ПОЛИКОНТ - 3.452
дата: 29-08-2012

[отпечатай]

I. Модул „Работна заплата“

1. Промени при изпращане на фишове с електронна поща

От тази актуализация, при повторно изпращане на писма, програмата ще генерира писма само за тези получатели, за които предишното изпращане е било неуспешно (поле „Рез.“=Н).

Към втората подформа (списък на получателите) са добавени две функции, които Ви позволяват бързо да установите полето за потвърждаване в „Д“ или „Н“.

2. Промени в „Интерфейс-SAP“ и „Интерфейс-SAP ГД“

Експортът на данните вече може да се направи и с кодиране „UTF-8“.

3. Импорт на суми за телефони

Работи се в "Справки" / "Експорт/Импорт" / "Импорт-телефони" ("Импорт-телефони 2", „Импорт-телефони 3“).

Формата се използва за зареждане от текстови файл на данни за удръжки за телефони или други начисления/удръжки и последващо прехвърляне на тези данни в текущите пера на персонала.

Зареждането се извършва в следната последователност:

1. От допълнителното меню се избира "Импорт". От диалоговата форма се избира текстовият файл с удръжките за телефони.

Програмата очаква файл с име "telefoniYYYYMM.csv", където YYYY и MM са съответно годината и месецът на текущия каталог. Може да изберете и файл с друго име, но той трябва да отговаря на следните изисквания:

  • Да е с кодова таблица Win1251 и с разделител ';'.

  • Текстовите полета да не се заграждат с кавички.

  • Полетата да са в следната последователност:

"Импорт-телефони" - телефон, име, стойност

"Импорт-телефони 2" - телефон, персонален номер, имена, стойност

"Импорт-телефони 3" - телефон, персонален номер, ЕГН, флаг за ЕГН, имена, параметър, стойност

  • Полетата са със следните характеристики: телефон - текст - до 10 знака; имена - текст - до 60 знака; персонален номер - цяло число - до 10 знака; ЕГН - текст - 10 знака; флаг за ЕГН - 1 знак; параметър - число ; стойност – число.

2. От допълнителното меню се избира "Опред.перс.N". Тази точка е необходима, ако използвате файл, в който персоналните номера не са попълнени.

Програмата ще се опита да определи персоналните номера на служителите на база техните ЕГН или имена (пълно име или първо име и фамилия). Ако за дадено ЕГН/име не се открие съответствие в списъка с персонала или се открие повече от едно съответствие, персоналният номер ще остане празен. Необходимо е да коригирате ЕГН или имената и да стартирате функцията отново. Може и да попълните сами празните номера.

3. От допълнителното меню се избира "Зареждане" и се избира перото, в което трябва да се прехвърлят сумите от файла.

  • Проверява се дали каталогът, в който се зареждат данните е отключен и неподписан.

  • Извършват се тестове на данните от формата.

  • Нулират се стойностите и параметрите на перата, които са включени в заредения файл.

  • Прехвърлят се данните от формата в текущите пера на служителите. Ако за един служител има повече от един запис във формата, стойностите за него се сумират.

  • Изтриват се данните от формата.

4. Ако при зареждането се появи съобщение за грешка, може да разгледате резултатите от работата на тестовете от допълнителното меню с "Тест". След като отстраните грешките може да повторите зареждането.

5. Ако желаете да изтриете данните от формата, изберете "Изтриване" от допълнителното меню.

Формата съдържа резултатите от тестовете, които се извършват върху данните преди те да се прехвърлят в текущите пера на служителите.

Тестовете, които се извършват са следните:

  • Перото, което избирате за зареждане на сумите за телефони трябва да съществува в каталога на зареждане.

  • Перото трябва да е неавтоматично, с едно копие и без корекции.

  • Персоналните номера трябва да са попълнени или да са определени автоматично.

  • Персоналните номера от файла трябва да са на служители, които съществуват в текущия каталог.

  • Служителите трябва да притежават перата, които се зареждат.

  • Проверява се съответствието между имената от файла и досиетата на служителите.

  • Проверява се съответствието между ЕГН и флага за ЕГН във файла и досиетата на служителите.

    Последните два теста се извършват само при условие, че във файла има попълнени имена и ЕГН-та. Откритите несъответствия при тези тестове не пречат зареждането да се извърши.

    4. Импорт на графици

    Създадена е възможност за импортиране в ПОЛИКОНТ на информация за личните графици на служителите от текстови файл.

    Работи се в "Справки" / "Експорт/Импорт" / "Импорт графици".

    Зареждането се извършва в следната последователност:

    1. От допълнителното меню на формата се избира "Импорт от файл".

    От диалоговата форма се избира файлът с данните за графиците. Програмата очаква файл с име "graficiYYYYMM.csv", където YYYY и MM са съответно годината и месецът на текущия каталог. Може да изберете и файл с друго име, но той трябва да отговаря на следните изисквания:

    • Да е с кодова таблица Win1251 и с разделител ';';

    • Текстовите полета да не се заграждат с кавички;

    • Полетата да са в следната последователност: ЕГН (текст-10 знака), име (текст-60 знака), 31 полета с данни за името на графика (текст-11 знака).

