Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 3.257

ПОЛИКОНТ 3.257 / 23.07.2004

I. Модул “Кадри”

1. Промяна в печатните образи на трудов договор и допълнително споразумение (код 1 и 2)

Направена е промяна в печатните образи на трудов договор (код 1) и допълнително споразумение (код 2). Добавени са данни за предприятието (данъчен номер, Булстат) и неговия представител (имена), както и данни за полагащите се размери на основния и допълнителен платен годишен отпуск (за код 1).

Промяната на печатните образи се отнася за всички документи с код 1 и 2, които имат начална дата след 1.7.2004.

2. Данни за право на отпуск за условия на труд в щатните места

Във формата за работа със щатните места (“Структура” / “Щатно разписание”) е добавена колона за въвеждане на правото за съответното щатно място на отпуск за работа във вредни условия. Тази информация се използва при създаването на трудово-правните документи (11 и 12) като стойност по подразбиране.

3. Нови полета за трудов договор и допълнително споразумение (код 11 и 12)

Във формите за въвеждане на съдържанието на трудов договор и допълнително споразумение са добавени нови полета.

В полето “Срок предизв.” се въвежда уговореният срок на предизвестието в дни. Стойността по подразбиране е 30.

Добавени са 4 полета, свързани с правата за платени отпуски. Въвеждането на данни в тях не е задължително. В полето “Отп.осн”. се въвежда размерът в дни на основния или удължения платен годишен отпуск (по чл.155 от КТ). Стойността по подразбиране е 20 дни. В полето “Отп.усл.” се въвежда размерът в дни на допълнителния отпуск за работа във вредни условия на труд (по чл.156 т.1 от КТ). Стойността по подразбиране се извлича от въведената информация за този вид отпуск в щатното място, на което се назначава служителят. В полето “Отп.РВ” се въвежда размерът в дни на допълнителния отпуск за ненормирано работно време (по чл.156 т.2 от КТ). Стойността по подразбиране се извлича от въведената информация за този вид отпуск за длъжността, на която се назначава служителят. В полето “Отп.-деца” се въвежда правото в дни на отпуска за две и повече живи деца (по чл.168 от КТ). Стойността по подразбиране се изчислява от програмата като се определя броят на децата на служителя (“Досие” / “Семейство”), които към началната дата на документа не са навършили 18 години (за две деца – 2 дни, за повече от две – 4 дни).

4. Промяна в печатните образи на трудов договор и допълнително споразумение (код 11 и 12)

Направена е промяна в печатните образи на трудов договор (код 11) и допълнително споразумение (код 12). Добавени са данни за предприятието (адрес, данъчен номер, Булстат) и за неговия ръководител (имена, ЕГН), за срока на предизвестието, както и данни за полагащите се размери на основния и допълнителния платен годишен отпуск.

Обръщаме внимание, че данните за ръководителя (имена, ЕГН, длъжност) се въвеждат в “Настройки” / “Длъжностни лица” и след това за съответното лице се посочва, че изпълнява роля 1 Ръководител във формата “Настройки” / “Роли”.

Промяната на печатните образи се отнася за всички документи с код 11 и 12, които имат начална дата след 1.7.2004.

5. Автоматично генериране на документи по трудово и служебно правоотношение

Добавена е възможността за автоматично генериране на документи за трудово и/или служебно правоотношение със зададена дата за назначените служители в избрано звено от йерархичната структура. Работи се в “Личен състав” / “Докум.автоматично” / Избор на дата / Избор на звено. Възможностите за генериране са три: “Индексация от атестация”, “Заплати по труд.правоотн.” и “Заплати по служ.правоотн.”.

Когато се използва първата възможност (индексация) програмата генерира документи с код 12 или 24 в зависимост от текущото правоотношение на служителите, запазва щатните места на които са назначени, изчислява основната заплата от предходната основна заплата и съответстващия процент на оценката от атестация. Допълнителните възнаграждения се преписват от предходния трудово-правен документ. Процентите за индексация се задават в “Основни данни” / “Проц.индексация”, а данните за извършените атестации се въвеждат с документи с код 30. Ако за всички или даден служител не е направена атестация за процент на индексация се използва процентът, въведен за оценка 0 Не е извършена атестация.

Когато се използват втората и третата възможност (заплати по трудово или служено правоотношение) програмата работи по описания по-горе начин, с тази разлика, че основната заплата на всеки служител се извлича от данните за съответното щатно място.

