Поликонт - интегрирана система за фирмено управление
Създадена е нова таблична форма за изготвяне на кофигурирана от потребителя рекапитулация. Тя изършва натрупване на сумите за всяко перо по разходни центрове, видове социално осигуряване и възраст.
Във всички таблични форми на рекапитулациите от генератора е включена информация за поредния номер на перото, която може да се използва в инструмента за подреждане (сортиране).
Работи се в меню “Счетоводни операции” / “Интерфейс – ТРЗ”.
Интерфейсът от модул "Работна заплата" към модул "Счетоводство" представлява автоматично осчетоводяване на резултатите от изчислението на заплатите.
За осъществяването му е необходимо да се направят следните стъпки:
1. Създаване на една или повече типови операции.
2. Задаване на перата, чиито стойности ще се записват в счетоводните статии към типовата операция.
3. Избор на папка, дата на записване и отчетен период, който ще се осчетоводява.
4. Старт на автоматичното контиране.
Формата за конфигуриране на интерфейса се състои от две подформи. Всеки ред от първата подформа съдържа данни за:
- типовата операция, която ще използва;
- отчетния период на работната заплата;
- папката, в която ще се извърши интерфейса;
- датата на записване (контиране);
При конфигурирането на интерфейса не е задължително попълването на данните за каталога и датата на записване. Те трябва да се попълнят непременно преди самото стартиране на контирането.
След добавяне на запис в горната подформа, в долната се добавят автоматично всички статии, които сте създали при описанието на самата типова операция. Срещу всяка статия трябва да се посочи кодът на перото, чиято стойност ще се изчислява и осчетоводява и начинът, по който да се извърши групиране за него. Възможни са 3 начина за изчисление на рекапитулацията за всяко перо: по персонал, по звена или общо за предприятието.
При първия начин статията ще се състави за всеки служител, за който перото има ненулева стойност. При втория начин се извършва натрупване на стойността на перото по звена, а в третия - за цялото предприятие.
При избран начин "по персонал" ако дебитираната и/или кредитирана сметка са аналитични по персонал или звено, се извършва попълване на значението на тези признаци. Същото се отнася и за начина "по звена", но само за аналитичен признак "Звено".
Работи се меню “Счетоводни операции” / “Интерфейс – пл.документи”.
Формата служи за подготовка и осъществяване на автоматично осчетоводяване на платежните документи, изготвени в модулите "Документи" или "Работна заплата", които са с дата, съответстваща на текущо избрания счетоводен каталог. Документите, които са вече контирани с помощта на този интерфейс са оцветени в черно и в последните две колони за тях се съдържа информация за папката и поредния номер в нея, под който са записани. Останалите документи са оцветени в синьо, което е сигнал, че за тях не е извършвано автоматично (а не ръчно) контиране.
Подготовката за извършване на интерфейса представлява свързване на платежен документ с типовата операция, която трябва да се използва за неговото осчетоводяване.
Самият интерфейс може да се извърши по два начина: или на текущо избрания документ или на всички документи от дадена дата. И в двата случая се избира папката, в която ще се запишат документите, а във втория - и датата. Ако даден документ вече е бил контиран автоматично по този начин, преди стартиране на новото осчетоводяване се изтрива старото записване от счетоводния дневник. За стойност при съставянето на статиите от съответната типова операция се използва стойността от платежния документ. За платежните документи, свързани с контрагенти (с код от 11 до 15 ) се попълва значението на аналитичен признак "Контрагенти", а за тези за персонала (с код от 16 до 18) - съответно "Персонал". За всички видове документи се извличат данни за аналитични признаци "Банка" и "Банкова сметка" на фирмата.
След успешно осъществяване на интерфейса съответните платежни документи се оцветяват в черно, срещу тях се отбелязват папката и номерата на записване и данните за тях не могат да се модифицират.
При изтриване от потребителите на автоматично записване от счетоводния дневник съответният платежен документ преминава в "неконтирано" състояние.
В “Сметкоплан 2” е подготвена структурата на едностранната форма на баланса за съдебната система, в който се съдържат колони за бюджетните, извънбюджетните и другите сметки – поотделно и общо към началото и края на периода, за който се изготвя отчета. Тази структура може да се копира в избран счетоводен каталог с помощта на функцията за зареждане на финансови отчети (“Основни данни”/”Зареждане”).
Създадени са нови блокови форми на дневника на платежните документи (“Дневник – 2”). Те изобразяват на екрана по един запис от съответния дневник и са по-близки до печатните образи на самите платежни документи. Работата с тях е по-удобна в случая, когато потребителите сами изготвят платежни документи, т.е когато не се използва функцията за автоматично генериране на документи от шаблони в резултат на изчислението на заплатите. От допълнителното меню на “Дневник – 2” може да се продължи с отпечатване върху стандартни бланки или с изготвяане на файл за връзка с “Мултикеш”.
Обръщаме внимание, че ако желаете да използувате функцията за автоматично осчетоводяване на платежните документи в модул “Счетоводство” можете още в тази форма да посочите съответната типова операция, която ще се използва по-късно. По този начин едновременно с изготвянето на платежния документ ще извърште и подготовката за неговото контиране.