файл се въвежда поредният номер на файла за деня.

    Ако е извършена конфигурация за всяко перо, в тази форма не трябва да има редове с '???' в полетата за сметки и тип на операцията. Записът във файл се извършва от допълнителното меню с "Запис на файл". Създава се текстови файл, в който полетата са с фиксирана дължина. Името на файла по подразбиране е "import-konto-YYYY-MM.txt", където 'YYYY' е годината, а 'MM' - месецът от отчетния период.

Експортът може да се извършва многократно.

Внимание! Не забравяйте да подпишете ведомостите преди осъществяване на интерфейса!

III. Системна администрация

1. Възможност за спиране на отделен потребител

Създадена е нова функция в pkadm, която ви позволява да анулирате дейността на оператор в дадена база. Тя прекъсва всички активни транзакции в сесията на оператора, спира клиентското приложение pkmod или уеб интерфейса и изчиства флага за присъствие на оператора в базата. Принудителното спиране се регистрира в дневника.

Основното предназначение на функцията е да възстанови състоянието на оператора след прекъсване на връзката със сървъра без да се налага да се тества самата база. Функцията може да бъде извикана от формата със списъка на активните потребители или от меню "Потребители/Спиране на потребител".

IV. Отстранени грешки и извършени подобрения

  1. Направена е промяна на коментара към основание за назначаване 85 - "чл. 121а, ал.1, т.1".
  2. Направена е промяна в статистическите справки за работната заплата ("Начислени средства", "Обща годишна справка", "Отчет за тримесечие"). В полето "дни плат.отп. и пр" и "работна заплата, в т.ч. за пл.отпуск и пр." са добавени дните и сумите от перо 253 "Преустановяване на работа".
  3. Направена е промяна в справките за дълготрайните активи. За заприходените активи без хронология към избрана дата, се добавя основна информация за актива (инвентарен номер, наименование, отчетна стойност, група) без да има данни за амортизации.
  4. Направена е промяна в интерфейса към програма Гама Конт - вече може да се изготвя файл за осчетоводяване с данни за начисленията по Стандарт 19.
  5. При въвеждане на документ за отсъствие поради временна неработоспособност, програмата извежда предупредително съобщение в случай, че за деня преди началото на отсъствието служителят е бил в отсъствие от вид 23 или 39 или няма активен документ за социално осигуряване. Съобщението се извежда само ако потребителят е посочил, че служителят има право на това отсъствие ("Право?"= 'Д').
  6. Премахната е възможността за отпечатване на платежни документи върху готови бланки.
  7. При зареждане на данни от SuccessFactor програмата вече не контролира съответствието на изпитателния срок за допълнителните споразумения.
  8. Отстранена е грешка при изчисляване на бонуси по правила (пера 691, 692 и 693). Тя се проявяваше в случай, че служителят ползва платен или неплатен отпуск, който попада в два бонусни периода.
  9. Направена е промяна в уведомленията по чл.62, ал.5 от КТ. В меню "Регистрация на договори" / "Регистрация уведомления" могат да се отпечатват само уведомления за предадени вече данни.