ПОЛИКОНТ - 4.693
дата: 03-06-2024

[отпечатай]

I. Всички модули

1. Идентификационен номер на контрагенти извън ЕС

Във формата за работа с контрагенти е добавено ново поле за въвеждане на идентификационен номер извън ЕС. То е текстово с дължина до 20 знака и не е задължително за попълване.

2. Проценти за отклонение от поръчка

Във формата, в която се въвеждат условията за доставка и плащане към контрагент са добавени 2 нови полета:

  • Минимален процент за отклонение при поръчка;
  • Максимален процент за отклонение при поръчка;

Двете полета са цифрови и не са задължителни за въвеждане.

Ако се въведе стойност за минимален процент програмата проверява дали тя е по-голяма от -100 и по-малка или равна на 0.

Ако се въведе стойност за максимален процент програмата проверява дали тя е по-голяма или равна на 0 и по-малка от 100.

II. Модул "Фактури"

1. Промяна в печатен образ на фактура и фактура за износ

В печатните образи на фактурата и фактурата за износ, под данните за контрагента е добавен ред с идентификационния номер извън ЕС, ако е въведен.

III. Модул "Поръчки"

1. Проценти за отклонение от поръчка

Във формата, в която се въвеждат външни поръчки, в подформата с общото описание на поръчката са добавени 2 нови полета:

  • Минимален процент за отклонение при поръчка;
  • Максимален процент за отклонение при поръчка.

Двете полета са цифрови и не са задължителни за въвеждане.

Ако се въведе стойност за минимален процент, програмата проверява дали тя е по-голяма от -100 и по-малка или равна на 0.

Ако се въведе стойност за максимален процент, програмата проверява дали тя е по-голяма или равна на 0 и по-малка от 100.

При добавяне на нова поръчка или при промяна на контрагента на съществуваща поръчка програмата извлича процентите от описанието на контрагента. Потребителят може да промени тези данни.

Процентите за отклонение могат да се редактират само ако поръчката е в статус "Записана". Ако поръчката е разрешена, изпълнена или анулирана промените са забранени.

Възможностите от т. I, II, III са създадени по поръчка на "ЛС Тюбс" АД - гр. Габрово.

IV. Модул "Платежни документи"

1. Нов вид документ „Електронна карта за ваучери за храна“

В ПОЛИКОНТ е създаден нов вид документ за персонала с код 73 „Ел.карта за ваучери за храна“. Общата информация за електронните карти за ваучерите за храна се въвеждат в дневника на документите на персонала – вид, пореден номер, номер (ID на картата), дата на издаване, начална дата, крайна дата, коментар.

Програмата не позволява за даден период от време за един служител да има повече от един действащ документ от вид 73.

От допълнителното меню със „Съдържание“ се извиква форма, която има същите полета като формата, в която се въвежда информацията за банковите сметки (вид 71) и дебитните карти (вид 72).

В тази форма се въвеждат данните за IBAN-а на електронната карта. Преди това е необходимо да въведете данните за банковия клон, който е издател на картата и да го посочите в документа. Например за Томбоу издател на картата – UP AGANEA, S.A, BIC кодът е 6709ES, а банковият код е 670901000.

2. Работа със шаблони за плащане по електронни карти

В ПОЛИКОНТ е добавена възможност за създаване на шаблони за плащания за документите от вид 73 „Ел.карта за ваучери за храна“. Работата с този вид шаблони е аналогична на работата със шаблоните, свързани с документите от вид 71 и 72.

Създаването на шаблоните се извършва в модули "Работна заплата" или "Документи" - "Платежни документи" / "Шаблони" / "Банки" / "Ваучери".

Във формата се въвежда номер, име на шаблон, вид документ на персонала (73), основание и още пояснения. В полето "Авт.списък?" се въвежда "Д", ако желаете програмата автоматично да определи списъка с банковите документи на персонала, които да използва при изготвяне на файла за ваучери. Ако флагът е 'Н' е необходимо от допълнителното меню с "Банк.документи" да въведете електронните карти, по които ще се изплащат ваучерите.

В полето "Основание за плащане" се попълва основанието за превода. В полето "Още пояснения" се попълват при необходимост още пояснения към превода. Попълването на двете полета не е задължително.

От допълнителното меню с "Конфиг.пера" се посочват перата, които ще участват в изчислението на сумите за изплащане.

3. Файл за изплащане на ваучери - формат за Томбоу

Създадена е възможност за изготвяне на справка (файл) за изплатените през текущия период ваучери по електронни карти на база предварително създаден шаблон.

Работи се в модули "Работна заплата" или "Документи" - "Платежни документи" / "Шаблони" / "Банки" / "Експорт ваучери" / "Томбоу".

Справката съдържа следната информация:

  • име
  • фамилия
  • номер на карта (ID) – 9 знака
  • IBAN (акаунт ID)
  • дата на картата във формат ДД/ММ/ГГГГ
  • стойност
  • коментар 1
  • коментар 2

Номерът, датата и IBAN-ът на картата се попълват съответно с номера, датата и IBAN-а на документа от вид 73 на съответния служител. Номерът на картата се допълва с водещи нули до 9 знака. Ако номерът на картата съдържа повече от 9 знака се извежда съобщение за грешка.

