Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 4.666

ПОЛИКОНТ - 4.666 / 24.11.2022

I. Модули "Кадри" и "Работна заплата"

1. Данни за електронна поща за изпращане на уведомления

Работи се в "Личен състав" / "Уведомяване" / "Ел.поща за уведомяване". Формата се използва за въвеждане на данните за електронната поща, от която ще се изпращат автоматичните уведомления от ПОЛИКОНТ. В нея трябва да посочите - сървър, порт, електронна поща, потребител, парола и флаг за сигурност (0-незащитена връзка, 1 - StartTLS, 2 - SSL/TLS). Ако имате затруднения, моля да се обърнете към вашия системен администратор.

2. Събития за уведомяване

Припомняме, че събитията, за които искате програмата да регистрира събития за уведомяване се задават в "Личен състав" / "Уведомяване" / "Събития за уведомяване".

До текущата актуализация с "Д" се отбелязваха всички събития, които желаете да регистрирате, а с "Н" - събитията без необходимост от регистриране.

В случай, че за дадено събитие искате да се изпраща и уведомление по електронна поща е необходимо да въведете "Е" в полето "Фл.увед.".

3. Изпращане на уведомления по електронна поща

При настъпване на събитие, което трябва да се регистрира и да се изпраща уведомление по електронна поща, ПОЛИКОНТ изпраща писмо от електронната поща от т.1 до електронната поща на съотвения получател - служител, ръководител или служител ЧР. В писмото се съдържа информация за служителя, за който се отнася настъпващото събитие, както и данни за документа - заявление, заповед, служебна бележка, период и др.

След изпращане на писмото програмата отбелязва в дневника с уведомленията датата и часа на изпращане, както и резултата.

При резултат 0, писмото е успешно изпратено; при резултат 1 - изпращането е неуспешно; при -1 - има грешка при създаване на писмото. Ако резултатът е -2, липсват данни за електроннта поща на получателя.

4. Дневник с уведомленията

От меню "Личен състав" / "Уведомяване" / "Дневник на уведомленията" операторите с роля "Системен програмист" имат достъп до всички събития, които са регистрирани в дневника. За всяко събитие има данни за изпращач, получател, документ, дата и час на изпращане и резултат.

Ако желаете може да изпратите повторно по електронната поща уведомлението, върху което сте се позиционирали или всички неизпратени уведомления. Допълнително условие е тези уведомления да са отбелязани като такива, които се изпращат по електронната поща.

С текущата актуализация са добавени две нови видове събития, които програмата може да регистрира в дневника:

5. Моите уведомления

От меню "Личен състав" / "Уведомяване" / "Моите уведомления" всеки оператор има достъп до уведомленията, които са предназначени за него. В тази форма се изобразяват и тези от тях, които са изпратени вече по електронната поща.

След като разгледате уведомленията може да ги изтриете от допълнителното меню с "Изтриване на всички уведомл.". Ако желаете да изтриете само текущото уведомление може да използвате стандартната функция за изтриване.

6. Изпращане на служебни бележки по електронна поща

Както знаете, с регистъра на служебните бележки се работи в модул "Работна заплата" / "Служебни бележки" / "Заявени служебни бележки" или "Готови служебни бележки" или "Отказани служебни бележки".

Добавена е възможност за автоматично изпращане на електронна поща до служителите с прикачена служебна бележка. Изпращането се извършва само за бележките, които са заявени за получаване по електронната поща. То става в момента, когато бележката получи статус "готова". След изпращане на писмото програмата записва датата и часа на изпращането и резултата от него. При резултат 0, изпращането е успешно; при резултат 1 - изпращането е неуспешно; при -1 - има грешка при създаване на писмото. Ако резултатът е -2, липсват данни за електроннта поща на получателя.

От допълнително меню с "Изпр.по e-mail" може да изпратите текущата служебна бележка, а с "Изпр.по e-mail неизпр." - да изпратите всички неизпратени служебни бележки. И в двата случая се изпращат само тези бележки, които са заявени за получаване по електронната поща.

