Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 3.260

ПОЛИКОНТ 3.260 / 8.10.2004

I. Модул “Работна заплата”

1. Експорт към банка „Хеброс“

Добавена е възможност за експорт на данни във формат на банка „Хеброс“ за извършване на банкови преводи на служители. За да използвате новата възможност е необходимо да създадете шаблони за платежни документи за персонала, в които да посочите като банка на фирмата съответния клон на банка „Хеброс“, а като банка на персонала – банковия клон, в който служителите имат открити сметки или карти. Интерфейсът на данни се извършва по познатия вече начин. За всеки един шаблон се изготвя самостоятелен файл. Банковият код на клоновете на банка „Хеброс“ започва с “800”.

Забележка: Интерфейсът е разработен по поръчка на „Фабрика за хартия“ АД – гр. Стамболийски.

2. Статистически справки

Направено е допълнение в справката за движение на персонала. Добавени са полета за преназначените „от“ и „в“ звено и за ССБ по трудово и служебно правоотношение.

II. Модул “Кадри”

1. Справка за придобиване право на пенсия

Добавена е нова справка за придобилите право на пенсия към зададена дата и от избрано структурно звено. За да може да бъде изготвена справката трябва да са въведени в „Осн.данни“/ „Точки пенсиониране“, необходимите точки и възраст за пенсиониране по години за жени и мъже. Справката се изготвя от меню „Справки“ / „По структ.към дата“ / „Право на пенсия“.

Забележка: Справката е създадена по поръчка на МВнР.

2. Периодичност на изплащане

Работи се в „Основни данни“ / „Периодичност на изплащане“. Формата служи за въвеждане на данните за периодичността на изплащане на трудовите възнаграждения. В една организация могат да съществуват различни правила за изплащане за определени групи служители. За най-често прилаганата периодичност попълнете в колонката „Подразбиране?“ - Д, а за останалите – 'Н'. Данните от тази таблица се използват при изготвянето на трудово-правните документи от вид 1, 2, 11 и 12.

3. Промяна по трудово-правните документи от вид 1 и 2

В документите 1 - Трудов договор и 2 - Допълнително споразумение данните за представителя на работодателя (управителя) вече се извличат от таблицата с ролите на длъжностните лица, а не от данните за предприятието. Необходимо е да въведете данните за този представител в „Настройки“ / „Длъжностни лица“. Добре е да попълните и ЕГН му, защото то се отпечатва и в двете бланки. След това в „Настройки“ / „Роли“ трябва да посочите така въведеното длъжностно лице за ръководител – т.е. да му зададете роля 1 - Ръководител.

Във формата на допълнителното споразумение е добавено поле за още основания. В него можете да въвеждате директно или да щракнете два пъти върху него и да използвате специализираната форма. Текстът от това поле се използва при изготвяне на печатните образи на документите.

Добавени са нови полета за периодичност на изплащане на трудовите възнаграждения в документите от вид 2. Ако сте задали периодичност на изплащане по подразбиране по описания по-горе начин, тези полета ще се попълнят автоматично. Разбира се, Вие можете да ги редактирате директно или като използвате формата за избор. Данните за периодичност на изплащане се включват в печатните образи на документите с начална дата след 01.07.2004.

4. Промяна по трудово-правните документи от вид 11 и 12

Добавени са нови полета за периодичност на изплащане на трудовите възнаграждения и в документите от вид 11 и 12.

При отпечатването на полагащите се отпуски са включени и отпуските за две и повече живи деца и за прослужено време по КТД. Добавен е текст за срока на предизвестие.

III. Модул “Счетоводство“

1. Класификация на сметки за ДДС

Работи се в „Основни данни“ / „Класиф.сметки“. Сметката, която ще използвате за отчитане на ДДС при покупките трябва да се определи от вид 31, а сметката - за ДДС при продажбите – от вид 32. Необходимо е да класифицирате сметките, ако желаете да използвате тестовете за ДДС, които са описани по-долу.

