ПОЛИКОНТ - 3.332
дата: 06-08-2007

[отпечатай]

I. Общо за всички модули

1. Промяна в длъжностните лица

Във формата за въвеждане на длъжностните лица в меню „Настройки“ / „Длъжностни лица“ е направена промяна. Полетата за ЕГН и данни на личната карта (номер, дата и издадено от) не се попълват ръчно, а се извеждат автоматично от данните в досието на лицето. В полето “Име“ се попълва първото име и фамилията, а при необходимост от изписване на имената на дл. лица по специален начин може да се попълни ръчно.

ІI. Модул „Работна заплата“

1. Промяна в перо 700 БТВ за отпуск

Направена е промяна в неподписани и неприключени каталози, след 01.07.2007 г., в конфигурацията на перо 700 „БТВ за отпуск“. От неговото изчисление са изключени перата: 151, 152, 202, 203, 214, 239 и 250. Това е направено във връзка с указания № ПК/1/23.07.2007г. по прилагането на Наредбата за структурата и организацията на работната заплата на МТСП.

2. Промяна при изчисление на платен отпуск и суми по Стандарт 19

Направена е промяна в изчислението на платен отпуск по трудово правоотношение в периодите след 07.2007 за служителите, които са назначени на пълно работно време в месеца на изплащане. За тях програмата сравнява полученото СДБВ със среднодневната минимална работна заплата и използва при изчислението на отпуската по-голямото число.

Аналогично е изчислението при начисление и отписване на неизползвани платени отпуски по Стандарт 19.

Промените са свързани с чл.19 от НСОРЗ.

3. Промяна при изчисление на обезщетения по КТ

Направена е промяна при изчислението на обезщетенията по КТ за периодите след 07.2007. Тя се отнася само за служителите, които са назначени на пълно работно време в базовия месец. За тях се гарантира, че размерът на СДБВ не е по-ниско от среднодневната МРЗ в месеца на изплащане.

Промяната е свързана с чл.19 от НСОРЗ.

ІІI. Модул „Платежни документи“

1. Изготвяне на платежни документи за граждански договори

Добавена е нова възможност за автоматично генериране на платежни документи за осигуровки и данъци на работещите по граждански договори. За целта е необходимо в меню „Пл. докум.“ / „Шаблони-банки“ / „Контрагенти“ да се конфигурират шаблони по познатия начин. За тези шаблони трябва да се използват следните видове:

  • вид 30 – изчисляването на стойностите зависи само от перото;

  • вид 31 - изчисляването на стойностите зависи от перото и вида на схемата за социално осигуряване;

  • вид 32 и 33 - изчисляването на стойностите зависи от перото, вида на схемата за социално осигуряване и датата на раждане;

    Генерирането и отпечатването на платежните документи е по установения начин.

2. Промяна в служебните шаблони

Добавени са нови служебни шаблони:

  • 207 "Унив.пенс.фонд" гражд.догов – за сумите за УПФ за работещите на граждански договори;

  • 703 ДОД гражд. договори – за сумите за ДОД за работещите на граждански договори;

Направени са промени във вида на шаблони 33, 34, 510 и 512 като в тях е добавена и схема за социално осигуряване № 24.

Забележка: Може да копирате отново служебните шаблони за осигуровки и данъци за граждански договори.

IV. Модул „Кадри“ - кл.версия Прокуратура на РБ

1. Промени в трудово-правни документи

Направени са промени в печатните образи на документ 11 Трудов договор, 12 Допълнително споразумение и 15 Прекратяване на трудов договор по поръчка на Прокуратура на РБ.

V. Модул „Поръчки“

1. Нов общ параметър

Добавен е нов общ параметър 205 „Осигуряване на външни поръчки – 1:1“. Ако стойността му е 0 връзките между външните и вътрешните поръчки могат да бъдат променяни при всяко изчисляване на дефицит. Ако стойността на параметъра е 1, една външна поръчка се осигурява от една вътрешна поръчка. Възможно е и няколко външни поръчки да се осигуряват с една вътрешна поръчка, но само по указание на оператора.

2. Нов начин за осигуряване на изпълнението на поръчките

Създаден е нов начин за осигуряване изпълнението на поръчките. Включването му се осъществява чрез задаване на стойност 1 на общ параметър 205 „Осигуряване на външни поръчки – 1:1“. Извикването на процедурата за осигуряване става от „Външни поръчки/Осигуряване и обед.“ . На екрана се изобразява таблица, в която операторът записва една или няколко външни поръчки, които трябва да бъдат осигурени чрез генерираната вътрешна поръчка. Създаването на вътрешната поръчка се стартира от допълнителното меню на формата. Новата вътрешна поръчка съдържа всички необходими възли и детайли. Изчисляването на дефицита не променя връзките между поръчките и се свежда само до разпределяне на наличните материали.

3. Показване на дефицит до дата

При извикване на справките „Дефицит/За външни поръчки“, „Дефицит/За вътрешни поръчки“, „Дефицит/По ресурси за вътрешни поръчки“ вече може да се въвежда дата. Така на екрана ще се покажат само поръчките, които имат срок за завършване по-малък или равен на въведената дата.

4. Промени в справката за незавършеното производство по маршрутни карти

Към справката са добавени следните полета: код на поръчка, код на първа незапочната операция и вид работа за тази операция.

VI. Отстранени грешки и извършени подобрения

  • В модул „Дълготрайни активи“ в „Списъка ДА“ е направена промяна, като вече в справката се включват всички заприходени активи.

  • В модул „Счетоводство“ при конфигурирането на автоматичното контиране на сметките по граждански договори е добавена възможност за задаване на звено и/или разходен център. При контирането на дадена сметка счетоводната статия се съставя само ако звеното и/или разходният център отговарят на зададените стойности.