Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 4.662

ПОЛИКОНТ - 4.662 / 15.09.2022

I. Модул "НОИ - обезщетения"

1. Обезщетение за баща /осиновител на дете до 8-годишна възраст

В ДБ бр.62 / 05.08.2022 г. са публикувани изменения, свързани с отпуск на баща / осиновител на дете до 8-годишна възраст:

Добавена е нова причина за отсъствие N: 210 "Отпуск за отглеждане на дете до 8г. от баща/осин.". Може да използвате това отсъствие в документи от вид 3, които имат начална дата, по-голяма или равна на 05.08.2022 г.

Добавена е възможност за използване на Заявление - декларация N: 7а на основание чл.4, т.7 от НПОДОО. То е предназначено за ползване на отпуск от баща (осиновител) за отглеждане на дете до навършване на 8-годишна възраст в размер на 2 месеца. Ако бащата /осиновителят е ползвал отпуск по чл.163, ал.10, чл.164, ал.3, чл.164б, ал.2 и 5 или чл.167, ал.1 за период по-малък от 2 месеца има право на разликата до 2 месеца. Отпускът се ползва по личния календар.

Обезщетението се изплаща от НОИ, ако бащата / осиновителят има 6 месеца осигурителен стаж. Ако лицето няма необходимия стаж, отпускът се ползва, но не се изплаща обезщетение. За целта в полето "Право?" се попълва "Н". Ако правото се придобива по време на отсъствието, флагът трябва да има стойност "Д", а в полето "Дата право" се въвежда съответната дата.

В заявлението (документ от вид 54) се въвежда "баща на дете до 8-годишна възраст" - качество 13 или "осиновител на дете до 8-годишна възраст" - качество 14.

Създадена е възможност за отпечатване на Заявление - декларация N : 7а за изплащане на парично обезщетение за отглеждане на дете до 8-годишна възраст от бащата / осиновителя на основание чл.53ж от КСО.

Добавянето на данни за обещетението в описите може да се извършва чрез въвеждане от потребителя или чрез автоматично генериране от програмата.

Направени са промени при отпечатване на удостоверенията и изготвянето на файловете - приложение 10, включени в описи с дата, по-голяма или равна на 19.09.2022 г.

II. Модул "Кадри"

1. Справка за предстоящи отсъствия (интерфейс към програма SIGUR)

Създадена е нова справка за предстоящите отсъствия на служителите към зададена дата. Тя се стартира от меню "Справки" / "Предстоящи отсъствия". В диалогова форма се въвежда желаната дата.

Справката съдържа информация за всички назначени служители към зададената дата, които имат поне един документ за отсъствие с крайна дата, по-голяма или равна от зададената.

Обработват се всички видове отсъствия - платени и неплатени отпуски, болнични, отглеждане на дете. Ако някой служител има повече от едно отсъствие, отговарящо на условията по-горе, в справката се включва отсъствието с най-ранната дата.

Справката може да се извиква и директно от базата данни на ПОЛИКОНТ, по всяко време, в която тя не се актуализира, тества или архивира. Името на процедурата е p2_interf_sigur. Тя има един входен параметър от тип Date. Ако не се зададе входен параметър, процедурата ще върне информация за текущата дата.

Справката е създадена по поръчка на "ВМЗ" АД - гр.Сопот.

III. Модул "Платежни документи"

1. Файл с платежни документи от вид 11 и 13 за Сити банк

Добавена е възможност за изготвяне на файлове с платежни документи за документи от вид 11 и 13.

Работи се в меню "Платежни документи" / "Дневник". Избира се вид документ 11 или 13 и от допълнителното меню се продължава с "Дневник" или "Дневник - тек.година". От допълнителното меню на дневника с документите се избира "Сити банк платец". Задава се диапазон от номера на платежните документи. В диалогова форма се въвежда идентификационен код в поле "N съобщение" и номер на транзакция.

Програмата изготвя xml файл, който се използва за предаване на информацията за плащанията към Сити банк.

Промяната е направена по поръчка на "Язаки България" ЕООД.

IV. Отстранени грешки и извършени подобрения

  1. При създаване на личните графици на служителите, програмата попълва за всяка от датите номера на графика, с който е свързан всеки служител. До текущата версия полето оставаше празно и потребителите въвеждаха номер на график, само за датите, в които служителят работи на график, различен от основния.
  2. Във формите за работа с графиците на персонала са добавени полета за номер и име на работното време.
  3. В модул "Работна заплата" е добавена възможност за отпечатване на фишовете по звена с йерархия, само за служителите, които не ги получават по електронна поща.
  4. В табличната форма на поименното щатно разписание са добавени 3 нови полета. Те съдържат информация от документ за напускане на всеки служител с дата след датата на изготвяне на справката - дата, начална дата и флаг, показващ дали документът е влязъл в сила или не.
  5. Добавен е нов вид режим на работното време - сменен, който може да се използва в трудово-правните документи.