Поликонт - интегрирана система за фирмено управление
Новите кодове за отсъствия могат да се използват в документи с начална дата след 01.11.2023 г.
Дните и/или сумите на всеки от горните отсъствия се изчисляват в служебни пера, чиито кодове са посочени по-горе.
Добавена е възможност в каталозите за месец декември да се изготви справка за служителите от каталога, които имат право на данъчни облекчения и нямат въведен документ от вид 87 "Декл.за липса на публ.зад./ГДД".
Работи се в меню "Текущи данни" / "Генериране на дикументи" / "Генериране док. 87".
Изобразява се справка, в която са включени всички служители, на които е добавено поне едно от перата за годишни данъчни облекчения - 496 "За дан.обл.-инвалиди", 497 "За дан.обл.-деца", 487 "За дан.обл.-деца с увреждания", 541 "Добров.оси.с дан.облекч.-год.", 542 "Застраховки с данъчно облекч.-год." и 546 "Дарения с данъчно облекч.год." и нямат въведен документ 87.
В справката има данни за персоналния номер и трите имена на служителя и поле за дата. В него е необходимо да се въведе датата на декларацията за липса на публични задължения, която е предоставил служителя на рабодателя.
От допълнителното меню "Генериране на документ" се генерират документи на служителите, за които е въведена датата на документа.
Направена е промяна в начина на изготвяне на служебните бележки за облагаем и необлагаем доход на напускащите служители - вече се изготвят от каталога, в които служителят напуска. За напускащите служители през месец декември:
- ако заплатите се изплащат в текущия месец се изготвя по една служебна бележка за облагаем и необлагаем доход - включва се доходът от началото на календарната година до края, включително и за месец декември;
- ако заплатите се изплащат в следващия месец се изготвят по две служебни бележки - в едната се включват доходите за текущата година, а в другата - доходът за следващата година.
В бележките за месец и с годишно изравняване няма направени промени.
Направена е промяна в печатния образ на служебната бележка за необлагаеми доходи от трудови правоотношния по чл. 45, ал.1 от ЗДДФЛ във връзка със заповед N:ЗМФ-965 от 07.11.2023 г., издадена от министъра на финансите, обнародвана в ДВ, бр. 96 от 17.11.2023 г.
Направена е промяна в печатния образ на служебната бележка за облагаеми доходи от трудови правоотношния по чл. 45, ал.1 от ЗДДФЛ във връзка със заповед N:ЗМФ-965 от 07.11.2023 г., издадена от министъра на финансите, обнародвана в ДВ, бр. 96 от 17.11.2023 г.
Създадени са 3 нови служебни пера в отключените каталози с неподписани ведомости след 01.11.2023 г. Перата са автоматични, задължителни и с корекции. Те се използват за изчисление на описаните в I.1 отсъствия.
Създадени са три нови номенклатури, съдържащи информация за:
Данните за обектите и начина на провеждане на обществените поръчки се поддържат служебно и в тях не могат да се въвеждат и/или променят данните.
Правните основания за обявяване на обществените поръчки са два вида - служебни (с номера от 1 до 1000) и потребителски (с номера от 1001). Служебните основания могат да се въвеждат, променят или изтриват от потребителите. Основанията с номера над 1000 се въвеждат от потребителите.
Те могат да се променят или изтриват само ако не са използвани в данните на обществена поръчка.
Добавена е възможност за въвеждане на данните за обществени поръчки. За всяка поръчка се въвежда информация за:
Задължително е да се попълни информация за името и прогнозната стойност на обществената поръчка.
Данните за обществените поръчки се използват при изготвянето на контролните листа за изразяване на мнение по реда на възлагане на обществените поръчки по ЗОП.
Ако обществента поръчка е цитирана в контролен лист, се забранява нейното изтриване и промяната на нейното наименование и прогнозна стойност.
Добавен е нов вид контролен лист за изразяване на мнение по реда на възлагане на обществените поръчки по ЗОП. С този документ се работи по аналогичен начин на другите видове контролни листа. Въвеждането става в избран регистър и група контролни листа за разход.
От допълнителното меню от "КЛОП-1" или "КЛОП-2" се стартира формата за въвеждане на данните за КЛОП. Въвеждането се извършва по аналогичен начин на останалите видове КЛ. За описание на разходите могат да се използват разходните бюджетни параграфи. Има възможност да се въвежда информацията и по CPV кодове. При осъщесвяването на контрола се отговаря на следните въпроси:
Ако желаете въпросите да са различни, може да ги редактирате в "Основни данни" / "Въпроси".
Данните за обществената поръчка се въвеждат чрез посочване на нейния сериен номер или чрез използване на формата за избор. Ако обществената поръчка не е въведена, от допълнителното меню на формата за избор с "Нова" може да я създадете. Програмата изисква в контролните листа за обществени поръчки ако няма данни за обществена поръчка, задължително да се въведат вид на документ, номер и дата.
