ПОЛИКОНТ - 2.173
дата: 27-08-2001

[отпечатай]

I. Общо за всички модули

1. Шаблони за форми и стандартен табличен отчет
Какво е един шаблон за форма ?

Това е съвкупността от създадените филтри и подреждания за подформите в една форма. Тази съвкупност от данни може да бъде съхранена и да й бъде дадено име и номер. При някой от следващите сеанси шаблонът може да бъде избран и приложен върху формата.

Какво е един шаблон за стандартен табличен отчет ?

Това е съвкупността от заглавието, "пода", избраните колони и маркировките за сумиране на колони. Тази съвкупност от данни може да бъде съхранена и да й бъде дадено име и номер. При някой от следващите сеанси шаблонът може да бъде избран и използван за създаване на отчет.

Шаблоните ни позволяват да запомняме характеристиките на нерегламентираните справки, които създаваме и ни дават лесен начин за възпроизвеждането им. Те създават възможност на нас или някой по-опитен потребител да разработи набор от справки, които да се използват от всички потребители.

1.1. Създаване на шаблон

Форма: За всяка от подформите в една форма създаваме необходимите филтърни условия и/или пореждане на данните.

Стандартен табличен отчет: С бутон "Избор на колони" извикваме списъка на колоните и правим необходимите промени за заглавието, "пода", и самите колони.

От меню "Инструменти" извикваме "Шаблони". В появилата се таблица добавяме нов запис - номер и име на шаблона.

1.2. Избор на шаблон

От меню "Инструменти" извикваме "Шаблони" и избираме желания шаблон с двойно щракване на мишката върху него или с Enter.

1.3. Промяна на съществуващ шаблон

Първо избираме шаблона. След това правим желаните промени във филтрите или подрежданията или данните за отчета. Извикваме списъка на шаблоните отново и с щракване на мишката променяме името на шаблона (поне една шпация). Потвърждаваме промените.

2. Помощна информация

Помощната информация е допълнена. Преструктурирано е нейното съдържание.

II. Модул "Работна заплата"

1. Договор за управление и контрол

В документа за управление и контрол е добавена възможността за определяне на възнаграждението на изпълнителните директори като комбинация от трите вида заплащане (досега можеше да се работи само по един от тях ).

Отстранени са грешки в изчисляването на здравните осигуровки.

Перо 140 Допълнителна сума е с ръчно въвеждане и може да се използва и суми, които се изплащат под формата на премии.

Перо 929 ФРЗ извънтрудови правоотнош. сумира възнаграждението по договор - 135 с допълнителната сума 140. То участвува в перото 906 Всичко начисления фирма. Може да се допълни в генератора на рекапитулации за нуждите на осчетоводяването.

Добавено е и перо 930 Осигурителен доход ЗО. То се използва като база при изчислението на перата за здравно осигуряване.

Флагчето за основно работно място показва дали да се увеличава прослуженото време на директора. Ако досега сте използвали за изчислението на заплатите за изпълнителните директори документи 1 Трудов договор и 2 Споразумение, трябва да им сложите крайни дати и да въведете нов документ с код 81.

За новоназначени изпълнителни директори е необходимо да се въведе и документ с код 39 Прослужено време.

Внимание!!! Напомняме, че в перо 914 на отместване -1 трябва да попълните стойността на облагаемия доход от началото на годината до предходния месец включително (с флаг за запазване "Д"). Това перо определя дали да започне удържане на авансов данък общ доход за изпълнителните директори.

2. Заплати за съдружници

Документ с код 81 може да се използува и за изчисление на заплатите на съдружници. За целта към незадължителните пера вместо перо 137 Нормативно признати разходи ИД се използва перо 141 Нормативно признати разходи съдружници.

В общ параметър 57 се попълва процента на тези разходи за съдружниците ( за изпълнителните директори - параметър 53 ). Ако съдружниците са включени в допълнителния персонал трябва да се изтрият от него преди да се добавят в текущия персонал.

Останалите незадължителни текущи пера, които тябва да се добавят на съдружниците са : 135 Възнаграждение, 136 База за ДОО ИД.

Стойността на перо 914 на отместване -1 отново трябва да се попълни ( с флаг за запазване "Д").

3. Трудов договор ( код 1 )

При добавяне на документ с този код ако в полетата за трудов стаж не въведете стойност (0) програмата автоматично извлича стойности за стажа от предишния трудов договор (ако има такъв).

4. Общо за всички документи

Направена е промяна в маркирането за неизчислени заплати на служител. За да се постави крайна дата на даден документ, която е равна на последната дата от даден каталог програмата досега изискваше каталогът да е отключен. Сега това изискване отпада.

5. Нормативни пера

Разрешен е достъпът за разглеждане до служебните пера. От списъка с нормативните пера операторите могат да променят вида на служебните пера от задължителни на незадължителни и обратно.

6. Опис за ДСК

По искане на ДСК описът се генерира с подреждане по банкова сметка.

IІІ. Модул "Граждански договори"

1. Приемане на граждански договор

Добавена е възможност за приемане на граждански договор с възражения.

2. Справка за осигурителните вноски за работодателя

Стартира се от документа за изплатени суми.