И при трите начина на работа всички генерирани документи автоматично влизат в сила. След завършване на процедурата по генериране се изобразява форма, която съдържа информация за резултатите от изпълнението. Оцветените в червено редове съдържат данни за служителите, за които генерирането е неуспешно. Неуспехът може да се дължи на факта, че даден служител има създаден трудово-правен документ с по-късна дата от датата на генериране, или на конфликт при заемането на едно и също щатно място и т.н.

Забележка: Функцията е реализирана по поръчка на Министерство на Външните работи.

II. Модул “Работна заплата”

1. Ново служебно перо 327

Създадено е ново служебно перо 327 ”ДОО-обезщ.след прекр.правоотн.”, което се използва за изчисление на сумите и дните за временна нетрудоспособност (вид отсъствие 41, 43 и 61), настъпила след прекратяване на правоотношението. Върху начислените суми не се дължат вноски за социално и здравно осигуряване, затова перото е конфигурирано да намалява осигурителния доход.

Забележка: Перото се добавя във всички отключени каталози с неподписани ведомости след 07.2004.

2. Нов вид осигуряване за НОИ

Добавен е нов вид осигурен за НОИ - 85. Той се използва за лица, получаващи обезщетение за временна нетрудоспособност поради общо заболяване, бременност и раждане, трудова злополука или професионална болест след прекратяване на осигуряването (след напускане).

3. Ново поле в документ за отсъствие (код 3)

Добавено е поле “Правоотн?” в документ от вид 3 Отсъствие. Предназначението му е при въвеждане на отсъствие поради временна нетрудоспособност да се уточни съществува ли правоотношение с лицето. Стойността му по подразбиране е “Д”. При въвеждане на болничен лист след прекратено правоотношение в това поле се записва “Н”.

4. Нови възможности за предаване на данни за осигурените лица за НОИ

До настоящия момент при изготвяне на информацията за НОИ за декларация №1 във формата за избор на персонала в “Перс?”се записваха стойности “Д” - за редовния персонал, “Н” - за допълнителния персонал и “С” за работещи на граждански договори. Добавена е нова възможност за записване на стойност “О” - за лица, получаващи обезщетения по чл.222 ал.1 от КТ и стойност “Б” - за лица във временна нетрудоспособност след прекратяване на правоотношението. За този вид служители трябва да се въведат документи за социално осигуряване за съответния период с необходимия вид и схема. За временната нетрудоспособност след напускане се използва вид осигуряване – 85 и се запазва схемата на осигуряване, ползвана преди напускането. При обезщетение по чл.222 ал.1 от КТ се използват вид осигуряване 27 и схема 16, 17 или схемата на осигуряване преди прекратяване на правоотношението. Във формите Избор на персонал за НОИ и Допълн.персонал са добавени нови колони, в които се въвежда поредния номер на нужния документ за социално осигуряване (код документ 5).

Като примери за приложение могат да се разгледат следните случаи:

5. Ново поле в банковите документи (код 71 и 72)

В документите с код 71 Банкова сметка и 72 Дебитна карта е добавено ново поле “Кл.номер”. То се използва за въвеждане на клиентския номер на служителя в съответния банков клон. Полето е незадължително. Максималният брой знаци, които могат да се въведат в него са 10.

6. Експорт към Общинска банка

Добавена е възможност за експорт на данни във формат на Общинска банка за извършване на банкови преводи на служители. За да използвате новата възможност е необходимо да създадете шаблони за платежни документи за персонала, в които да посочите като банка на фирмата съответния клон на Общинска Банка, а като банка на персонала – банковия клон, в който служителите имат открити сметки или карти. Интерфейсът на данни се извършва по познатия вече начин. За всеки един шаблон се изготвя самостоятелен файл. Банковият код на клоновете на Общинска банка започва със “130”.

Забележка: Интерфейсът е разработен по поръчка на Столична община-Район Илинден.

7. Задаване на права за отпуск по КТД за прослужено време

Добавена е нова колона във формата за работа с таблиците за клас. Потребителите могат да въведат дните полагащи отпуск по КТД за съответните години прослужено време. Промяната е разрешена ако таблицата за клас все още не е използвана в “Текущи данни” / “Таблици” или като таблица за специален клас в трудово-правен документ.