За изразяване на мнение за законосъобразност е необходимо отговорите на всички въпроси да са "Д".
От допълнителното меню от "Печат 2" или "Печат общо 2" може да се изготви печатен образ на документа.
Справката се изготвя към избрана дата от меню "Справки" / "Активни ОП към дата". Съдържа информация за обществените поръчки с дата на обявяване по-малка от избраната дата, които не са приключени към нея.
В справката има данни за уникалния идентификационен номер/код на поръчката от регистъра на обществените поръчки; наименование; обект; кратко описание на предмета на поръчката; начин на провеждане; очаквана прогнозна стойност; срок на провеждане.
В справката се включват само обществените поръчки, за които е въведена датата на обявяване.
Справката се изготвя от меню "Справки" / "Приключени ОП за период" за избран период, определен от начална и крайна дата. Съдържа данни за обществените поръчки, които имат дата на приключване по-голяма или равна на началната дата и по-малка или равна на крайната дата.
В нея има информация за уникален идентификационен номер/код на поръчката от регистъра на обществените поръчки; наименование; обект; кратко описание на предмета на поръчката; начин на провеждане; очаквана прогнозна стойност; срок на провеждане; дата на приключване.
За КЛОП могат да се изготвят справки от меню "Справки" / "Справки-всички регистри" или от "Справки в регистър" - за регистър или за група КЛ.
Контролните листа са включени в следните справки:
Във формата за въвеждане на КЛ за постъпване на приход е добавен флаг, който може да има две стойности - „Д“ (по подразбиране) или „Н“. При изготвянето на печатния образ на КЛ, ако във флага има стойност:
Направена е промяна при изготвяне на КЛПП в зависимост от стойността на новия флаг.
Клиентите, които имат лиценз за работа с дневника на операторските действия, могат да използват нови възможности за анализ на действията на операторите.
Във формата за разглеждане на дневника "Настройки" / "Опер.дневник" / "Разглеждане" / "Дневник" в горната подформа е добавена информация за номера и името таблицата, в която данните са добавени, променени или изтрити. Добавено е и оцветяване на редовете в зависимост от вида на извършеното действие.
Следващите промени са направени с цел подобряване на бързодействието и възможностите за анализ на извършените промени от операторите.
От допълнителното меню на формата с дневника може да използвате функциите за анализ на действията на операторите, свързани с текущата таблица ("Анализ за тек.таблица") или с текущия запис ("Анализ за тек,запис").
И в двата случая програмата изобразява диалогова форма, която съдържа списък с полетата от текущата таблица. В полетата за стойност може да въвеждате стойностите на едно или няколко полета, за които искате да направите анализ в операторския дневник. Ако сте избрали възможността за анализ на текущия запис, при стартиране на формата, ПОЛИКОНТ ще попълни стойностите на полетата за идентификация на текущия запис. В този случай не трябва да задавате стойности на другите полета.
За всяко от полетата от таблицата може да посочите дали желаете да участва в справката (Д) или не (Н). Ако искате бързо да смените флага на всички полета, може да използвате от допълнителното меню функциите "Флаг-Д"/"Флаг-Н".
От допълнителното меню на диалоговата форма с целеви стойности имате две опции за анализ - разглеждане във вертикален или в хоризонтален вид. Във втория случай програмата включва до 10 полета, които са отбелязани с флаг за участие "Д".
Справката във вертикален вид съдържа информация, чрез която може да анализирате действията на операторите (добавяне, промяна, изтриване), които са свързани с текущата таблица или с текущия запис от нея. Изобразяват се само записите, за които старата или новата стойност на съответното поле съвпадат със зададените целеви стойности. Справката съдържа две подформи. В горната се изобразява списък с действията на операторите, а в долната подформа има информация за полетата и техните стойности. За променените записи може да разгледате и старите стойности на променените полета.
Втората справка съдържа информация в хоризонтален вид за анализ на действията на операторите (добавяне, промяна, изтриване), които са свързани с текущата таблица или с текущия запис от нея. Всеки ред от справката съдържа данни за вида на действието, момента на извършване, операторът, който го е извършил. Следват колони за избраните полета (до 10) с техните стойности. За действията по модификация справката изобразява по два реда. Първият от тях показва новите данни (поле "Стари ст.?" = 'Н', а вторият съдържа данните преди промяната (поле "Стари ст.?='Д').
Описаните по-горе възможности са добавени и като стандартни инструменти към всяка подформа. Те могат да се извикат от бутона с инструментите (F10) / "Опер.дневник" - "Анализ за таблицата" или "Анализ за записа". В първия случай трябва да се въведе начален и краен момент за справка. При анализа на промените за текущия запис период не се задава. В нея са съдържа информация за всички действия, свързани с текущия запис.