ПОЛИКОНТ - 3.442
дата: 03-04-2012

[отпечатай]

I. „Работна заплата“

1. Промени, свързани с документите за временна нетрудоспособност, майчинство и отглеждане на дете

Направени са промени в Наредбата за изчисляване и изплащане на паричните обезщетения и помощи от ДОО, които са публикувани в ДВ. бр. 16/24.02.2012г. Промените влизат в сила от 01.04.2012 г.

При предаване на повече от два болнични листа, приложение №15 трябва да се предава на електронен носител (чл.11 ал.3 от Наредбата). В тази връзка в ПОЛИКОНТ е добавена възможност за включване на информацията от приложение №15 във файла с описа на болничните листове. Промяната се отнася за описите с дата на изготвяне след 01.04.2012 г. Във файла информацията за приложението се попълва само за документите с код '0' (болничен лист).

В тази връзка във формата "Опис на болнични листа"/"Списък с документи" са добавени полета "Дата прекр." и "Дата прекъсв.". В "Дата прекр." се попълва датата на прекратяване, ако е прекратено правоотношението на лицето през периода на болничния лист или преди неговото започване. В "Дата прекъсв." се попълва датата на прекъсване на осигуряване, ако правоотношението не е прекратено, но осигуряването е прекъснато и не е възобновено - при самоотлъчка, при работа само в определени дни от месеца, при ползване на неплатен отпуск, който не се зачита за трудов стаж и др. Полетата се попълват автоматично при генериране на списъка с документите и могат да се променят при необходимост. При ръчно въвеждане на документ в списъка, полетата "Дата прекр." и "Дата прекъсв." се въвеждат от оператора.

Добавена е и възможност за автоматично попълване в приложение №15 (във файла и при отпечатване) на информацията за дните или часовете във временна нетрудоспособност с право на обезщетение/възнаграждение през периода на болничния лист. Програмата отчита периода на отчитане на работното време на лицето – подневно или сумирано. Данните се попълват като се използва информацията от изчислението на заплатата през съответния период, а ако такава липсва се работи с дните и часовете от официалния календар. Ако желаете да изготвите справка за дните или часовете изберете от допълнителното меню „Дни и часове БЛ“.

Запазена е възможността за отпечатване на приложение № 15. Неговият печатен образ също зависи от датата на описа. Променени са печатните образи и на приложения 2, 3, 4, 5, 9, 12, 13, 14 и 15.

Изготвянето на файла с описите се извършва по установения до сега начин - "Парични обезщетения" / "Описи" / "Дискета". Ако описът е с дата по-голяма или равна от 01.04.2012 той се изготвя в новия формат, а в противен - в стария формат.

Внимание! Преди да генерирате опис или да изготвите файл за даден отчетен период, изчислете заплатите за него. Това е необходимо за правилното попълване на информацията в описа.

Забележка: НОИ има нова тестваща програма и тя може да се използва за тестване на изготвените файлове.

II. Модул „Поръчки“

1. Копиране на позиции от избрана поръчка

Създадена е възможност за копиране на позициите от избрана поръчка в текущата поръчка. Копирането може да се извършва за всички видове поръчки – за доставка, вътрешни и външни.

Ако желаете да копирате позициите на външна поръчка трябва да направите следните стъпки:

  • Във формата за работа с външните поръчки (“Поръчки“ / „Външни поръчки“ ) трябва да създадете външната поръчка, в която ще копирате. Въведете код, срок, контрагент, коментар и др.

  • Ако поръчката вече е описана, трябва да се позиционирате върху нея.

  • Проверете статуса на поръчката. За да се извърши копиране е необходимо поръчката да е със статус „записана“.

  • От допълнителното меню на формата изберете „Копиране от др.пор.“. Потвърдете копирането.

  • Програмата ще изобрази списък с всички външни поръчки, свързани с контрагента от текущата поръчка.

  • Позиционирайте се върху поръчката, чиито позиции желаете да копирате.

  • Програмата ще копира позициите от избраната поръчка в текущата. Сроковете на позициите ще съвпадат със срока на текущата поръчка. Всички копирани позиции ще са със статус „записани“.

  • Ако желаете може да редактирате информацията за всяка позиция, да извършите осигуряване и да разрешите поръчката.

    По аналогичен начин се извършва и копирането за другите два вида поръчки.

    Забележка: Възможността е добавена по поръчка на „ИСС“ ООД – гр.Враца.

    2. Преместване на позиция от външна или вътрешна поръчка

    Създадена е възможност за преместване на текущата позиция от външна или вътрешна поръчка в избрана от потребителя поръчка. Работи се по следния начин:

  • Позиционирайте се върху желаната позиция от външна или вътрешна поръчка. За да е възможно преместването позицията трябва да е в статус „записана“.

  • От допълнителното меню изберете „Преместване“.

  • Програмата ще изобрази всички записани външни (вътрешни) поръчки. Позиционирайте се върху желаната поръчка и от допълнителното меню изберете „Преместване“.

    Забележка: Възможността е добавена по поръчка на „ИСС“ ООД – гр.Враца.

    III. Отстранени грешки и извършени подобрения

  • Отстранени грешки при отпечатването на специализирани отчети.

  • От годишната справка за лицата, получили доходи от извънтрудови правоотношения (по чл.73 от ЗДДФЛ) са изключени лицата, получили доходи от участие в избирателни комисии (осигурени от вид 71).

  • При фактуриране на номенклатура с количество 0 програмата няма автоматично да нулира съществуващата цена.

  • При фактуриране на номенклатура цените по подразбиране ще се зареждат и в случая, когато фактурата е в лева, а цената е във валута. При изчисляването на цената в лева ще се използва последният въведен курс на валутата към лева.