Поликонт - интегрирана система за фирмено управление
До този момент в ПОЛИКОНТ съществуваше възможност за въвеждане на условия за доставка (Incoterms), срок на плащане в дни и текст за специфични условия за всеки контрагент.
Създадена е възможност тези данни да се въвеждат от допълнителното меню на формата за контрагентите ("Условия за дост./плащ."). Полетата в нея са флаг, данни за Incoterms - номер, година, код, наименование, специфични условия, срок на плащане в дни. Във формата може да въвеждате и данни за Payterms - номер, код, наименование и процент.
Ако условията за контрагента са общи, данните се въвеждат на един ред с попълнен флаг "О" (общи условия). В този случай информацията важи когато контрагента е клиент и доставчик.
Условията за доставчик се въвеждат с флаг "Д", а за клиент - с "К". В случай, че контрагентът е едновременно клиент и доставчик и има различни условия за плащане и доставка, е необходимо да въведете информацията на два реда.
Полетата за номер, година, код и наименование на Incoterms и номер, код и наименование на Payterms могат да се избират от форми за избор.
Полетата за срок на плащане и процент са числови и трябва да имат положителни стойности.
За един контрагент могат да се въвеждат само общи условия или отделно условия за клиент и доставчик.
Въведената към момента информация за условия на доставка, срок и специфични условия по време на актуализацията се прехвърля автоматично като обща за контрагента (флаг "О").
Добавени са нови полета за Payterms в горната подформа на формата с поръчките за доставки - номер, код и описание на условия за плащане и процент.
В поръчките за доставка е добавено автоматично извличане на условията за плащане и доставка от данните за контрагента. Същото се отнася и за полетата "Специфични условия" и "Срок за плащане в дни". Използват се данните, въведени с флаг "Д" (доставчик) или флаг "О" (общи условия). Потребителят има възможност да промени извлечената информация.
В печатните образи на поръчките за доставка ("Печат", "Печат поръчка доставка") са добавени данни за условията по Payterms. Те се намират в частта с общите данни за поръчката, над информацията за номенклатурите.
Добавени са нови полета в горната подформа на формата с външните поръчки:
Създадена е възможност за автоматично извличане на условия по Incoterms и Payterms, както и на специфични условия и дни на доставка от данните за контрагента във външните поръчки. Използват се данните, въведени с флаг "К" (клиент) или с флаг "О" (общи условия). Потребителят има възможност да ги промени.
В печатните образи на външните поръчки ("Печат", "Потвърждение на поръчка") са добавени данни за условията по Incoterms и Payterms, ако те са въведени. Те се намират в частта с общите данни за поръчката, над информацията за номенклатурите.
Създадена е възможност за извличане на условията по Incoterms и Payterms от външните поръчки във фактурите и проформите.
Правилата за извличане са следните:
Тези правила важат при създаване на фактура от складов документ и от външна поръчка.
Потребителят може да променя ръчно условията по Incoterms и Payterms.
Когато се създава сторно от фактура условията за доставка и плащане се преписват от фактурата.
Актуалните данни за условия по доставка и плащане могат да се видят в меню "Фактури" / "Допълн.данни за износ".
От тази актуализация административните програми ще записват в дневника списък на активните потребители при спиране на база.
Направени са промени в инсталиращата и деинсталиращата програми, които позволяват на потребителя да има много и различни по вид инсталации на ПОЛИКОНТ на един компютър.
Инсталациите ще се идентифицират с помощта на допълнителна наставка към името "POLIKONT", която трябва да бъде уникална. Наставката може да съдържа латински букви, цифри и знаците "-" и "_". Тя може и да е празна. Наставката ще се добавя от инсталатора към имената в менютата и към имената на услугите. Вече ще се извършва и проверка на заетостта на избраните портове.
Създаваните инсталации са напълно самостоятелни. Това означава, че те могат да се разминават в своите версии. При нова актуализация, ако потребителят иска да ги поддържа актуални трябва да актуализира поотделно всяка от тях.
Съществуващите инсталации ще се интерпретират като инсталации без наставка.