8. Преизчисление на права и салда за отпуски

Преработен е алгоритъма за изчисление на права и салда за платени отпуски в някои от специализираните клиентски версии (“Идеал Стандарт България” АД, Министерство на Външните работи).

При месечното преизчисление на права и салда за платени отпуски са добавени нови видове отпуски: отпуск за условия на труд (вид отсъствие 1), отпуск за две и повече живи деца (вид отсъствие 9) и отпуск за прослужено време, уговорен с КТД (вид отсъствие 10). Използват се данните от действащите за всеки период трудово-правни документи. За отпуска по КТД се използват данните от общата или индивидуалната таблица за клас на служителя за съответните години прослужено време. Ако данните за някой от видовете отпуски не са попълнени в документа се използват стойности по подразбиране: за основния отпуск-20 дни, за ненормирано работно време-броя на дните от съответната длъжност, за условия на труд – броя на дните в щатното място, за две и повече живи деца – броят на дните, които се полагат за децата от семейството на служителката.

Правата за платените отпуски от вид 1 и 10 се изчисляват пропорционално на календарните дни, през които действа всеки трудово-правен документ, а правото за отпуск от вид 9 – е максималната стойност от зададените права в документите за съответната година.

Допълнена е справката “Права за отпуск” за избран служител с новите видове отпуски.

Забележка: Промените се отнасят за всички отчетни периоди след 01.2005.

9. Нови полета в справката за салда на отпуски

Добавени са колони за клас, подклас, група и единична група професия за всеки служител. Данните в тях могат да се използват при изготвянето на нерегламентирани справки.

10. Допълнителна класификация на текущия персонал

Създадена е възможност за допълнителна класификация на текущия персонал. В “Основни данни” / “Статуси класиф.” се въвеждат данните за класификация: статус (2 знака) и две полета за пояснения (20 знака). В “Текущи данни” / “Персонал” в полето “Кл.статус” директно може да се въведат двата знака за класификация или да се използва формата за избор от полетата “Класификация 1” или “Класификация 2”. Класификацията е незадължителна. При създаването на нов каталог данните за класификация за всеки служител се прехвърлят автоматично.

Забележка: Преработките по т.8, т.9 и т.10 са направени по поръчка на “Идеал Стандарт България” АД.

III. Нова добавка “Дневник на операторските действия”

В ПОЛИКОНТ възможните действия на операторите се регламентират от системата за достъп. За всяка форма, отчет или процедура се попълва списък от длъжности, които могат да разгледат и/или изпълнят съответния обект. За формите, в които могат да се променят данни допълнително се задават права за добавяне, изтриване и модификация. Всеки оператор има определена длъжност и така получава правата, свързани с тази длъжност.

Понякога, особено при многопотребителска работа, до един и същи обект имат достъп много оператори и възниква необходимост от проследяване на измененията на данните и кой е техният автор. В други случаи съществува желание за наблюдаване на достъпа до специфичен кръг от данни.

"Дневник на действията на операторите" е инструмент, които Ви позволява да посочите кои операторски действия трябва да се регистрират. Той съдържа и необходимите екрани за наблюдаване на хронологията на регистрираните събития.

Настройката на инструмента е опростена. Тя се състои в посочване на формите, процедурите и/или отчетите, при които трябва да се извършва запомняне на действията на операторите. Списъците на обектите се извикват от меню "Настройки" / "Опер. дневник" / "Настройка" / {"Форми" |"Отчети" | "Процедури"}. Настройката е специфична за всеки модул. Важна особеност е, че промените за наблюдаваните обекти ще влязат в сила едва при следващото стартиране на клиентската част на ПОЛИКОНТ.

Какво ще бъде регистрирано в системата?

Форми

Отчети

Изпълними процедури

Бъдете внимателни при избора на наблюдаваните обекти. Записваната информация е нагледна, но тази нагледност се постига благодарение на нейния обем.

Разглеждането на събраните данни може да се извърши с помощта на две форми. Първата форма показва списък на събитията и евентуално стойностите на полетата, ако това събитие се отнася до запис от таблица. Втората форма показва същата информация, но от гледна точка на изменения на стойностите на полетата. Тя е удобна за търсене, филтри и генериране на различни нерегламентирани справки.

Забележка: Добавката е разработена по поръчка на “Идеал Стандарт България” АД.