ПОЛИКОНТ - 4.584
дата: 17-10-2018

[отпечатай]

I. Модул "Работна заплата"

1. Промени при работата с графиците на персонала

Както знаете до текущата актуализация създаването на личните графици на персонала се извършваше при създаването на нов каталог или при добавяне на нов служител в текущия персонал. Нямаше възможност да се работи с графици за периоди, за които не е създаден каталог. В практиката се налага работа и планиране на работното време на служителите за по-голям период от време. За да покрие ПОЛИКОНТ това изискване, както и във връзка с разработването на алгоритми за сумирано изчисление на работното време за период, по-голям от един месец, са направени описаните по-долу промени.

Във формите за работа с текущия персонал е добавено ново поле "Пер.граф.". То може да има стойности от 1 до 6 и показва за какъв период да се създаде персоналния календар на служителя. При стойност 1 календарът се създава само за текущия месец, при стойност 2 - за текущия и следващия и т.н.

При създаването на нов католог програмата записва в полето "Пер.граф." стойността му от предходния месец, намалена с 1. Ако стойността в предходния период е 1, в текущия тя също ще е 1. Например в месец септември стойността на полето за даден служител е 3, в октомври ще е 2, в ноември и декември ще е 1.

При увеличение на стойността на полето "Пер.граф.", програмата създава персоналния календар за месеците, за които не е бил създаден. При намаляване на стойността на полето програмата изтрива календарите за отпадащите периоди.

Примери:

В месец септември служител има стойност 1 в полето за период за график. Календарът му се създава за месец септември. Променяме стойността на 3. Програмата създава график за октомври и ноември. Променяме стойността на 2. Програмата изтрива календара за месец ноември.

Служител присъства в месец август и октомври в текущия персонал. В месец август има стойност 4 в полето за период. Програмата създава графика от август до ноември. В месец октомври полето има стойност 3, програмата създава графика за месец декември. Променяме стойността на полето в месец октомври на 1. Програмата изтрива графика за ноември и декември. (Обърнете внимание, че информацията в по-късния каталог е определяща за периода на графика за каталога и следващите след него периоди.) Изтриваме служителя от месец октомври. Програмата създава графика за ноември като използва данните в полето от август (4).

При създаването на личните календари за по-голям период програмата използва информацията от съответния фирмен график, с който е свързан всеки служител. Ако за даден период липсва информация за фирмения график се използват данните от официалния календар, а броят на работните и нощните часове се извличат от данните за графика. Препоръчваме ви да създадете и попълните информацията най-напред във фирмените графици за съответния период, за който искате да ги използвате за създаване на персоналните календари. При промяна на данните във фирмен график за дадена дата програмата ще извърши автоматично промяна за същата дата в личните календари на служителите.

Създаден е общ параметър 14 "Месеци за работа с графици". По подразбиране стойността на параметъра е 1. По подобие на описаното по-горе поле за служителите, в него може да въвеждате стойности от 1 до 6. Може да използвате общия параметър за да промените едновременно стойността на индивидуалното поле на служителите. Например, ако промените общия параметър от 1 на 3, ще промените и стойността на полето за всички служители, които са имали стойност в полето 1. За служители със стойност на периода 2, няма да се направи промяна.

При създаването на нов каталог стойността на общия параметър се формира по подобие на полето за период на графика на служителите, т.е. от стойността в предходния каталог, намалена с 1, до достигане на 1.

Променени са формите за работа с персоналния календар, които се стартират от "Текущи данни" - "Персонал" / "Извънр. и нощен труд" и "Графици текущ персонал". В тях се изобразяват данни за всички дати от личния график, които попадат между началната дата на каталога и крайната дата на последния месец от зададения период. Имайте предвид, че полетата за вида на отсъствието, правоотношението и за зачитане на трудовия стаж се попълват след изчисление на работните заплати за съответния период.

2. Промени в присъствените форми

Направена е промяна в начина на изготвяне на присъствените форми. При изготвяне на присъствена форма 1, 2 и 3 е добавена възможност за избор на каталог или месец, за който се изготвят. Добавена е възможност и за изготвяне на формите и без да е създаден каталог. Необходмо е обаче персоналните календари на служителите да са създадени за съответните периоди.

