ПОЛИКОНТ - 4.547
дата: 02-05-2017

[отпечатай]

I. Нов модул "Конкурси"

Създаден е нов модул "Конкурси". Той е предназначен да подпомогне дейността на специалистите за подбор на персонала в процесите по обявявяне и провеждане на конкурси.

Провеждането на конкурс е регламентирано в Кодекса на труда за работещите по трудово правоотношение; в Закона за държавния служител и в Наредбата за провеждане на конкурсите за държавните служители; в Наредба N: 2 за условията и реда за провеждане на конкурсите за дипломатическите служители и други вътрешни нормативни актове за организациите.

Новият модул в ПОЛИКОНТ автоматизира организацията и осигурява прозрачност и проследимост на действиета и резултатите от конкурса.

Основните дейности и процеси, които обхващат с помощта на модула са:

  • обявяването на конкурс - описание на длъжността, за която се провежда конкурса - наименование, изискуемо образование, професионален опит, звено, изискуемите компетентности и др.; комисията, която провежда конкурса; начина на провеждане на конкурса; изисквания към кандидатите и др.
  • следене на кандидатите - лични данни и представени документи от кандидатите;
  • провеждане на конкурса - за всеки етап се извършва оценяване на кандидати; определяне на допуснатите кандидати до следващия етап; класиране на кандидатите, уведомяване и др.

Ако проявявате интерес към модул "Конкурси", моля да се свържете с нас за допълнителна информация.

II. Модул "Кадри"

1. Нови документи

Добавени са следните нови видове лични документи:

  • 150 - Заявление за участие в конкурс;
  • 151 - Декларация;
  • 148 - Служебна книжка;
  • 149 - Осигурителна книжка.

Документите се въвеждат в списъка с документите на служителя. За всеки от документите може да се въведе номер и дата, период на действие, пояснение, както и да се съхрани неговия образ.

III. Модул "Статистика"

1. Справка за брой служители, приравнени към пълно работно време по разходни центрове

Добавена е нова статистическа справка, която може да се изготви от "FTE бр.служители по РЦ".

Справката съдържа информация за броя на служителите по разходни центрове, приравнени към пълно работно време и се изготвя за период от един месец.

Бройката на служителя се определя от сбора на отработени му часове и часовете в платен отпуск, разделени на законоустановените часове за месеца, закръглени до втория знак. Законоустановените часове за месеца се изчисляват като произведение от броя на работните дни по официален календар и законоустановената продължителност на работното време за длъжността, на която е назначен служителя. Бройките на всички служителите се определят като сбор от бройките на всеки служител, закръглени до втория знак.

Информацията за отработените часове по разходни центрове от служителите се въвежда в меню "Текущи данни" / "Персонал" / "Отработени часове за РЦ". Въведените часове за служителя се отнасят към съответния разходен център, а останалите отработени часове се отнасят към основния разходен център на служителя. Часовете платен отпуск на служителя се разпределят по разходни центрове пропорционално на отработените часове в разходните центрове.

Справката е направена по поръчка на "Ново стъкло" ЕАД - гр. Нови пазар.

IV. Модул "Поръчки"

1. Справка за анализ на приключили позиции от външни поръчки. 

Създадена е нова справка в модул „Поръчки“. Тя се стартира от "Справки" / "Прикл.позиции ВнП". Задава се период и се избира структурно звено. Продължава се от допълнителното меню със "Справка".

Справката съдържа информация за всички позиции от външни поръчки, които са приключени през избрания период и са свързани с посоченото звено или неговите подзвена. Всеки ред от справката съдържа данни за контрагента, номенклатурата, кода на поръчката и нейната позиция, поръчаното, изпълненото количество и разликата между тях, срока, началото и края, звеното, договорената цена и стойност, фактурираната стойност и остатъка за фактуриране.

Справката е създадена по поръчка на "Габинвест" ЕООД - гр. Габрово.

