Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 4.696

ПОЛИКОНТ - 4.696 / 16.07.2024


I. Всички модули

1. Нова възможност при работа с атрибути

Във формата за работа с атрибути е създадена нова възможност за попълване на стойност в полето за флаг за участие в характеристики. Ако даден атрибут се използва като задължителна характеристика, стойността на флага трябва да е „Д“, ако е незадължителна – „д“, а ако не трябва да се използва - "Н".

2. Незадължителни характеристики към номенклатури

В характеристиките към номенклатурите могат да се изберат атрибути с флаг за участие "д". Тяхната стойност и елемент (ако атрибутът е от тип "Списък") могат да останат празни. Потребителят може да ги попълни.

Незадължителните характеристики са с информативен характер и не участват във формирането на полето за характеристики към номенклатурите и в печатните образи, свързани с номенклатурата.

3. Характеристики към групи номенклатури

Създадена е възможност за въвеждане на характеристики към групи номенклатури. Тя се извиква от допълнителното меню с опция „Характеристики“.

Потребителят може да опише характеристики към групи номенклатури, използвайки служебни или атрибути с флаг за участие в характеристики „Д“ или „д“.

Формата съдържа полета за пореден номер, код, наименование и съкратено означение на атрибут и мерна единица.

Потребителят има възможност да използва атрибути от всички видове (число, списък, текст, дата) като характеристики към групите номенклатури.

Един атрибут може да се използва само веднъж за избраната група от номенклатури.

Когато се създаде нова номенклатура, в чиято група са описани характеристики, програмата добавя автоматично списъка с номенклатурите от нейната група.

Тя преписва поредните номера, кодовете на характеристиките и мерните единици. Стойностите им се формират по следния начин:

  1. Ако характеристиката на група номенклатура е от тип „Списък“ и е задължителна, то по подразбиране се попълва първият елемент от този списък. Ако не съществува такъв програмата изобразява грешка.
  2. Ако характеристиката на група номенклатура е от тип „Число“ и е задължителна, то по подразбиране се попълва 0.00 в полето за стойност, мярката се преписва от съответната група.
  3. Ако характеристиката на група номенклатура е от тип „Дата“ и е задължителна, то по подразбиране се попълва текуща дата в полето за стойност.
  4. Ако характеристиката на група номенклатура е от тип „Текст“ и е задължителна, то по подразбиране се попълва една шпация в полето за стойност.

Полето за стойност при задължителните характеристики винаги трябва да е попълнено.

При зареждане на незадължителните характеристики към номенклатурата полетата за номер на елемент от тип "Списък" и стойност са празни. Потребителят може да ги попълни, като важат същите правила като при стандартно въвеждане на характеристики.

Потребителят може да променя тези стойности, да добавя нови характеристики или да изтрива част от тях.

При промяна на групата номенклатура на дадена номенклатура, програмата няма да променя характеристиките на създадената вече номенклатура.

4. Нов служебен атрибут 120 "Тип опаковка"

Създаден е нов служебен атрибут с номер 120 "Тип опаковка". Той е от вид "Списък" и флагът му за използване в характеристики на номенклатури е "Д".

5. Типове опаковки към контрагенти

Създадена е възможност за въвеждане на типове опаковки към контрагент. Това става като от допълнителното меню на избран контрагент се избере "Типове опаковки". Формата съдържа данни за приоритет, максимална височина в милиметри и тип опаковка.

Данните за типовете опаковки се с форма за избор. Стартира се таблица, която се поддържа системно.

Полето за приоритет по подразбиране е 0. Полето за максимална височина в мм не е задължително за въвеждане.

6. Правила за опаковане

Създадена е възможност за въвеждане на правила за опаковане. Стартира се от "Основни данни" / "Номенклатури" / "Правила за опаковане". Формата съдържа данни за пореден номер, приоритет, тип на опаковката, диапазон на височината в милиметри, диапазон на диаметъра в милиметри, брой и контрагент.

Потребителят може да създаде правило, което е индивидуално или общо за всички контрагенти.

Индивидуалните правила могат да се въведат и от допълнителното меню на избран контрагент чрез опция "Правила за опаковане".

Полето за номер се попълва автоматично от програмата.