Добавена е възможност за изготвяне на:

  • печатна присъствена форма за период
  • таблична присъствена форма за период
  • таблична форма на график за период

Новите форми могат да се изготвят от меню "Справки" / "Отсъствия" / "Присъствена форма" и след избор на звено от допълнителното меню могат да се изберат новите форми.

Добавена е възможност за изготвяне на новите видове присъствени форми и планови графици при работа на операторите по звена.

3. Нови форми за планови графици

Добавена е възможност за изготвяне на печатни справки за плановите графици за месец или за избран период. Те могат да се изготвят за звено и/или за цялата организация. Изготвят се само за периоди, за които е въведен персонален календар на служителите. В справките за всеки служител се съдържа информация за начина (графика) на работа, плановите дни и часове и нормата на дните и часовете.

Новите форми могат да се изготвят от меню "Справки" / "Отсъствия" / "Присъствена форма" и след избор на звено от допълнителното меню може да се изберe "Планов график" или "Планов график за период".

4. Присъствени форми за служител

Добавена е възможност за изготвяне на планов график за период и присъствена форма за период за избран служител. Печатните справки могат да се изготвят от меню "Справки" / "Отсъствия" / "Присъствена форма за персонал". От списъка се избира служителя и от допълнителното меню се продължава с желаната справка и се задава период.

Справките могат да се изготвят за периоди, за които за служителят има създаден персонален календар. В "Планов график за период" се съдържа информация за начина (графика) на работа, плановите дни и часове и нормата на дните и часовете. Нормата на дните и часовете се определя по официален календар и продължителността на работното време на служителя от действащия трудово-правен документ. В "Присъствена форма" се съдържа информация за графика на работа, отработените и неотработените дни по видове, отработените часове и др. 

Промените са направени по поръчка на "Идеал Стандарт Видима" АД.

II. Модул "Поръчки"

1. Нов печатен образ на маршрутна карта

Създадена е възможност за отпечатване на нов вид маршрутна карта А4 - портрет. Тя се стартира от "Заработка" / "Маршрутни карти" / Избор на маршрутна карта / F5 / "Печат марш. карта 3". Също така може да се отпечата от "Поръчки" / "Вътрешни поръчки". Избира се главната вътрешна поръчка и от допълнителното меню се продължава с "Печат марш.карти-3". Така се отпечатват всички маршрутни карти от поръчката, с изключение на записаните. От долната подформа на вътрешните поръчки съществува възможност за отпечатване на този образец за текущата маршрутна карта. Това става отново от допълнителното меню с "Печат марш.карта 3".

В заглавната част и в частта за необходимите ресурси маршрутната карта изглежда като маршрутна карта с формат А5. В раздела с операциите тя съдържа данни за код и име на операция, работно място, пояснения и инструменти. Този печатен образ е по-компактен от образците, които съдържат баркод.

Промените са направени по поръчка на "Резбонарезни инструменти Габрово" ЕООД.

2. Нови общи параметри, свързани с номенклатури

Създаден е нов общ параметър 4 "Kонтрол на произведено количество". Чрез него може да се контролира стойността на полето "Контр.кол?" при въвеждане на нови номенклатури. Когато стойността на общия параметър е 0,  в полето за контрол на количество се въвежда "Н". При стойност, различна от 0, при създаване на нова номенклатура, полето приема стойност "Д". Стойността в полето за контрол на количеството при вече въведени номенклатури не се влияе от общия параметър.

По време на актуализацията стойността на този общ параметър се установява по подразбиране в 0.

Създаден е и общ параметър 5 "Промяна на група на номенклатура". Неговата стойност по подразбиране е 0. При тази стойност ако се опитате да промените групата на номенклатура, която участва във фактура или във складов документ от приключен складов каталог, програмата ще изведе съобщение за грешка.

Когато общият параметър е различен от 0, промените на групата са разрешени, независимо от нейното използване. Имайте предвид, че промяната на групата на използвана номенклатура може да доведе до невъзпроизведимост на изготвените преди това справки.

III. Модул "Фактури"

1. Нови печатни справки за фактурирани номенклатури

Създадени са 3 нови печатни справки, съдържащи сумираните стойности на фактурирани номенклатури по клиенти и групи. Те се изготвят от "Справки" / "Сум.факт.по биз.гр и гр" / "За всички клиенти", "За избран клиент" и "За избрана фактура". Приличат на вече създадените печатни образи в ПОЛИКОНТ за групирани фактури по бизнес групи и групи. Печатните образи се изготвят съответно за избрана фактура, за даден клиент или за всички клиенти.