2. Тестове за ДДС

Създадена е нова възможност за извършване на проверки на въведените данни от гледна точка на отчитането на ДДС. Тестването се извършва в „Счетоводни операции“ / „Проверки“. Избира се папка и се задава период. Програмата преглежда записите от избраната папка, които имат дата на записване, принадлежаща на зададения период и поставя забележки. Резултатите от тестването могат да се разгледат в дневника на документите. Тези, за които са поставени една или няколко забележки имат в полето „Статус“, число по-голямо от нула. С помощта на филтъра можете да изберете само отбелязаните документи, а после от допълнителното меню със „Забележки“ да разгледате откритите несъответствия.

Извършват се проверки за откриване на следните несъответствия:

    1. Между тип сделка и ДДС код на първичен документ;

    2. Между тип сделка и стойност на ДДС от дневник за ДДС;

    3. Между стойността на ДДС и общата стойност от дневника за ДДС;

    4. Между отрицателни обща стойност или стойност на ДДС и ДДС код на документ;

    5. Между положителни обща стойност или стойност на ДДС и ДДС код на документ;

    6. Между данъчен номер на контрагент и ДДС код на документ;

    7. Между стойността на ДДС и общата стойност в счетоводните статии за документ;

    8. Между стойността на ДДС от статиите и тип сделка от дневник за ДДС;

    9. Между стойност на ДДС от статиите и стойност на ДДС от дневник за ДДС;

    10. ДДС само в статии или само в дневник за ДДС.

3. Промяна при автоматичното контиране на платежни документи

При автоматичното контиране на платежни документи („Счетоводни операции“ /“Интерфейс ПЛ.ДОКУМЕНТИ“) е добавена възможността за работа с платежните документи само от даден вид. Използва се подменюто „Автом.контиране – за вид“. Избира се желаният вид документи и се продължава по познатия вече начин.

В дневника на платежните документи имате възможност да попълните информация в полето „Дата на плащане“ (превод), в случаите, когато тя се различава от датата на изготвяне на платежния документ. Ако тази дата е попълнена, тя ще се използва като дата на записване в счетоводния дневник при автоматичното контиране. В противен случай програмата ще използва данните от полето „Дата на документ“.

Когато към даден платежен документ (Приходен касов ордер) има зададен списък с фактури, за които се отнася плащането, при автоматичното контиране програмата ще състави счетоводни статии за всяка от фактурите и ще попълни ако е необходимо аналитичните признаци 311 Дата на документ и 310 Номер на документ.

4. Нова възможност при автоматичното контиране на фактури

При конфигуриране на интерфейса от модул „Фактури“ потребителите могат да използват един нов начин – по група номенклатури. При този начин имате възможност да задавате различни счетоводни статии за различните групи номенклатури – например продукция, стоки и т.н. Подгответе типовата операция, която ще използвате. Задайте начин - 4 (стойност на група номенклатури) и посочете директно или чрез формата за избор на група – групата номенклатури, за която желаете да се използва конкретната статия. В този случай при автоматичното контиране на дадена фактура, съответната стойност на всяка номенклатура ще се запише чрез използване на зададената статия.

5. Нови възможности при автоматичното приключване на сметки

Създадена е възможност за приключване на различните партиди (за един или няколко аналитични признака) на една и съща сметка по различен начин. В този случай в типовата операция, която ще се използва за приключване за сметката трябва да съставите отделна счетоводна статия за всяка комбинация от аналитични признаци.

6. За клиентите от съдебната система:

За да можете да използвате приготвения шаблон „Оборотна ведомост МФ – до 4 знак“, е необходимо да проверите дали сметките с 4-значен код, за които има създадени подсметки с 5 или повече знака, са обявени за групови (например 7251, 6098 ...).

IV. Модул “Платежни документи“

При работата с платежните документи за банково разплащане е добавен вид плащане, който се използва от бюджетните организации. В полето се въвеждат директно два знака или се използва формата за избор. Данните от това поле се използват при отпечатване на платежните документи във формата за бюджетните разпоредители.

В „Дневник-1“ и „Дневник-2“ номерът на платежният документ от даден вид се генерира автоматично.

При въвеждане на списък от фактури към приходен касов ордер, програмата извлича стойностите и датите на фактурите, като използва информацията от модул „Фактури“.

При отпечатване на приходен или разходен касов ордер, към които има списък от фактури в частта за контирането на документа са включени и данните за номер, дата и стойност на фактура.