      Данните се изобразяват във формата. В нея са разрешени добавянето, модификацията и изтриването. Ако желаете може да промените заредената информация преди да продължите със следващата стъпка.

    2. От допълнителното меню се избира "Зареждане".

    • Проверява се дали каталогът, в който се зареждат данните е отключен и неподписан.

    • Извършват се тестове на данните от формата.

    • За редовете, в които няма несъответствия, програмата извършва прехвърляне на информацията в личните графици на служителите. Дните, които са празни се отбелязват за почивни, а останалите се отбелязват за работни и срещу тях се записва номерът на определения по име график.

    • Срещу всеки ред от формата се отбелязва дали прехвърлянето е успешно (поле "Флаг" = 'Д') или не (поле "Флаг" = 'Н').

      Забележка: Ако изберете "Зареждане с изтриване" програмата ще изтрие от формата данните, които успешно са прехвърлени в графиците на ПОЛИКОНТ.

    3. Преди стартиране на зареждането може да изберете "Тест" и да разгледате резултатите от работата на тестовете.

    4. Ако желаете да работите само с данните от текущия запис може да използвате от допълнителното меню съответно "Тест-тек.запис", "Зарежд.-тек.запис" или "Зарежд.с изтр.-тек.запис".

    Тестовете, които се извършват върху данните от буферната таблица с графиците, преди те да се прехвърлят в личните графици на служителите са следните:

    1. За всеки ред се проверяват полетата от 01 до 31. Те трябва да са празни или да съдържат имената на графици, които съществуват в ПОЛИКОНТ. Всяко име на график трябва да се среща само веднъж в списъка с графиците от текущия каталог.

    2. Проверява се дали служителите присъстват в списъка на персонала. Търсенето се извършва по ЕГН и флаг за ЕГН.

    3. Проверява се съответствието между имената от файла и досиетата на служителите. Работи се с трите имена или със званието плюс трите имена.

    4. Проверява се дали служителите присъстват в текущия каталог на модул "Работна заплата".

    5. Проверява се дали в буферната таблица има повече от един запис за всяко ЕГН и флаг за ЕГН.

    Тест 3 се извършва само при условие, че във файла има попълнени имена. Откритите несъответствия при този тест не пречат зареждането да се извърши.

    IІ. Модул „Статистика“

    1. Справка за персонал

    Добавена е нова справка, която съдържа информация за разходите за възнаграждения, списъчния състав и средномесечния размер на възнаграждението на едно лице по разходни центрове и общо. Средномесечният размер на възнаграждението на едно лице се изчислява от начисленото възнаграждение (перо 906) и средномесечния списъчен брой на персонала. В справката са включени данни за работещите по трудови и приравнени към тях правоотношения, за работещите по граждански договори и договори за управление.

    Справката може да се изготви от меню "Статистика" / "Спис.бр.,възн.по РЦ" за избран период.

    Забележка: Справката е създадена по поръчка на МБАЛ „Света Анна“ АД.

    2. Справка по звена и категории персонал за период

    В справката по звена и категории персонал е добавена информация за средно-списъчен брой на лицата по майчинство и средната работна заплата. Средната работна заплата се изчислява от начислените средства (перо 906) и средно-списъчния брой.

    Справката може да се изготви от меню "Статистика" / "Справка по категории" за избран период.

    Забележка: Справката е допълнена по поръчка на МБАЛ „Света Анна“ АД.

    III. Извършени подобрения и отстранени грешки

  • Добавено е ново основание с код 112 – чл.56, ал.2 ЗДС. То се използва за държавни служители с намалена работоспособност за периодите след 1.1.2012. Правата за него се задават с документ 50 Права за отпуски. Платеният отпуск от този вид участва при изчислението на работните заплати, при изплащането на обезщетения по ЗДС, при работата с индивидуалните графици за платен отпуск и всички справки за платени отпуски.

  • В печатната форма на длъжностното разписание за държавната администрация е добавена информация за длъжностното лице, което го е утвърдило и за лицата, с които е съгласувано.

  • В печатната форма на поименното щатно разписание за държавната администрация са добавени подписи за съгласуване.

  • В печатните образи на документите от вид 21, 22, 23 и 24 след трите имена на служителя се отпечатва информация за неговото ЕГН. В документ от вид 23 данните за предишните ранг, длъжност и звено вече се отпечатват на отделни редове от текущите данни.

  • При отпечатването на документите от вид 11 с дата след 1.9.2012 г. преди основанието за сключване на договора е добавен текст: „Днес, дата на документа...“.

  • За отпечатване на заповед за отпуск може да използвате втора печатна форма, в която длъжностното лице с номер 1 се отпечатва като лице, издало заповедта, а под него се отпечатват данните за служителя, изготвил заповедта и лицата, с които тя е съгласувана (с номер по-голям от 1).

  • Направена е промяна при отпечатването на трудовия договор и допълнителното споразумение (вид 11 и 12), като с дата след 1.09.2012 г. е въведено понятието "РАБОТОДАТЕЛ".