В тези справки излизат само сумарните редове за съответните клиенти, бизнес групи и групите, свързани с тях. Ако справката се стартира за всички клиенти, след като приключат всички записи за отделните клиенти, излиза един сумарен ред, със събраните стойности за всички контрагенти.

Преди изготвянето на справките се стартира диалогов прозорец, в който потребителят трябва да въведе период и номер на мярка, към която се преизчислява количеството на фактурираните номенклатури. Когато справката се изготвя за избран клиент и фактура се използва допълнителна форма за избор.

Печатната справка съдържа номера и името на клиента, бизнес групите, към които този клиент има фактурирани номенклатури и техните групи. Когато се използва справката за избрана фактура, в нея се отпечатва номера и датата й.

Изобразяват се сумарни редове за съответната група, която принадлежи към дадена бизнес група, за бизнес групата и за дадения клиент. Тези редове включват сумарните стойности на превърнато количество, на стойност в парична единица и на стойност в лева.

Полето за сума на превърнато количество се изчислява само ако една от двете мерки на фактурираните номенклатури в групата съответства на зададената мярка от потребителя. В противен случай това поле се нулира.

Общата сума на стойността във валута за дадена група се изчислява само ако всички стойности са фактурирани в една и съща валута. Същото се отнася за стойността във валута за бизнес групата, клиента и всички клиенти.

IV. Извършени подобрения и отстранени грешки

  • Актуализиран е текстът на 130-то и 131-во основание за назначаване на държавен служител.
  • Печатният образ на маршрутни карти във формат А5 е добавен в модул "Поръчки" / "Поръчки" / "Вътрешни поръчки" / Избор на вътрешна поръчка /F5 /"Печат марш.карти - А5". Отпечатват се всички маршрутни карти от поръчката с изключение на записаните.
  • В модул "Кадри" / "Справки" / "По структ. към дата" / Избор на дата / "Атестация" и "Всички атестации" са добавени две нови полета - номер и име на разходен център.
  • Отстранена е грешка при отпечатване на служебна бележка за доход по чл.35 - изчислява се авансово удържан данък по чл.44 от ЗДДФЛ.
  • В документите от вид 1 и 11(Трудов договор), 12(Допълнително споразумение), 6 и 15(Прекратяване на трудов договор) е добавена нова възможност за отпечатване на код по ЕКАТТЕ. Кодът се отпечатва в документите, създадени след 01.04.2017 г. след полетата за длъжността на дадения служител. Отпечатването зависи от стойността на полето "Раб.м?" във формата в модул "Кадри" / "Основни данни" / "Категория администр.". Ако полето е "Д",  кодът по ЕКАТТЕ се отпечатва, ако е "Н" - не се отпечатва. Стойността на полето за ЕКАТТЕ се вема от населеното място, търсено в последователност - щатно място само за документи 11, 12 и 15), звено, фирма. 
  • Подобрено е бързодействието на меню "Настройки" / "Опер. дневник" / "Разглеждане" / "Дневник и полета". От справката са изключени регистрираните действия на операторите, в които се извършва само разглеждане.
  • Отстранена е грешка в модул "Фактури" / "Справки" / "Груп. факт. по биз.гр и гр."/"За всички клиенти", "За избран клиент" и "За избрана фактура", свързана със сумираните стойности в съответната парична единица.
  • В модул "Фактури" / "Справки" / "Фактурирани номенклатури" са добавени 4 нови полета - номер и име на група, номер и име на бизнес група на съответната фактурирана номенклатура.
  • Променени са основания за дългосрочно командироване на служители.
  • При изготвяне на справки в генератора на рекапитулации в разрези с разпределяне по разходни центрове, ако за някой служител общият коефициент за разпределяне е по-малък от сумата на въведените коефициенти в допълнителните разходни центрове, програмата извежда съобщение за грешка.
  • Разширено е полето за отпечатване на дата в дневника на покупките и продажбите.
  • Във файла по чл.73 от ЗДДФЛ са добавени и доходи от вид 601, 602, 603, 604, 605, 606 и 814, изплатени през календарната година.