Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 4.694

ПОЛИКОНТ - 4.694 / 20.06.2024


I. Модул "Финансов контрол"

1. Списък от документи към договор

Създадена е възможност за добавяне на списък от документи към договор. Работи се в меню "Договори"/ "Регистрация договори - 1" или "Регистрация договори - 2 и от допълнителното меню "Документи". Стартира се форма, в която:

Допълнението е направено по поръчка на Съдийска колегия на ВСС.

2. Справка за документите към договор

Добавена е възможност за разглеждане на документите към избран договор. Работи се в "Справки" / "Справки-договори контр." / "Сключени договори" или "Изтичащи договори" и от допълнителното меню - "Документи".

II. Всички модули

1. Метод на доставка (вид транспорт) при контрагентите

Във формата за въвеждане на допълнителните данни за износ са добавени следните полета:

При въвеждане на номера на вида транспорт програмата извлича автоматично неговото наименование. Може да се използва и форма за избор.

Попълването на полетата не е задължително.

Тези полета се използват при изготвяне на поръчки и фактури.

2. Автоматично изчисление на разходни норми в конфигуратор на номенклатури

Във формата за описанието на конфигуратор на номенклатури ("Основни данни" / "Номенклатури" / "Конфигуратор" / "Описание на конфигурации" / "Конфигурация") са добавени две нови полета: номер и име на формула.

Потребителите могат да въведат номер на формула или да я посочат от форма за избор. Формулите могат да се използват за редове, в които се определя ресурса (вид = 5). В ПОЛИКОНТ са подготвени следните формули за автоматично изчисление на разходни норми:

Формулите са специфични и могат да се използват при клиентите, произвеждащи пластмасови туби.

След въвеждане на информацията, с която се конфигурира нова номенклатура, при създаването й ПОЛИКОНТ попълва срещу всеки ресурс от технологията изчислената автоматично разходна норма чрез използване на зададените формули.

Възможността е създадена по поръчка на "ЛС Тюбс" АД - гр. Габрово.

III. Модул "Складове"

1. Получател и адрес на доставка в складови документи за разход

Създадена е нова форма, която се извиква от допълнителното меню на формата за складовите документи за разход. Тя съдържа следните полета:

Въвеждането на данни не трябва да се извършва в случаите, когато купувачът и получателят (контрагентът, до който се извършва доставката) съвпадат и доставката се извършва до адреса му за кореспонденция.

Тя се използва за въвеждане в следните случаи:

1) Купувачът съвпада с получателя, но адресът за доставка е различен от адреса за кореспонденция;

2) Купувачът се различава от получателя и доставката се извършва до адреса за кореспонденция на получателя;

3) Купувачът се различава от получателя и доставката се извършва до адрес, различен от адреса за кореспонденция на получателя.

Контрагентът се въвежда чрез посочване на неговия номер или се избира от форма за избор. Данните за контрагента са задължителни за въвеждане.

При въвеждане или промяна на контрагента, до който се извършва доставката, програмата автоматично попълва данните за адреса за доставка с приоритетния адрес.

Данните за адреса за доставка се въвеждат в случаи 1 и 3. За посочване на адрес за доставка може да се използва и форма за избор. Тя съдържа списък от всички възможни адреси за доставка на контрагент, подредени по приоритет.

При експедиране от външна поръчка програмата преписва данните за контрагента и адреса за доставка от въведената информация в поръчката, ако те не са въведени в складовия документ.

Данните за контрагента и адресите за доставка се преписват в складовия документ само при първата складова статия, обвързана с поръчка.

При промяна на поръчката в първата складова статия, обвързана с поръчка, програмата преписва данните от контрагента и адресите за доставка в складовия документ, при условие че те не са попълнени вече.

Добавянето, промяната и изтриването на данните за контрагента и адреса на доставка са възможни само ако складовият каталог е отключен за промени.

IV. Модул "Фактури"

1. Метод на доставка (вид транспорт)

Във формата за въвеждане на допълнителните данни за износ към фактурите са добавени следните полета:

При въвеждане на номера на вида транспорт програмата извлича автоматично неговото наименование. Може да се използва и форма за избор.

Попълването на полетата не е задължително.

Съществува и възможност за автоматично извличане на данните на вид транспорт:

Тези правила важат при създаване на фактура от складов документ и от външна поръчка.

Видът транспорт може да се променя, при условие че фактурата не е заключена за промени и не е осчетоводена.

2. Получател и адрес на доставка

Създадена е нова форма, която се извиква от допълнителното меню на формата за фактури, проформи и сторно фактури. Тя съдържа следните полета:

Въвеждането на данни не трябва да се извършва в случаите, когато купувачът и получателят (контрагентът, до който се извършва доставката) съвпадат и доставката се извършва до адреса му за кореспонденция.