V. Модул "Дълготрайни активи" и модул "Счетоводство"

1. Промени в годишен амортизационин план за държавната администрация

В ДДС № 5/2016 г., публикувано на сайта на Министерство на финансите, се регламентира начисляването на амортизации на нефинансови дълготрайни активи в бюджетните организации от началото на 2017 г.

Във връзка с тази промяна в ПОЛИКОНТ е необходимо да се направи следното:

  • считано от 01.01.2017г., за всеки актив, въведен в ПОЛИКОНТ, за който ще се начисляват амортизации, е необходимо да се създаде нов запис в хронологията,  в който да се посочи и счетоводната амортизационна норма;
  • във връзка с автоматично осчетоводяване на амортизациите трябва да се създаде типова операция за осчетоводяване;
  • в „Интерфейс ДЪЛГ. АКТИВИ“ да се зададе начин на контиране на изчислените амортизации.

В "Годишен амортизационен план", който може да се изготви от меню "Справки" / "Амортизационни отчисления", са добавени колони за пореден номер, номер и наименование на група. Чрез служебни шаблони може да се изготви годишен амортизационен план за държавната администрация и за другите организации.

VI. Отразяване на промени в Правилника за прилагане на ЗДДС

1. Нов тип сделка, нови служебни видове документи и ново основание за начисляване на ДДС

Създаден е нов тип сделка 29 "Безв.пред. на хранителни стоки", нови видове документи (228 "Протокол за безв.пред. хр.ст" и 238 "А Протокол за безв.пред. хр.ст") и ново основание за начисляване на ДДС 67 "Безв.пред. на хранителни стоки".

Попълване на дневника за ДДС при  безвъзмездно предоставяне на хранителни стоки трябва да става с новата сделка 29 и новия вид документ 228, а анулирането на такъв протокол с документ 238.  ПОЛИКОНТ ще отразява така въведените протоколи в дневника на продажбите като ще попълва в него колони от 1 до 9 включително.  В този случай стойността в колона 9 не е сума на определени колони, разположени вдясно от нея и при тестване на дневника с програмата на НАП ще се извежда съобщение за нефатална грешка. Това е нормална ситуация и не е грешка в ПОЛИКОНТ.     Във връзка с направените промени са актуализирани тестовете за правилно осчетоводяване и е създадена нова версия на спецификацията на интерфейса към счетоводството в ПОЛИКОНТ.

VII. Интерфейс към други програми

1. Промени в интерфейса  към програма JD

Направена е промяна в начина на изготвяне на файла за осчетоводяване в програма JD. До момента изчислението на сумите се извършваше с натрупване по разходен център, вид социално осигуряване и възраст. От текущата актуализация изчислението отчита изработените часове в допълнителни разходни центрове и се извършва преразпределяне на стойностите на тяхна база.

Промяната е направена по поръчка на "Ново стъкло" ЕАД - гр. Нови Пазар.

VIII. Извършени подобрения и отстранени грешки

  • Отстранена е грешка при изготвяне на регистрацията на трудово-правните документи по ЕКАТТЕ, в случай че има сключени допълнителни споразумения за неопределено време след срочни трудови договори.
  • Отстранена е грешка в печатните образи на трудовия договор и допълнителното споразумение.
  • В справките за месечните суми на бюджетните организации са добавени и осигурителните вноски върху социалните разходи.
  • В справките за кадровото състояние е направена промяна, като за дати на назначаване и преназначаване се използват датите, от които документите влизат в сила.
  • В справките за кадровото състояние е добавено  да се съхранява и презимето на служителите.
  • Във формата за въвеждане на пароли на служителите е добавена информация за статуса на служителя ("назначен", "кандидат", "архивиран").
  • Направена е промяна при изчислението на минималния осигурителен доход на държавните служители, които имат възнаграждение, по-малко от минималната работна заплата.
  • Преди изготвянето на справките за избрана номенклатура в модули "Складове" и "Фактическа себестойност" вече се пуска тест за зададения от потребителя период, както и проверка дали във всички периоди за справката е извършено оценяване/изчисление на себестойност.