Поликонт - интегрирана система за фирмено управление
Създаден е нов служебен документ с код 70 "Преоценка на материални запаси", който е свързан със складова операция за приход.
Функцията за преоценка на материални запаси, за които няма движение се стартира от меню "Справки" / "По звена". Избира се звеното и от допълнителното меню се продължава с "Преоценка".
В диалогова форма се задава начална и крайна дата, както и процент за преоценка. Програмата извършва следните проверки:
Ако поне едно от горните условия не е изпълнено програмата извежда съобщение за грешка и процесът се прекратява.
При условие, че проверките са успешни, се създава автоматично документ за преоценка (код 70) за избраното звено и за номенклатурите, които имат положително салдово количество и стойност, изчислени към крайната дата. Допълнително условие е за тях да няма нито един документ за приход, разход, трансфер или брак в зададения период между началната и крайната дата.
За всяка от тези номенклатури се добавя ред с нулево количество и с отрицателни стойности, изчислени от процента и салдовата стойност на всяка номенклатура в склада към зададената крайна дата. Например: за номенклатура със салдова стойност 1000 лв. и процент на преоценка 20%, стойността е -200 лв.
Документът може да се осчетоводява по съществуващите в момента механизми в програмата.
Новата възможност е създадена по поръчка на "Резбонарезни инструменти Габрово" ЕООД.
С текущата актуализация се добавят 2 нови начина за изчисление на перо:
При начин 57 програмата сумира корекциите на параметрите на перата и стойностите на перата, включени в изчислението на дадено перо. Сумират се стойностите само на положителните корекции.
По подобен начин работи програмата и при начин 58, но в този случай сумира само корекциите на стойностите на перата, а параметърът е 0.
Във всички отключени каталози с неподписани ведомости след 01.04.2023 г. са променени:
Програмата проверява в периодите след 01.05.2023 г. дали стойността на общ параметър 103 е 1.
Промените са направени с цел уеднаквяване на начина на изчисление на корекциите на месечния ДОД с изчислението при предаването на коригиращи записи в Декларация 6.
Създадена е възможност за определяне на правата за работа със задачите и техните изпълнители по оператори в зависимост от категорията на задачата.
Работи се в "Основни данни" / "Задачи" / "Катег.по операт.". Формата служи за описание на правата за работа на операторите по категории задачи. Всеки ред съдържа данни за номер и име на категория, номер и име на оператори и два флага за права.
Категорията и операторът могат да се въвеждат чрез номера им или чрез използване на форми за избор. За дадена категория и оператор може да се въвежда само един запис.
Флаговете за права могат да имат две стойности - 'Д' или 'Н'.
Флагът "Права задачи" показва дали операторът може да добавя, променя или изтрива задачи от съответната категория.
Флагът "Права изпълн.зад." показва дали операторът може да добавя, променя или изтрива данни за изпълнителите на задачите от съответната категория.
Програмата изисква поне един от двата флага да има стойност 'Д'. Ако даден оператор няма права за работа със задачите от дадена категория и с изпълнителите им, не е необходимо да се добавя запис в таблицата.
Внимание! Информацията от тази форма се използва, само при условие, че общ параметър 1001 "Права за задачи по категории и оператори" има стойност 'Д'.
Преди актуализацията формата със задачите съдържаше всички задачи и с помощта на шаблони се изобразяваха дадени категории от тях - за всички или за избрани статуси.
Направена е промяна в начина на работа. От менюто може да изберете 4 възможности:
В последните два случая е необходимо от форма за избор да посочите категорията, с чиито задачи желаете да работите.
При работата със задачите и въвеждането на данните за техните изпълнители, програмата освен с правата на достъп до всяка от подформите, отчита и въведената информация в общ параметър 1001 и данните за разпределяне на категориите по оператори.