Във формата за работа с атрибути е създадена нова възможност за попълване на стойност в полето за флаг за участие в характеристики. Ако даден атрибут се използва като задължителна характеристика, стойността на флага трябва да е „Д“, ако е незадължителна – „д“, а ако не трябва да се използва - "Н".
В характеристиките към номенклатурите могат да се изберат атрибути с флаг за участие "д". Тяхната стойност и елемент (ако атрибутът е от тип "Списък") могат да останат празни. Потребителят може да ги попълни.
Незадължителните характеристики са с информативен характер и не участват във формирането на полето за характеристики към номенклатурите и в печатните образи, свързани с номенклатурата.
Създадена е възможност за въвеждане на характеристики към групи номенклатури. Тя се извиква от допълнителното меню с опция „Характеристики“.
Потребителят може да опише характеристики към групи номенклатури, използвайки служебни или атрибути с флаг за участие в характеристики „Д“ или „д“.
Формата съдържа полета за пореден номер, код, наименование и съкратено означение на атрибут и мерна единица.
Потребителят има възможност да използва атрибути от всички видове (число, списък, текст, дата) като характеристики към групите номенклатури.
Един атрибут може да се използва само веднъж за избраната група от номенклатури.
Когато се създаде нова номенклатура, в чиято група са описани характеристики, програмата добавя автоматично списъка с номенклатурите от нейната група.
Тя преписва поредните номера, кодовете на характеристиките и мерните единици. Стойностите им се формират по следния начин:
Полето за стойност при задължителните характеристики винаги трябва да е попълнено.
При зареждане на незадължителните характеристики към номенклатурата полетата за номер на елемент от тип "Списък" и стойност са празни. Потребителят може да ги попълни, като важат същите правила като при стандартно въвеждане на характеристики.
Потребителят може да променя тези стойности, да добавя нови характеристики или да изтрива част от тях.
При промяна на групата номенклатура на дадена номенклатура, програмата няма да променя характеристиките на създадената вече номенклатура.
Създаден е нов служебен атрибут с номер 120 "Тип опаковка". Той е от вид "Списък" и флагът му за използване в характеристики на номенклатури е "Д".
Създадена е възможност за въвеждане на типове опаковки към контрагент. Това става като от допълнителното меню на избран контрагент се избере "Типове опаковки". Формата съдържа данни за приоритет, максимална височина в милиметри и тип опаковка.
Данните за типовете опаковки се с форма за избор. Стартира се таблица, която се поддържа системно.
Полето за приоритет по подразбиране е 0. Полето за максимална височина в мм не е задължително за въвеждане.
Създадена е възможност за въвеждане на правила за опаковане. Стартира се от "Основни данни" / "Номенклатури" / "Правила за опаковане". Формата съдържа данни за пореден номер, приоритет, тип на опаковката, диапазон на височината в милиметри, диапазон на диаметъра в милиметри, брой и контрагент.
Потребителят може да създаде правило, което е индивидуално или общо за всички контрагенти.
Индивидуалните правила могат да се въведат и от допълнителното меню на избран контрагент чрез опция "Правила за опаковане".
Полето за номер се попълва автоматично от програмата.
Полето за приоритет по подразбиране е 0.
Към един контрагент и един тип опаковка не може да има припокриващи се диапазони за височина и диаметър.
Програмата проверява за припокриващи се диапазони и при правилата, които се отнасят за всички контрагенти.
Възможностите са създадени по поръчка на "ЛС Тюбс" АД - гр. Габрово.
Добавена възможност за изготвяне на справки за звена от структурата на организацията, които са локализирани в избрано населено място. Работи се в меню "Справки" / "По структурата" / "По структ. за насел.място". Въвежда се периодът, избира се звеното и населеното място. От допълнителното меню могат да се изготвят справки за:
Добавени са следните нови статистически справки:
Справките са създадени по поръчка на "Пластхим-Т" АД - гр. Аксаково.
Добавен е нов общ параметър 180 "Отбелязване на напуснали служители за архивиране". Той може да има стойности 0 и 1. При стойност 1 с влизането в сила на документи от вид 15 "Прекратяване на труд.правоотношение" и 25 "Акт за прекрат.служеб.правоот." автоматично служителят се отбелязва като архивиран, като статусът му се променя на "А". При стойност 0 не се актуализира статусът на служителя. По подразбиране общият параметър има стойност 1.
В ПОЛИКОНТ е създадена възможност за изготвяне на справка за изплащане на суми за ваучери във формат, изискван от фирма Еденред.
В справката могат да се включват едно или няколко пера със знак „+“ или „-“. За целта е необходимо да подготвите в генератора на рекапитулации справка, в която да включите желаните пера за ваучери.
Справката се изготвя от меню "Платежни документи" / "Експорт ваучери" / "Едернет". Данните от нея се изобразяват във форма, която ще съдържа следните колони:
В справката участват само служителите от текущия каталог, за които стойността на сумата от перата е различна от нула.
С помощта на стандартния инструмент за експорт потребителят може да експортира данните от формата във файл с формат на Excel.
Експортът е създаден по поръчка на "ВиК Габрово" ООД.