Поликонт - интегрирана система за фирмено управление
Импортът се извърша от текстови файлове с разделители.
Първият ред на файла трябва да съдържа данни за наименованията на колоните
и не се зарежда в ПОЛИКОНТ. Файлът трябва да е с кодовата таблица
Windows-1251 и с разделител между полетата ';'. Текстовите полета се
заграждат с двойни кавички.
Файлът трябва да има следната структура:
Задължителни за попълване са полетата за пореден номер, количество и едно от полетата "Номенклатурен номер" или "Код при клиента".
Импортът на списък с поръчаните номенклатури се извършва в модул „Поръчки“ – меню „Външни поръчки“. Потребителят трябва да се позиционира върху съществуваща външна поръчка, която е записана или разрешена. От допълнителното меню се избира „Импорт на позиции“. Изобразява се форма, съдържаща колони, които съответстват на полетата от файла.
От менюто на тази форма се продължава със „Зареждане на файл“. В диалоговия прозорец се посочва интерфейсният файл.
Програмата проверява структурата на файла. Ако тя не отговаря на изискванията, се извежда съобщение за грешка и процесът се прекратява.
След това се извършва тест за уникалност на полето „Пореден номер“. При откриване на дублиран номер, отново се извежда съобщение за грешка и зареждането се прекратява. Ако структурата на файла е правилна и няма дублирани поредни номера, програмата зарежда данните от него и ги изобразява във формата.
След зареждането във формата, потребителят може да избере още три функции:
Функцията за изтриване може да се използва, ако операторът е избрал неправилен файл или по някаква друга причина желае да прекрати процедурата по импорта на позициите в ПОЛИКОНТ.
Функцията „Тест“ извършва допълнителни тестове на данните и ги изобразява във форма с грешки и забележки. При наличие на грешки, зареждането не може да се извърши. Забележките са предупредителни съобщения, които не пречат на зареждането на даден запис.
Формата с резултатите от теста съдържа следните колони: пореден номер на ред, номенклатурен номер, име на номенклатура, съобщение, флаг за грешка/предупреждение. За всяка позиция от поръчката в справката има толкова реда, колкото грешки или забележки е открила програмата.
Извършват се тестове за: идентификация на номенклатура по номенклатурен номер или по код при клиента; съответствие на номенклатурен номер и код; количество; цена.
При избор на функцията „Импорт“, програмата стартира автоматично тест на данните. Ако липсват грешки, започва зареждането на данни в текущо избраната поръчка.
Данните за номенклатурата – номер, име, чертежен номер, мерни единици се определят на база извършената идентификация (по номенклатурен номер или по код при клиента).
Количеството се преписва от съответното поле във файла. Ако във файла е попълнена цена, програмата я записва като цена в позицията. Паричната единица се извлича от полето „Парична единица“, въведено за клиента. Ако това поле е празно, програмата зарежда паричната единица на номенклатурата. Ако полето за цена във файла е празно, полетата за цена и парична единица се определят от програмата автоматично чрез същите алгоритми, които се използват при ръчното въвеждане на позиции.
Срокът на всички заредени позиции съвпада със срока на главната поръчка.
Кодът на позицията се попълва автоматично от програмата по начин, съответстващ на въвеждане от оператора.
След успешно зареждане на данните в поръчката, програмата автоматично изтрива записите от буферната таблица.
Импортът е създаден по поръчка на "РИГ Габрово" ЕООД.
В модул "Счетоводство" в меню "Счетоводни операции" / "Интерфейс от/към ПОЛИКОНТ" / "Интерфейс СМЕТКИ, дох." е добавено ново подменю "Автом.контиране док.доход". След като го изберете, се изобразява форма, която служи за подготовка и осъществяване на автоматично осчетоводяване на докумените за доход (вид 89). Обработват се документите, които са с дата, съответстваща на текущо избрания счетоводен каталог.
Документите, които вече са контирани с помощта на този интерфейс са оцветени в черно и за тях има попълнена информация за папката и поредния номер в нея, под който са записани. Останалите документи са оцветени в синьо, което е сигнал, че за тях не е извършвано автоматично (а не ръчно) контиране.
Подготовката за извършване на интерфейса представлява свързване на документ за доход с типовата операция, която трябва да се използва за нейното осчетоводяване. Може да се извърши от оператора при работа със самия документ или преди стартирането на интерфейса.
Самият интерфейс може да се извърши по два начина: или на текущо избрания документ или на всички документи, попадащи в задаен период. И в двата случая се избира папката, в която ще се запишат документите, а във втория - и периодът. Ако даден документ вече е бил контиран автоматично по този начин, преди стартиране на новото осчетоводяване се изтрива старото записване от счетоводния дневник. За стойност при съставяне на статиите от съответната типова операция се използва стойността от сметката, която съответства на зададеното перо при конфигуриране на интерфейса.
При контирането автоматично се попълват данните за аналитични признаци: 300 Персонал, 310 Номер на документ, 311 Дата на документ.
След успешно осъществяване на интерфейса съответните документи се оцветяват в черно, срещу тях се отбелязват папката и номерата на записване и данните за тях не могат да се модифицират.
class="western"При изтриване от потребителите на автоматично записване от счетоводния дневник съответният документ преминава в "неконтирано" състояние.
От допълнителното меню на формата за въвеждане на съдържанието на документ 89 Документ за доход, може да изберете "Контиране". Формата, която се изобразява съдържа информация за типовата операция и контирането на текущия документ.
Типовата операция се въвежда с посочване на нейния номер или като се използва форма за избор. След това от менюто се избира "Контиране", посочва се папката, в която ще се запише осчетоводяването. Програмата контира автоматично документа и изобразява данни за папката и поредния номер в нея. Контираните документи не могат да се пороменят или изтриват.
Ако желате да изтриете данните за счетоводното записване е необходимо от допълнителното меню да изберете "Изтрив.контиране".
Настройките, свързани с типовата операция са описани в раздела за модул "Счетоводство".
Направена е промяна и при определянето на процента за данък. Ако видът на дохода е 814 "Доходи от девиденти и ликвидационни дялове в поза на физически лица по чл. 38, ал. 1 от ЗДДФЛ" за периодите след 01.01.2022 г. в полето за процент на данък автоматично се попълва 5, т.е. доходите от този вид се облагат с 5% данък.
Добавена е възможност за автоматично изготвяне на платежен документ от вид 17. Работи се от допълнителното меню "Платежен документ". От списъка с персоналните банкови документи се избира документът, по който трябва да се преведе сумата. От списъка с фирмените сметки се избира сметката, от която да се направи превода. Документът може да се разгледа, отпечата или включи във файл за плащане от дневника с документите за документ от вид 17.
Добавена е и възможност за автоматично изготвяне на общ платежен документ за документи от вид 17. В него се включат сумите от документите за доход, за които датата попада в избран от потребителя период.
Работи се от допълнителното меню "Общ платежен документ". Въвежда се периодът. От списъка с персоналните банкови документи се избира документът, по който трябва да се преведе сумата. От списъка с фирмените сметки се избира сметката, от която да се направи преводът. Документът може да се разгледа, отпечата или включи във файл за плащане от дневника с документите за документ от вид 17.
Добавена е справка за заявленията, за които няма изказано становище от ръководителя. В нея има данни за персонален номер и трите имена на служителя, звеното и длъжността, номера, началната и крайната дата на заявлението.