Полето за приоритет по подразбиране е 0.

Към един контрагент и един тип опаковка не може да има припокриващи се диапазони за височина и диаметър.

Програмата проверява за припокриващи се диапазони и при правилата, които се отнасят за всички контрагенти.

Възможностите са създадени по поръчка на "ЛС Тюбс" АД - гр. Габрово.

II. Модул "Кадри"

1. Справки по населени места

Добавена възможност за изготвяне на справки за звена от структурата на организацията, които са локализирани в избрано населено място. Работи се в меню "Справки" / "По структурата" / "По структ. за насел.място". Въвежда се периодът, избира се звеното и населеното място. От допълнителното меню могат да се изготвят справки за:

2. Статистически справки

Добавени са следните нови статистически справки:

  1. В меню "Справки" / "Статистически справки" / "По възр.,тр.стаж, длъж.", в справка 5 "Стаж в мес.за длъжн." е създадена възможност да се въведат диапазони на месеците, които ще се използват за изготвянето на справката. От допълнителното меню се избира желаното звено и/или цялата организация и "Справ.за длъжност" или "Спр.за длъжност и нас.мяс.". Изобразява се списъкът с длъжностите и от него се избира желаната длъжност. За всеки от диапазоните по месеци в справката има информация за броя на напусналите, процентът им от общо напусналите, както и съотношението между мъже и жени. По аналогичен начин може да се изготви и справка само с данни за избраното звено и избраното населено място.
  2. В меню "Справки" / "Статистически справки" /"Назн.от общо пер." или "Назн.по нас.м.". Справката съдържа информация за броя на новопостъпилите в звеното, общия брой на назначените и процент на новопостъпилите по звена в избраното звено. По аналогичен начин може да се изготви и справка само с данни за звената в избрано населено място.
  3. В меню "Справки" / "Статистически справки" /"Напус. от общо пер." или "Напус.по нас.м.". Справката съдържа информация за броя на напусналите в звеното, общия брой на назначените и процент на напусналите по звена в избраното звено. По аналогичен начин може да се изготви и справка само с данни за звената в избрано населено място.

Справките са създадени по поръчка на "Пластхим-Т" АД - гр. Аксаково.

3. Нов общ параметър

Добавен е нов общ параметър 180 "Отбелязване на напуснали служители за архивиране". Той може да има стойности 0 и 1. При стойност 1 с влизането в сила на документи от вид 15 "Прекратяване на труд.правоотношение" и 25 "Акт за прекрат.служеб.правоот." автоматично служителят се отбелязва като архивиран, като статусът му се променя на "А". При стойност 0 не се актуализира статусът на служителя. По подразбиране общият параметър има стойност 1.

III. Модул "Платежни документи"

1. Експорт на ваучери във формат на "Едернет"

В ПОЛИКОНТ е създадена възможност за изготвяне на справка за изплащане на суми за ваучери във формат, изискван от фирма Еденред.

В справката могат да се включват едно или няколко пера със знак „+“ или „-“. За целта е необходимо да подготвите в генератора на рекапитулации справка, в която да включите желаните пера за ваучери.

Справката се изготвя от меню "Платежни документи" / "Експорт ваучери" / "Едернет". Данните от нея се изобразяват във форма, която ще съдържа следните колони:

В справката участват само служителите от текущия каталог, за които стойността на сумата от перата е различна от нула.

С помощта на стандартния инструмент за експорт потребителят може да експортира данните от формата във файл с формат на Excel.

Експортът е създаден по поръчка на "ВиК Габрово" ООД.

IV. Отстранени грешки и извършени подобрения

  1. В модул "Складове" / "За избрани звена" / "Наличност - обща" е добавено ново поле - характеристики на номенклатура.
  2. Във формата за описание на технологията към номенклатура е добавено поле за характеристики към необходимите ресурси.
  3. Уеб интерфейс: добавена е форма за избор на дата. Формата се стартира както останалите форми за избор - с двоен клик на мишката или с клавиш F8. Тя се извиква само ако полето е от тип "дата" или "дата и време" и в него е разрешено въвеждане. Формата показва дните в рамките на един един месец. В нея се работи с мишка и/или клавиатура. Изборът на дата става с Enter или двоен клик на мишката.