Тя се използва за въвеждане в следните случаи:

1) Купувачът съвпада с получателя, но адресът за доставка е различен от адреса за кореспонденция;

2) Купувачът се различава от получателя и доставката се извършва до адреса за кореспонденция на получателя;

3) Купувачът се различава от получателя и доставката се извършва до адрес, различен от адреса за кореспонденция на получателя.

Контрагентът се определя чрез въвеждане на неговия номер или се избира от форма за избор. Данните за контрагента са задължителни за въвеждане.

При въвеждане или промяна на контрагента, до който се извършва доставката, програмата автоматично попълва данните за адреса за доставка с приоритетния адрес.

Данните за адреса за доставка се въвежда в случаи 1 и 3. За посочване на адрес за доставка може да се използва и форма за избор. Тя съдържа списък от всички възможни адреси за доставка на контрагент, подредени по приоритет.

При автоматично създаване на фактура от външна поръчка програмата преписва данните за контрагента и адреса за доставка от въведената информация в поръчката, ако те не са попълнени.

Данните за контрагента и адресите за доставка се преписват във фактурата само при първата фактурирана статия, обвързана с поръчка.

При автоматично създаване на фактура от складов документ за разход програмата преписва данните за контрагента и адреса за доставка от въведената информация в поръчката, ако те не са попълнени.

Данните за контрагента и адресите за доставка се преписват във фактурата само при първата фактурирана статия, обвързана със складов документ.

При създаване на фактура от проформа данните за контрагент и данни за доставка се преписват от проформата. Потребителят може да ги промени.

При създаване на сторно фактура данните за контрагент и данни за доставка се преписват от фактурата. Потребителят може да ги промени.

Добавянето, промяната и изтриването на данните за контрагента и адреса на доставка са възможни, само ако фактурата не е заключена за промени и не е осчетоводена.

Възможностите в модул "Складове" и модул "Фактури" са реализирани по поръчка на "ЛС Тюбс" АД - гр. Габрово.

V. Модул "Кадри"

1. Нов общ параметър

Добавен е общ параметър 137 "Флаг за печат на стаж в ТД и ДС". Той може да има две стойности 0 или 1. При стойност 0 в документите от вид 1 и 2 се отпечатва само трудовият стаж с професионален опит, а при стойност 1 се отпечатва стажът в съдебната система по видове.

В печатните образи на документите от вид 1 и 2 е добавено отпечатването на стажовете, които се отчитат в съдебната система - на същата длъжност извън системата и на друга длъжност извън системата. Стажът се отпечатва в години, месеци и дни.

В трудовия договор (акт за встъпване) се отпечатват стажовете, които са въведени в документа. Ако в допълнителното споразумение (акт за изменение) са въведени данни за стажовете – те се отпечатват такива, каквито са въведени. Ако не са въведени данни за стажа, се отпечатва стажът на същата длъжност извън системата и на друга длъжност извън системата, които са въведени в най-близкия предходен документ.

VI. Модул "Работна заплата"

1. Генератор на рекапитулации за избрани звена и населено място

Създадена е възможност за изготвяне на справки в генератора на рекапитулации за избрани звена, които се намират в посочено от потребителя населено място.

Работи се в меню "Справки" / "Генератор на рекапитулации". Избира се рекапитулация от списъка и се продължава от допълнителното меню с "За избр.звена и  нас.места". Задава се период и се избира от списъка с населените места желаното населено място.

Програмата изобразява всички звена, които са свързани със зададеното населено място. Чрез флага за участие може да включвате или изключвате звена.

От допълнително меню на формата може да продължите с желан от вас разрез за изготвяне на справката.

Възможността е създадена по поръчка на "Пластхим-Т" АД - гр. Аксаково.

VII. Отстранени грешки и извършени подобрения

  1. Полетата за вид транспорт във външните поръчки и поръчките за доставки се извличат от данните за контрагента ако не са попълнени от потребителя. Те могат да се променят.
  2. При въвеждане или промяна на складова статия към документ 68 „Преобраз. на готова продукц.“ програмата извежда предупредително съобщение ако в документа съществува ред за въвежданата номенклатура, в който количеството е с противоположен знак на количеството от текущия ред. Съобщението не пречи на потребителите да въведат записа.
  3. При работа с документ от вид 73 "Ел.карта за ваучери за храна" може да изключите теста за валиден IBAN, като въведете стойност 'Н' в общ параметър 160 "Тест за IBAN в документ 73 Електр.карта ваучер хр.". Може да промените общия параметър в модулите "Кадри" и "Работна заплата" от меню "Основни данни" / "Общи параметри". При стойност 'Д' програмата проверява дали IBAN в документа е валиден.