Полето за стойност се попълва със стойността на перото/перата от шаблона. Полетата за коментар се извличат от полетата за основание и още пояснения на шаблона, който се използва за създаване на справката.

Служителите, които нямат активни електронни карти през съответния период или нямат начислена сума няма да участват в справката.

С помощта на инструмента за експорт данните за справката могат да се експортират във формат на Excel.

Възможностите от т.1, 2 и 3 са създадени по поръчка на "Аджибадем Сити Клиник" ЕАД - гр. София.

4. Автоматично създаване на електронни карти за ваучери за храна

Добавена е възможност за автоматично създаване на документи от вид 73 „Ел.карта за ваучери за храна“ чрез импорт на данни от външен текстови файл с разделители.

Общите изисквания за файла са следните:

  • кодова таблица Windows 1251
  • за разделител между полетата се използва „;“
  • всеки ред завършва с CR + LF
  • текстовите полета се заграждат в кавички
  • полетата от тип дата са във формат „ДД/ММ/ГГГГ“.

Всеки ред от файла трябва да съдържа следните полета:

  • личен номер - число
  • име – текст до 15 знака
  • фамилия – текст до 25 знака
  • ID на карта – числа 9 знака
  • account ID - IBAN – текст до 34 знака
  • дата на създаване на картата - дата

Зареждането на файла се извършва от допълнителното меню на форма "Справки" / "Експорт/Импорт" / "Импорт ваучери".

Ако структурата на файла не отговаря на изискванията програма извежда съобщение за грешка.

При успех данните от файла се изобразят във формата. От допълнителното меню потребителят може да тества данните. Извършат се следните тестове за всеки ред от формата:

  • за съществуване на служител с дадения личен номер в ПОЛИКОНТ;
  • за съответствие на името и фамилията на служителя с дадения номер в ПОЛИКОНТ с името и фамилията в импортирания файл;
  • за валидност на IBAN;
  • за валидност на датата.

Откритите грешки се изобразят във форма. За всяка грешка има данни за персоналния номер, в който е открита, както и за нейния вид. Потребителите трябва да отстранят грешките преди зареждането да продължи. Изключение прави несъответствието в имената на служителя, което не да пречи зареждането да продължи.

От допълнителното меню се стартира функцията за автоматично създаване на документи от вид 73.

Операторът трябва да избере банковия клон, от който са издадени картите. Програмата проверява за съответствие между банковия клон и IBAN от файла (само за IBAN от България). При несъответствие процесът се прекратява.

Програмата добавя документ от вид 73 за всеки от служителите. В документа се попълват номер, съвпадащ с ID на картата (без водещите нули). Датата на документа и началната дата се попълват с датата на създаване на картата.

В съдържанието на всеки документ се попълват данните за банковия клон и за IBAN на картата. Полето за приоритет има стойност 0.

Възможността за импорт е създадена по поръчка на "Аджибадем Сити Клиник - УМБАЛ Токуда" - гр. София.

V. Модул "Работна заплата"

1. Нов общ параметър

Добавен е общ параметър 129 "Закръгляване на сумата за ваучер". Той може да има стойност 0, 1 или 2. Стойността показва броя на знаците след десетичната точка. Общият параметър е добавен със стойност 0 в неподписаните и неприключени каталози след 01.05.2024 г.

Направена е промяна в изчислението на стойностите на пера 618 "Ваучери за храна", 635 "Ваучери за храна" и 631 "Ваучери" в зависимост от общия параметър.

VI. Отстранени грешки и извършени подобрения

  • Отстранена е грешка при извличането на цена и търговска отстъпка от въведените данни в "Контрагенти" / "Търг. отстъпка по гр.ном." - при изготвянето на фактурите и при работата с външните поръчки.
  • Когато атрибутът в характеристиките към дадена номенклатура в от тип "Число", програмата проверява дали въведената стойност съответства на шаблона на атрибута.
  • Данните за характеристики към номенклатури се отпечатват под името на номенклатурата и краткия коментар в печатния образ в модул "Поръчки" / "Доставки" / "Печат поръчки доставки 2". Това става когато общ параметър 118 "Печат на характеристики в поръчки/маршрутни карти" е различен от 0.
  • Данните за характеристики към номенклатури се отпечатват под името на номенклатурата и краткия коментар в офертата и потвърждението за поръчка (модул "Поръчки" / "Външни поръчки" / "Документи за поръчка" / "Печат"). Това става когато общ параметър 118 "Печат на характеристики в поръчки/маршрутни карти" е различен от 0.
  • Коригирано е изобразяването на полетата за цена и цена с ТО в печатния образ на "Поръчки" / "Доставки" / "Печат поръчки доставки 2". Полетата се изобразяват минимум до 2-рия знак след десетичната запетая, ако следващите цифри са значещи, се изобразяват и те. Ако са нули - не се изобразяват.
  • При работа със служебен атрибут 310 "Номер на документ" вече може да въвеждате до 15 цифри.