Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 4.689

ПОЛИКОНТ - 4.689 /15.03.2024

I. Модул "Фактури"

1. Добавена възможност за настройки за генериране на фактури

Добавена е възможност за автоматично генериране на фактури през зададен период на повтаряемост.

За целта в "Основни данни" е добавена форма "Настройки на генериране на фактури". В нея потребителите трябва да въведат данни за проформа, период на издаване, брой или дни, крайна дата и коментар.

Полетата на проформа, период, брой/дни и крайна дата са задължителни.

Проформата трябва да е създадена след 01.01.2007г. и да не е обвързана със складови документи. Не може да се въвежда една и съща проформа на два отделни реда.

Автоматичното създаване на фактури от проформа може да се извършва през определен брой дни, през брой месеци или на определен ден (число) от месеца.

Ако периодът е 1 "През дни" - броят на дните не може да е по-голям от 1000. Ако периодът е 2 "През месеци" - броят на месеците не може да е по-голям от 12. Ако периодът е 3 "За определена дата", тя не може да е по-голяма от 31.

Крайната дата трябва да е по-голяма от датата на проформата.

Полето за коментар е незадължително и в него потребителят може да въвежда допълнителна информация към дадения ред.

2. Автоматично генериране на фактури

В меню "Документи" е създадена възможност за автоматично генериране на фактури.

При стартиране на "Автоматично генериране" потребителят трябва да избере дата, към която да се изготви справката. По подразбиране се изобразява текущата дата.

Формата се състои от пореден номер, данни за проформата, дата на нова фактура, избрания период, брой/дата, крайна дата, поле за коментар и флаг.

Когато е избран период "през месеци" с дата, която не съществува в друг месец, датата на новата фактура се сформира като се вземе най-голямата предходна дата от дадения месец.

Когато е избран период "към дадена дата" с дата, която не съществува към друг месец, датата на новата фактура се сформира като се вземе най-голямата предходна дата от дадения месец.

Полето за коментар по подразбиране не е попълнено. Ако потребителят въведе текст в него, програмата ще го препише в полето "Забележка" в автоматично генерираната фактура. Ако полето е празно, програмата ще извлече текста от поле "Забележка" на шаблонната проформа.

Полето "Флаг" показва дали от проформата ще се генерира фактура или не. Стойността му по подразбиране е "Д". Потребителят може да го промени ръчно на "Н".

От допълнителното меню, чрез опция "Флаг Н за всички", програмата ще промени флага на "Н" за всички редове от формата.

Чрез опция "Генериране на фактури" от допълнителното меню ще се създадат автоматично фактури за редовете, обозначени с флаг "Д". След генерирането тези редове изчезват от формата.

Потребителят има право да променя и изтрива автоматично генерирана фактура.

Когато към една проформа има автоматично генерирана фактура, тя не може да се променя или изтрива.

II. Модул "Финансов контрол"

1. Нов общ параметър

Добавен е нов общ параметър 909 "Дата на промяна при изразяване на мнение за приход". Този параметър влияе на изготвянето на печатните образи на контролните листа за поемане на задължение за приход и за постъпване на приход. В поле "Текст" се въвежда дата във формат ДД.ММ.ГГГГ.

2. Промяна в печатните образи на КЛЗП и КЛПП

Във връзка с указания за осъществяване на предварителен контрол за законосъобразност в организациите от публичния сектор е направена промяна в печатните образи на контролните листа за приход (документи от вид 303 и 304), изготвени от допълнителното меню "Печат 2". Промяната е свързана с начина на изразяване на мнение от финансовия контрольор. Контролните листа с дата, по-голяма или равна от датата на общия параметър се отпечатва мнение за законосъобразност, мнение с резерви или отказ от мнение. При изготвянето на печатните образи:

3. Шаблони за контролни листа

Добавена е възможност да се въвеждат шаблони към контролните листа.

Работи се в меню "Основни данни" / "Шаблони КЛ". В него формата се състои от три подформи. В първата подформа се съдържа списък с видовете контролните листа. Във втората подформа за всеки вид контролен лист се въвеждат списъците на шаблоните за него. Описват се с номер, наименование и флаг по подразбиране. В третата подформа се въвеждат въпросите към шаблоните за съответния вид контролен лист. Въпросите се въвеждат с номер (цяло положително число, което определя подреждането им в контролния лист); сигла ( номерацията при отпечатване на въпроса); текст на въпроса (до 200 символи); отговор по подразбиране (Д или Н);  резултат (стойност Д, Н или шпация, от която се определя изразяването на положително мнение).

Шаблоните с най-нисък приоритет се изпозват за автоматичното попълване на поле "Шаблон" в контролните листа.

Автоматично са създадени шаблони за контролните листа, в които са преписани използваните към момента въпроси при осъществяването на предварителния контрол.

4. Промени във формите за въвеждане на контролните листа

Направена е промяна в блоковата и табличната формата за въвеждане на контролните листа. Формите вече се състоят от три подформи. В първата подформа се въвеждат данните за контролните листа, във втората подформа са въпросите на които се отговаря при осъществяването на предварителния контрол и в третата подформа се въвеждат данните по параграфи.

Автоматично в първата подформа е попълнен номерът на шаблона и във втората подформа са добавени въпросите към контролните листа в зависимост от създадените шаблони и датите на контролните листа.

5. Промени в печатните образи на контролните листа

Направена е промяна в печатните образи на контролните листа. Във всички печатни образи се преписват текстовете на въпросите и сиглата от използвания шаблон за КЛ.

Промяната е направена в "Печат" и "Печат 2".

Промените в начина на работа с контролните листа дават възможност всяка организация да работи с различен брой и различни въпроси в контролните листа.

III. Отстранени грешки и извършени подобрения

  1. Полето за характеристики към номенклатура е добавено в справките от модул "Фактури" и ""Складове".
  2. Полетата за класификационен код и характеристики на номенклатура са добавени в справките в модул "Поръчки".
  3. Във формата за въвеждане на трудовите договори и допълнителните споразумения, версия МВнР, са добавени полета за законоуставените часове работно време и за дните за платен отпуск за условия на труд. Направена е промяна и на печатните образи на документите.
  4. В печатния образ на КЛПЗ, изготвен от бутон "Печат" е добавено автоматично да се отпечатва информацията за поетите задължения по параграфи.
  5. Отстранена е грешка при оцветяването в КЛИР в случай, че разходите надвишават поетите задължения.
  6. Във формата за характеристики към номенклатура е добавено поле за номер. По подразбиране то е 0, потребителят може да го промени. Номерът трябва да съдържа положителни стойности. Полето за характеристики към номенклатурата се сформира от въведените данни, подредени по номер и атрибут.
  7. В печатния образ на фактура за оригинал, когато фактурата е в лева, стойността за номенклатурата се закръглява до 2-ри знак.
  8. В справката "Структура за диапазон от номенклатури" към дадена номенклатура са добавени полета за наименование на основна номенклатура и наименование на номенклатура, за която се отнася записа.
  9. Направена е промяна във файловете с платежни документи за плащане към бюджет и контрагенти, изготвени в SWIFT формат за Прокредит банк.
  10. Десктоп интерфейс: отстранени са някои грешки, възникнали след преминаването към нова версия на средата за програмиране - формата за влизане не се центрираше; появяване на скрол барове без необходимост; неправилно позициониране на курсура при редактиране на текст и др.
  11. Уеб интерфейс: отстранена е грешка при експорт на данни от една подформа във файл; решен е проблем при работа с две и повече сесии (табове) в браузера др.