II. Модул "Персонал"

1. Моите уведомления

Функцията за разглеждане и изтриване на уведомления в приложението е достъпна от меню "УВЕДОМЛЕНИЯ". Начинът на работа е подобен на описания по-горе.

III. Модул "Работна заплата"

1. Годишно изравняване на данъка

Направени са следните промени, свързани с годишното изравняване на данъка:

  1. При изчисляването на годишната данъчна основа се вземат предвид ползваните данъчни облекчения за деца и за деца с увреждания през месеците юли и октомври.
  2. При годишното данъчно изравняване се отчитат възстановените данъци през месеците юли и октомври, получени в резултат от ползването на данъчни облекчения за деца и за деца с увреждания през месеците юли и октомври.
  3. В Закона за бюджета на Република България за 2022 г. в §2, ал.1 е определено годишното облекчението за едно ненавършило пълнолетие дете на 6000 лв., за две ненавършили пълнолетие деца - 12000 лв. и за три и повече ненавършили пълнолетие деца - 18000 лв. Направени са промени и при изчисляванто на размера на полагащите се данъчни облечения за деца.
  4. Променена е стойността на общ параметър 99 "Облекчение за деца с увреждания" на 12000 лв., съгласно §2, ал.2 от Закона за бюджета на Р България за 2022 г.
  5. Променен е печатният образ на бележката за годишен ДОД. В нея са отчетени месечните облекчения за деца (в т.ч. и за деца с увреждания). Припомняме, че тя се може да се изготви от "Текущи данни" / "Персонал" / Избор на служител / "Годишно изр. ЗДДФЛ" / "Годишен ДОД".

Важно! В месец декември е необходимо да се направи годишно изравняване на данъка. Може да използвате указнията в "Помощ" / "Работна заплата" / "Какво да направим ..." / "при годишно израв. данък" или да се запишете на организирания от нас семинар на тази тема.

IV. Модул "Финансов контрол"

1. Регистри за текуща и предходна година

В ПОЛИКОНТ при избор на меню "Контролни листа" програмата изобразява всички създадени регистри за финансов контрол. Потребителите избират регистъра, с чиито контролни листа желаят да работят.

По същия начин се работи и с регистрите, които са разпределени на текущия оператор.

За удобство на клиентите, с текущата актуализация е добавена възможност за изобразяване на регистрите само за текущата година ("Регистри КЛ-тек.година"/"Регистри за опер.-тек.год.") или за предходната година ("Регистри КЛ-предх.година"/"Регистри за опер.-предх.год").

V. Отстранени грешки и извършени подобрения

  1. Направена е промяна при изготвяне на файловете за масово плащане и за документи 11 и 13 за "Ситибанк" в случаите, когато няма попълнена информация за кода на офиса.
  2. Направена е промяна в печатните образи на трудов договор (документ 11) и  допълнително споразумение (документ 12). Премахнати са редовете за допълнителна специалност, научно звание и трудов стаж по специалността, ако за тях не е попълнена информация в електронното досие на служителя.
  3. Отстранена е грешка при определяне на правото за ползане на обезщетение временна нетрудоспособност от непълнолетните служители и при трудова злополука.
  4. Направена е промяна при добавянето и изтриването на другите добавки при работата с документи от вид 11 и 12.
  5. Функциите за генериране на заповеди за отпуск от разрешени заявления за отпуск са преместени в меню "Личен състав" / "Документи-автоматично" на модул "Кадри".
  6. В модул "Кадри" / "Щатно разписание" от допълнителното меню с "Промяна на заплати с коеф." може да актуализирате заплатите в щатните места със зададен коефициент. Програмата умножава текущите стойности на всички щатни места от звеното и неговите подзвена с този коефициент с точност до цяло число.
  7. В справката за преместените служители е добавена информация за началната и крайната дата на документите от вид 16 Заповед за преместване.
  8. Въведени са праговете за деклариране по Интрастат за 2023.
  9. В модул "Маркетинг" във формата за работа с документите в избран регистър подреждането е по дата и след това по пореден номер в регистъра.