Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 4.654

ПОЛИКОНТ - 4.654 / 18.04.2022


I. Модул "Работна заплата"

За да се приложи актуализацията е необходимо в модул "Работна заплата" всички каталози след 04.2022 година да са отключени за промени (с подписани или с неподписани ведомости).

1. Промяна на общи параметри

Ако по време на актуализацията имате създадени каталози за периодите след 04.2022, в тях се променят стойностите на следните общи параметри:

Общи параметри 31 и 38 се актуализират само при условие, че техните стойности са били по-малки от 1.07 лв.

Ако преди актуализацията нямате създаден каталог за 04.2022 година, тя ще го създаде автоматично.

2. Импорт от пропускна система

В ПОЛИКОНТ е добавена нова възможност за импорт на данни от пропускна система и изготвяне на справки въз основа на данните за графиците на работа, персоналните календари на служителите и даниите за присъствието от пропускната система.

2.1. Портали за пропускна система

Създадена е възможност за въвеждане на порталите за пропускна система. Те се описват с номер - цяло положително число и име. Номерата и имената на порталите не могат да се повтарят.

Работи се в меню "Справки" / "Експорт / Импорт" / "Импорт пропускна система2" / "Портали проп.система".

2.2. Портали за звена

Създадена е възможност за описание на връзката между порталите за пропускната система и звената от структурата на организацията. Необходимо е да се въведат за всяко звено порталите, които се използват за вход и изход от служителите, назначени в звеното, както и период на използване на порталите. За един и същ период от време, служителите в едно звено могат да използват за вход и изход един или няколко портала.

Програмата изисква началната дата да е преди крайната. Извършва се проверка за съществуване на звеното в интервала от време. За дадено звено и портал периодите на съществуване не могат да се припокриват.

Работи се в меню "Справки" / "Експорт / Импорт" / "Импорт пропусна система2" / "Портали за звена".

2.3. Данни за звена и работно време

Създадена е възможност за въвеждане на данни за работното време, диапазоните на работа и функционалните почивки по звена.

Работи се в меню "Справки" / "Експорт / Импорт" / "Импорт пропусна система2" / "Данни за звена и РВ".

За всеки период от време (описан с началната и крайната дата) и за всяко звено се въвежда номера на работното време, началното време за влизане през портала, крайното време за излизане от потала което служителя може да приключи работа и функционална почивка. Тя се въвежда в минути и е част от работното време. Ако времето за влизане е по-малко от началото на първия диапазон в работното време или времето на излизане е по-голямо от края на последния диапазон, програмата приема, че работното време е плаващо.

2.4. Импорт на данни

Импортът на данни от пропускна система може да се извърши за ден, за календарен месец или за избран период, без значение дали каталогът (каталозите) е създаден, приключен или подписан. За да се изготвят справките обаче е необходимо каталогът да е създаден.

Работи се в меню „Справки" / „Експорт/Импорт" / "Импорт пропускна система2" / "Импорт данни".

За зареждането на данните се използва входен файл с разделител ";". Очакваното име на файла е polikont_pris.csv.

Зареждането се извършва от допълнителното меню с "Импорт". Данните от файла се зареждат в буферна таблица. Ако в процеса на зареждането възникне грешка се извежда съобщение с номера на записа, в който тя възниква. Възможните причини за възникване на грешка са несъответствие със структурата на файла или недопустими символи в някое от полетата. Необходимо е да се отстрани грешката и да се повтори импорта.

Данните могат да се разгледат във формата и при необходимост да се коригират. При необходимост от повторно зареждане на данни, най-напред трябва да се изтрият данните от буферната таблица. Използва се функция „Изтриване" от допълнително меню. След това зареждането може да се повтори.

След зареждане на данните в буферната таблица може да тествате данните. Тестването се извършва от допълнителното меню с „Тестване на данни". Резултатите се изобразяват във форма, в която има информация за вида и типа на грешките. В процеса на тестването се проверява за наличие на данни за датите на зареждане, за съществуване на персоналния номер в списъка на персонала и за съответствие между персоналния номер и имената на служителя. Първото и второто несъответствие са съществени и те трябва да се отстранят, за да могат да се заредят данните за присъствието. Съществените грешки са отбелязани с флаг "Д", а несъществените - с "Н".

Тестването се повтаря многократно, докато се отстранят всички съществени грешки.

Зареждането на данните се извършва от „Зареждане". С изпълнението на тази възможност данните от пропускната система се тестват и при успех се зареждат.

За да се заредят данните за присъствието и да се изтрият импортираните данни от буферната таблица трябва  да се използва „Зареждане и изтриване".

2.5. Заредени днни

Формата е предназначена за разглеждане на заредените данни от пропускната система в ПОЛИКОНТ. Във формата има информация за всички служители по дати и часове на влизане и излизане от всички портали на фирмата. От допълнителното меню могат да се изтрият данните за всички служители за избран период от "Изтриване за период" или да се изтрият данните за избран служител и период от "Изтр.за перс.N,пер.".

2.6. Справка за работно време

Справката може да се изготви в меню "Справки" / "Експорт / Импорт" / "Импорт пропускна система2" / "Справки" / "Справка за раб. време".

Справката съдържа обобщена информация от персоналния график и данните за присъствието от пропускната система по служители.

2.7. Справка за присъствени и неприсъствени часове

Справката може да се изготви в меню "Справки" / "Експорт / Импорт" / "Импорт пропусна система2" / "Справки" / "Присъств.и неприсъст.часове".

Справката съдържа обобщена информация по служители за присъствените и неприсъствените часове за избран период от време в рамките на текущия каталог. Съдържа информация за персонален номер и имена на служителя; номер и наименование на звено, общо присъствени часове и минути от пропускната система и общо неприсъствени часове и минути за избрания период.

II. Отстранени грешки и извършени подобрения

  1. В трудово-правните документи от вид 1, 2, 11 и 12 (трудов договор и допълнително споразумение), при отпечатване на договорения платен отпуск е добавен текст "работни" преди "дни", за отпуските, които се ползват в работни дни.
  2. Основание на назначаване 86 е включено в процедурата за подаване на уведомления.
  3. В тримесечната статистическа справка, дните от перо 253 "Преустановяване на работата" неизваждат от отработените дни.
  4. В трудово-правните документи от вид 11 и 12 при отпечатване на изображението горе (флаг "О" в настройките към документа), се отчитат размерите му и изображението се центрира.
  5. Отстранена е грешка при изчислението на възнаграждението за преместване с документ 16, в случаите когато с общ парметър 98 е зададено изплащане на по-благоприятното възнаграждение (от основния трудово-правен документ или от документ 16).