Поликонт - интегрирана система за фирмено управление
Добавена е нова възможност за смяна на ЕГН/ЛНЧ за служител, за когото вече има въведени документи и/или изчислени работни заплати.
Новата функция трябва да се използва само в случаите, в които данните са сгрешени или на лицето е извършена смяна на идентификатора от съответните институции. Промяната не трябва да води до промяна на периода, през който е родено лицето - преди или след 1960 г., защото това е свързано с промяна на размера на осигурителните вноски.
Промяната се извършва от допълнителното меню на формата за работа с досието на служителя. Избира се "Промяна ЕГН/флаг". Програмата изисква да потвърдите два пъти промяната, преди да я извърши.
Ако служителят има повече от едно досие, промяната се извършва за всички свързани записи.
Добавени са следните общи параметри:
В новите общи параметри са преписани стойностите на съответните полета от данните за администрацията.
Направени са промени в печатните образи на документи от вид 1, 2, 6, 11, 12 и 15. Програмата вече използва стойностите на общите параметри 133, 134, 138, 139, 147 и 148, вместо данните за категория администрация.
Създадена е допълнителна възможност за разрешаване на заявления за отпуск в групов режим.
Работи се в меню "Личен състав" / "Заявления за отпуск" / "Разрешаване на отсъствия". Във форма се изобразяват подадените и съгласуваните (ако е необходимо) заявления, по които трябва да се изрази становище. От допълнителното меню се избира "Групово разрешаване".Изобразява се форма с две полета – „От N“ и „До N”, в които трябва да се въведе номерът на първия и последния документ, като номерата на документите са от поле „N док.“. След това се изобразява форма, в която може да се въведе пояснителен текст при съгласуване/разрешаване на документите. Съгласуват/разрешават се всички документи, които са с номер на документ по-голям или равен на „От N” и по-малък или равен на „До N” и трябва да бъдат съгласувани / разрешени от оператора. Документите се отбелязват с флаг "Д", въвеждат се дата и час на разрешаване/съгласуване и се попълва поле „Пояснение“, ако е въведено. Ако по някаква причина един от документите в списъка за съгласуване / разрешаване не може да бъде съгласуван / разрешен се извежда съобщение и не се обработва нито един документ.
Новата възможност е направена по поръчка на „Идеал Стандарт-Видима“ АД - гр. Севлиево.
Както знаете, при регистрацията на трудово-правните документи в НАП за периодите след 01.01.2025 г. се изисква попълване на икономическата дейност на служителя по НКИД-2025. До началото на месец януари НАП приемаха в Декларация 1 личните икономически дейности по НКИД-2025. След това направиха промяна и в момента изискват в Декларация 1 личната икономическа дейност да е от КИД-2008. Реално данните в двете системи на НАП за икономическата дейност, в която работят служителите нямат съответствие, защото са по различни класификатори.
С текущата актуализация е направена промяна при попълването на личната икономическа дейност на служителя в Декларация 1 след 01.01.2025 г. Програмата извлича данните за икономическата дейност на всеки служител от действащия към периода на Декларация 1 трудово-правен документ. Ако в него е попълнена дейност по КИД-2008, тя попълва полето "ЛИКД". Ако е попълнена дейност по КИД-2025 ПОЛИКОНТ ще използва данните за прехода между икономическите дейности от КИД-2008 и НКИД-2025. Ако икономическата дейност от 2025 година има повече от едно съответствие в класификатора от 2008 година е необходимо да въведете в полето за приоритет за вашето съответствие най-малката стойност.
Например: За икономическа дейност по НКИД-2025 27.11 "Производство на електр.двигатели, генератори и трансформат." в КИД-2008 има три съответствия със следните приоритети:
В този случай ПОЛИКОНТ ще използва код 27.90 от КИД-2008 при попълването на Декларация 1 на служител, който в действащия документ след 01.01.2025 г. има попълнена дейност 27.11 от НКИД-2025.
Ако трите прехода са с еднакъв приоритет, програмата ще избере дейността от КИД-2008 с най-малък код (в случая 27.11).
Важно! Въвеждането на приоритет за преход между класификаторите на икономическите дейности се извършва в меню "Основни данни" / "Преход класиф.ИКД".
Добавена е възможност за групово изготвяне на годишните служебни бележки за сметките за изплатени суми на всички служители, за които трябва да се предават данни по чл.73, ал.1 от ЗДДФЛ. Работи се в меню "НАП/НОИ" / "Файл по чл.73, ал.1 ЗДДФЛ" / "Експорт год. служ.бел. pdf". Изготвят се служебни бележки на всички служители в отделни pdf файлове. Името на всеки файл се формира по следния начин: sl_PN_FNAME.pdf, където PN е персоналният номер на служителя, а FNAME - трите му имена на кирилица.
С текущата актуализация са направени промени във формите, справките и печатните образи на модули "Кадри", "Граждански договори", "НАП-уведомления", "Конкурси", "Фактури" и "Финансов контрол".