ПОЛИКОНТ - 3.378
дата: 16-04-2009

[отпечатай]

I. Модул “Платежни документи“

1. Файлове с платежни документи за Общинска банка

В Общинска банка могат да се приемат файлове с данни за платежни документи, изготвени от бюджетен разпоредител с определен формат. В ПОЛИКОНТ е разработен такъв експорт.

Платежните документи, които могат да бъдат експортирани в тези формати са:

  • 11 Преводно нареждане – бюджет;

  • 13 Преводно нареждане – кредит;

  • 17 Преводно нареждане персонал – кредит.

Съществуват следните особености при изготвяне на файловете:

1. Избраните платежни документи трябва да бъдат само в левове.

2. Сумите в документите трябва да са по-големи от нула.

3. При изготвяне на преводно нареждане–кредит и преводно нареждане персонал-кредит задължително трябва да бъде попълнено поле „Основание“.

4. За всеки вид документ се изготвя отделен файл, като в името му се съдържа видът на документа и датата, на която е изготвен.

Файловете могат да се изготвят от допълнителното меню на форма „Дневник-1“ или „Дневник-2“ на модул „Документи“ и от меню „Пл. документи“ на модул „Работна заплата“.

Забележка: Допълнението е направео по поръчка на Община Севлиево.

II. Модул „Складове“

1. Автоматично попълване на списък от доставчици за номенклатура

От тази актуализация при въвеждане на складов документ от тип „Приход“ програмата ще добавя автоматично контрагента като доставчик за съответните номенклатури, ако той не е в списъка. При добавянето контрагентът ще получава приоритет 10.

III. Модул „Поръчки“

1. Нови общи параметри

Създадени са следните нови параметри:

3 Забрана за промяна на технологията при съществуваща поръчка

Ако за дадена номенклатура има пусната поръчка и параметърът е различен от нула програмата ще забрани всички промени в списъка на операциите и/или в списъка на необходимите ресурси.

207 Използване на складовите наличности при осигуряване на произвеждани детайли

Ако параметърът е различен от нула програмата ще използва наличните ресурси в складовете при удовлетворяване на потребностите от ресурси – произвеждани детайли.

Този параметър не засяга работата с ресурсите, които се доставят. При тях винаги се работи със складовите наличности.

208 Допустим интервал от дни за обединяване на ресурси

Ако разликата в сроковете за изпълнение на две поръчки за една и съща номенклатура е по-малка или равна на допустимия интервал, то програмата ще обедини двете поръчки.

209 Актуализация на връзките между поръчките

Ако параметърът е различен от нула при всяко изчисляване на наличните ресурси програмата ще извършва актуализация на връзките между поръчките и ще премахва тези от тях, които не са нужни за целите на планирането.

2. Промяна в изчисляването на дефицита

Новият алгоритъм вече не извършва разпределение на ресурси, а само проверява наличността им и съществуващото осигуряване на външните и вътрешните поръчки. Той определя и количествата от ресурси (планирани и налични), които са свободни и могат да бъдат разпределяни при нови осигурявания. По тази причина новата процедура е включена като първа стъпка във всички алгоритми за осигуряване. Самостоятелното й стартиране става по стария начин – от „Дефицит“ / “Изчисляване“.

3. Промяна в методите за осигуряване

До момента в ПОЛИКОНТ са разработени следните методи за осигуряване на изпълнението на поръчки:

  • Осигуряване на външни поръчки чрез обединяване (пар. 205 <> 0);

  • Осигуряване на външни поръчки по позиции (пар. 205 <> 0);

  • Осигуряване на вътрешна поръчка в рамките на същата поръчка;

  • Динамично осигуряване на всички неосигурени външни поръчки (пар. 205 = 0);

  • Динамично осигуряване на всички неосигурени вътрешни поръчки (пар. 205 = 0).

    В тази тази актуализация е направена синхронизация на алгоритмите и те вече ще запазват направеното преди тях осигуряване.

    Стартирането на динамичното осигуряване е преместено от формите за разглеждане на дефицита във формите за външни и вътрешни поръчки.

    IV. Модул „Работна заплата“

    1. Нови възможности в генератора на рекапитулации

    Добавена е възможност при създаването на справка в генератора на рекапитулации за всяко включено в нея перо да се задава знак '+' или '-'. При зададен знак '-', програмата сменя знака на изчислената стойност на перото в съотвения разрез. В табличните разрези перата, които са включени в справката със знак '-' са оцветени в червено.

    Пример за използване на новата възможност е създаване на справки за засичане на сумите от платежните документи. За целта трябва да включите със знак '+' съответните пера за осигурителни вноски при изплащане на заплатите и със знак '-' перата за осигуровките върху авансите.

    Създадени са нови справки, които можете да изготвите за всяка подготвена рекапитулация:

    • печатна справка - П РЦ, СО и възраст;

    • печатна справка - П РЦ, СО и възраст с разпределяне;

    • печатна справка – П звена, СО и възраст;

    • таблична справка – Звена с йерархия / В8 звена, СО и възраст;

    • печатна справка - Звена с йерархия / П9 звена, СО и възраст.

    2. Нови възможности за групови рекапитулации

    Работи се в „Справки“ / „Груп.рекапитулации“ .

    Както знаете, груповите рекапитулации представляват групиране в обща справка на няколко подготвени рекапитулации от генератора. Припомняме, че в първата подформа се въвеждат номер и наименование на групова справка. Във втората подформа се въвежа списък от рекапитулации. До текущата актуализация груповите рекапитулации можеха да се изготвят в 5 разреза – по звена и правоотношение и по разходни центрове и правоотношение. Вече имате възможност да използвате всички (34) възможни разрези от генератора на рекапитулации. За да зададете начин на изготвяне можете да използвате и форма за избор.

    От допълнителното меню на формата можете да изготвите 3 печатни справки, в които участват данни за цялата фирма. Разликата между тях е в подреждането:

    • "Печат 1" - рекапитулации, признаци от зададения разрез, пера;

    • "Печат 2" - рекапитулации, пера, признаци;

    • "Печат 3" - признаци, рекапитулации, пера.

    Отново от допълнителното меню можете да изготвите груповата справка за избрано звено от йерархичната структура на предприятието. В този случай трябва да използвате само следните начини:

    • 6 -> по звена и правоотношение на база на документите за назначение;

    • 7 -> по звена и правоотношение на база на документите социално осигуряване;

    • 8 -> по звена и правоотношение на база на документите за здравно осигуряване.

    V. Отстранени грешки и извършени подобрения

  • При автоматичното генериране на допълнително споразумение от предходен документ е отстранена грешка.

  • Направена е промяна в дневника на продажбите и декларацията за ДДС, състояща се в замяна на текста „чл.82 ал.2-4“ с „чл.82.ал.2-5“.

  • Отстранена е грешка при промяна на данни за фактура с 10 разряден номер.

  • Добавена е възможност за избор на нова фирма без да се излиза от приложението. Това става от меню „Край“ / „Фирми“. След избора на фирма програмата ще поиска от оператора да въведе номера и паролата, с които е записан в новата база. При успешна проверка ще се установи връзка с новата фирма без да се сменя модула.