Поликонт - интегрирана система за фирмено управление
Добавена е възможност да се подават документи от служителите към работодателя.
Работи се в меню "Лични данни" / "Подаване на документи". Може да се подава информация за следните видове документи - документи за самоличност, за ценз, кваликация и обучения, за ТЕЛК, банкови документи, документи за временна неработоспособност, график за отпуск и др.
За всеки документ може да се въведе пояснение, период на действие и да се прикачи сканиран образ.
Създадена е възможност за обработка на документите, подадени от служителите от модул "Персонал". Работи се в меню "Личен състав" / "Документи автоматично..." / "Подадени документи".
Във формата могат да се въведат номера и датата на документа, началната и крайната дата. С "Генериране" от допълнителното меню имате възможност да копирате данните за документа в списъка с документите на служителя. Отново от допълнителното меню с "Документи" можете да разгледате документите на служителя и/или да направите промяна в тях.
Документите, които са копирани в дневника на служителя се отбелязват от програмата за обработени. Срещу всеки от тях се записва датата и часа на обработката.
Добавена е възможност за изготвяне на справка за подадените и обработените документи. Работи се в меню "Справки" / "Справка подад.документи".
Справката съдържа данни за вида на документа, периода на действие, времето на подаване и обработка и др.
Създаден е нов общ параметър 111 "Начин за дата на заповед при генер.от заявление".
До текущата актуализация при автоматичното създаване на документ за отсъствие от молба за отпуск, програмата преписваше датата на заявлението за отпуск в полето "Дата на документ" на документа за отсъствие. Ако желаете да запазите този начин на работа е необходимо общият параметър да има стойност 0.
За да се попълва в датата на документа за отсъствие текущата дата, е необходимо да зададете стойност 1 на общия параметър.
В ДВ бр.55 от 27.06.2023 са публикувани изменения в ППЗДДС, с които се уточонява начина на работа с несъбираемите вземания, дефинирани в глава 13а от ЗДДС.
Направено е и удължаване на срока на действие на някои от
временните мерки, свързани с предоставяне на компенсации за горива,
продажби на хляб и брашно до 31.12.2023 г.
Добавени са два нови кода по ДДС, необходими за дневника на продажбите:
Добавени са нови служебни видове документи, свързани с горните кодове:
Началните букви на "Р" и "А" в имената на тези видове документи означават съответно "редовен" и "анулиран".
ЗДДС дефинира кога едно вземане може да се класифицира като несъбираемо, какви документи трябва да се издадат и как тези документи да се отразят в дневниците по ДДС. Разглеждат се две ситуации, които зависят от това дали вашият клиент е регистриран по ЗДДС или няма регистрация.
Ако клиентът е регистрирано лице вие трябва да документирате вашето несъбираемо вземане с данъчно кредитно известие по чл. 126б, ал.1. В ПОЛИКОНТ трябва да създадете кредитно известие и да попълните в полето "Пояснение" изискваната от правилника и закона допълнителна информация. Записването на този документ в дневника по ДДС ( в модул "Счетоводство") трябва да стане като се посочи документ 266 "Р Кредитно известие по чл.126б,ал.1".
Ако клиентът не е регистрирано лице, вие трябва да създадете ръчно протокол, отговарящ на изискванията на чл.126б, ал.2 и после да го въведете в дневника за ДДС на ПОЛИКОНТ като посочите за вид документ 268 "Р Протокол по чл.126б, ал.2".
Ако след като сте издали кредитно известие или протокол
за несъбираемото вземане все пак получите от вашия клиент частично или
пълно плащане на дължимата сума, вие трябва да отразите тази ситуация като
издадете данъчно дебитно известие или протокол по чл.126б, ал.7 и отразите
тези документи в дневника по ДДС на ПОЛИКОНТ сътветно като обичайно
дебитно известие или ако е протокол - с 276 "Р Протокол по чл.126б,ал.7".
Създадена е възможност ПОЛИКОНТ да извежда предупредително съобщение за дублиране на данните за документа, който въвеждате в контролния лист.
Проверката се извършва само при условие, че:
Програмата проверява за дублиране на вида, датата и номера в контролните листа от същия вид като вида на текущия контролен лист. Ако контролният лист е свързан с договор за контрагент или с граждански договор се преглеждат съответно контролните листа, свързани само със съответния контрагент или служител.
Предупреждението за дублиране е само информативно и не пречи на потребителя да въведе или редактира данните за контролния лист.