ПОЛИКОНТ - 3.467
дата: 05-08-2013

[отпечатай]

I. Модул „Работна заплата“

1. Нови справки в генератора на рекапитулации

В генератора на рекапитулации са добавени слените нови разрези:

  • по звена, разходни центрове и социално осигуряване

  • по звена, разходни центрове, социално осигуряване и възраст

  • за избрано звено – по подзвена, разходни центрове и социално осигуряване

  • за избрано звено – по подзвена, разходни центрове, социално осигуряване и възраст

Всички справки се изготвят в табличен вид и в зависимост от стойността на поле „Вед.?“ използват данните за работните заплати или за изплатените суми по граждански договори.

II. Модул „Интерфейс към други програми“

1. Промяна в интерфейса към програма Гама конт

При конфигурирането на интерфейса към програма Гама конт вече може да използвате два нови начина:

  • 43 - по звена, разходни центрове и социално осигуряване

  • 44 - по звена, разходни центрове, социално осигуряване и възраст

Ако зададете разходен център, програмата ще включи във файла само данните от перото за този център. В противен случай ще участват всички разходни центрове. Същото се отнася за звеното, схемата на осигуряване и флага за възрастта (дата на раждане преди/след 1960 г.).

III. Модул „Статистика“

1. Справка по групи разходни центрове и класификация на персонала

Добавена е справка, която се изготвя за цялата организация, по групи разходни центрове и класификация на персонала за избран период. Периодът може да обхваща един или няколко месеца. Справката съдържа данни за групата разходни центрове, класификацията на персонала, списъчния брой в края на периода, средно-месечения брой персонал, начислени средства за работна заплата, средна работна заплата и отработени часове за жени, мъже и общо. Групите разходни центрове се определят въз основа на въведената информация за групиране на разходните центрове в поле „Група“ на меню „Основни данни“ / „Разходни центрове“. Данните за класификацията на персонала се използват от меню „Текущи данни“ / „Персонал“ от полета „Кл. Статус“, „Класификация-1“ и „Класификация-2“. Класификацията се въвежда в меню „Основни данни“ / “Статуси класифик.“. Списъчния брой на персонала се определя от назначените лица в края на периода. Средно-месечният брой персонал се изчислява, като сумата от броя на назначените служители през периода се раздели на броя на месеците в периода. Начислените средства за работна заплата са стойността на перо 900 „ФРЗ“, като не се отчитат корекциите на перото. Средната работна заплата е изчислена от начислените средства за работна заплата, средно-месечния брой на персонала и броя на месеците в периода.

Справката се изготвя от меню“Статистика“ / „Справка по гр.РЦ и класиф“.

Забележка: Справката е разработена по поръчка на „Дуропак Тракия“ - гр. Пазарджик.

IV. Модул „Счетоводство“

1. Промени при интерфейса от модул „Работна заплата“

При конфигурирането на интерфейса от модул „Работна заплата“ към модул „Счетоводство“ вече може да използвате три нови начина:

  • 39 – по звена и разходни центрове

  • 43 - по звена, разходни центрове и социално осигуряване

  • 44 - по звена, разходни центрове, социално осигуряване и възраст

За всяко перо при тези начини на контиране може да задавате допълнителни условия съответно за звено, разходен център, социално осигуряване (начини 43 и 44) и възраст (начин 44).

2. Идентификационни номера по ЗДДС за Хърватия

От 01.07.2013 г. Хърватия се присъединява към Европейския съюз, в резултат на което сделките между български и хърватски фирми след тази дата ще бъдат третирани като вътрешнобщностни.

Проверка на валидността на ДДС номерата на хърватските задължени лица, регистрирани за целите на ДДС, ще може да се извършва от 01.07.2013 г. чрез интернет страницата на Европейската комисия/Главна дирекция Данъчно и митническо облагане.

Форматът на ДДС номерата е следният: префикс HR и 1 група от 11 цифри (Пример: HR12345678903) .

В тази връзка в ПОЛИКОНТ е добавен нов ДДС код 47 HR. Може да го използвате за въвеждане на идентификационни номера по ЗДДС на контрагенти от Хърватия. Програмата изисква дължината на въведените идентификационни номера с ДДС HR да е 11. Променени са и тестовете за правилно осчетоводяване за работа с новия ДДС код.

V. Модул „Маркетинг“

1. Разпределяне на контрагентите по оператори

Във формата за работа с контрагентите са добавени две полета: номер и име на оператор. Полетата са незадължителни за въвеждане. Може да свържете контрагент с оператор, като въведете номер на оператор или като използвате формата за избор.

Добавена е възможност даден оператор да работи само с данните на контрагентите, които са свързани с неговия номер. Това става във формата „Контрагенти по оператор“. За добавените във формата нови контрагенти програмата автоматично попълва полетата за оператор с данните за текущия оператор.

При регистрацията на контактите с контрагентите вече имате възможност да задавате кой оператор трябва да проведе следващия контакт (поле „Опер.сл.конт.“). Ако не попълните полето се приема, че следващият контакт ще се осъществи от оператора, който е осъществил текущия контакт. Добавен е контрол при въвеждане на датата за следващ контакт. Тя не може да е преди датата на самия контакт.

2. Промени при изготвянето на справки за контакти
  • В справката за следващ контакт е добавено поле „Кратка забележка“. То съдържа първите 100 знака от полето „Забележка“ на контакта (ако то е под 255 знака). Освен това тя съдържа номера и името на оператора, който трябва да проведе контакта.

  • Създадена е нова справка „Следващ контакт за опер.“. Тя съдържа контактите, които са трябва текущия оператор да проведе към зададената дата.

  • Създадена е нова справка за осъществените контакти от текущия оператор за зададен период. Справката може да се изготви в табличен и печатен вид.

    VI. Модули „Поръчки“ и „Фактури“

    1. Нов общ параметър

    Създаден е нов общ параметър 105 “Отпечатване на данни за поръчката във фактурата”. Ако стойността на параметъра е различна от нула програмата ще добавя данни за поръчката под името на номенклатурата (както досега).

    VII. Отстранени грешки и извършени подобрения

  • В справката за салдата за отпуските на избран служител към текущата дата са добавени полета за мястото и длъжността на дългосрочната командировка (модул „Кадри“ / „Служители“ / Избор на служител / „Справка салда отп.“.

  • Променена е стойността на общ параметър 6 „База за обезщетение за отглеждане на дете“ от 240 на 310 лв. В отключените каталози с неподписани ведомости след 01.07.2013 г.

  • Направени са малки промени в печатния образ на фактурите.

  • Отстранена е грешка при изготвяне на групова рекапитулация. Тя се проявяваше в случай, че стойността на дадено перо съвпадаше със стойността на отразената корекция за същото перо. В този случай с справката не се отпечатваше стойността на корекцията.