ПОЛИКОНТ - 4.561
дата: 03-11-2017

[отпечатай]

I. Модул "Работна заплата"

1. Промени, свързани с работата по проекти

С текущата актуализация са направени промени, свързани с изчислението на осигурителния доход и осигурителните вноски при работа по проекти.

В документите от вид 84 "Работа по проекти" е добавено ново поле "Приоритет" във втората подформа. То може да има положителна стойност или 0. Полето се попълва за всеки месец, в който има изплащане на суми по проект и се използва за подреждане на проектите при разпределението на осигурителния доход.

Създаден е нов общ параметър 110 "Начин за разпределяне на ОД при работа по проекти". Той е добавен във всички каталози след 01.01.2017 г. със стойност 0. Когато общият параметър има стойност 0, разпределянето на осигурителния доход (пера 911 и 930) между основното правоотношение и проектите се извършва пропорционално на отработените часове по тях.

При стойност 1 на общия параметър програмата разпределя осигурителния доход по следните правила:

  • Когато доходът по основно правоотношение и по проекти не достига максималния осигурителен доход, осигурителният доход на всеки проект е равен на изплатената през месеца сума по него.
  • Когато доходът по основно правоотношение е равен или надвишава максималния осигурителен доход, осигурителен доход по проектите е 0.
  •  Когато сборът от осигурителния доход по основното правоотношение и по проект надвишава максималния осигурителен доход, най-напред се изчислява осигурителният доход по основното правоотношение. Ако той е равен на максималния осигурителен доход, по проектите не се внасят осигурителни вноски. В противен случай осигурителният доход по проектите е равен на разликата между максимания досигурителен доход и осигурителния доход по основното правоотношение. Ако служителят е работил по повече от един проект, последователността за отделяне на осигурителен доход за всеки проект се определя от зададения за него приоритет. При равни приоритети подреждането е по началната дата на документите и после по поредния им номер.
  • Когато сборът от дохода по основното правоотношение и сумата по проекти е по-нисък от минималния осигурителен праг, компенсирането до минималния осигурителен праг се извършва по основното правоотношение.

В печатния образ на фиш по проект под името на разходния център се отпечатва № и дата на заповедта, с която на лицето се възлага работата по проект. Те се преписват от полетата за номер и дата на документ 84 „Работа по проекти“.

Новата функционалност е създадена по поръчка на Агенция пътна инфраструктура.

2. Потребителски общи параметри

Както знаете до текущата актуализация общите параметри се поддържаха служебно от ПОЛИКОНТ, а потребителите можеха само да променят техните стойности.

С текущата актуализация е добавена възможност потребителите да създават общи параметри, които да използват за изчислението на елементите на работните заплати.

Работи се във формата от "Текущи данни" / "Общи параметри". Всички параметри с номер под 1000 остават служебни и не могат да се изтриват. Потребителите могат само да променят тяхната стойност. Те не могат и да добавят общи параметри с номер под 1000.

Потребителските общи параметри могат да имат номер по-голям или равен на 1000. За всеки параметър се въвежда номер, име, мярка и стойност. Изтриването и промяната на номера на потребителски общ параметър е разрешено само при условие, че той не е включен в изчислението на нито едно перо в текущия каталог.

При създаването на нов каталог програмата ще препише в следващия каталог, както служебните общи параметри, така и тези, които вие сами сте добавили. 

3. Ваучери за храна

Създадено е ново служебно перо 618 "Ваучери за храна" и нов общ параметър 106 "Ваучери на месец". Перото се изчислява като сумата на общия параметър се раздели на плановите дни за месеца и се умножи по сумата от дните в пера 931 "Дни без неплатен отпуск" и 913 "Дни за отглеж.на дете".

4. Нови начини за закриване на салда за отпуск

Добавена е възможност салдата за отпуск да се закриват по следното правило: най-напред годините след 2009 от най-ранната към най-късната; след това годините преди 2009 от най-ранната към най-късната и най-накрая 2009 година. За да използвате този начин е необходимо да въведете стойност 6 в общ параметър 77 "Начин за закриване на салда за отпуск".

Ако искате да приложите същото правило, но програмата да вземе с приоритет информацията от ддокумента за отсъствие, е необходимо общият параметър да има стойност 7.

II. Модули "Кадри", "Щатни разписания" и "Уведомления"

1. Населено място и адрес в щатни места

Променена е формата за работа със щатното разписание. За всяко щатно място вече може да се въвежда населено място и адрес. Информацията трябва да се попълва само в случай, че щатното място се намира в друго населено място или има различен адрес от звеното, в което е създадено.

При копирането на щатни места от еталон програмата копира и данните за населеното място и адреса.

Променени са печатните образи на документите от вид 11 и 12. Те използват информацията за населеното място и адреса от щатните места с приоритет пред тази за звеното и фирмата.

Процедурата по регистрация на трудово-правните документи в НАП използва кода по ЕКАТТЕ за населеното място по аналогичен начин.

2. Промени, свързани с документите за прекратяване на правоотношение

В "Основни данни" / "Основания за прекратяване" за всяко основание са добавени 4 нови колони, които могат да съдържат дълъг текст - "Още основания", "Причини", "Други условия" и "Обезщетения".  В тях може да попълните фиксирани текстове, които програмата ще преписва автоматично в документите за прекратяване в полетата със същите имена, когато използвате съответното основание. Текстовете за "Още основания" и "Други условия" са с приоритет спрямо текстовете, които сте въвели за документите за прекратяване (6 и 15) във формата "Префикси документи".

III. Модул "Поръчки"

1. Промени, свързани с номенклатурата

Във формата за работа с номенклатурата са добавени полета за номер и име на оператор. Полетата са незадължителни. Операторът може да се въведе чрез номера му или с помощта на форма за избор.

Променена е и формата "Кодове при доставчици". В нея са добавени полета за наименованието на номенклатурата при доставчика и срок за транспорт (в дни). Имайте предвид, че дните за транспорт се включват в срока за доставката и затова не могат да са по-големи от стойността на поле "Срок за доставка".

Във формата е добавена втора подформа. Тя се използва за въвеждане на ценоразпис на контрагента за номенклатурата в зависимост от количеството на доставка.

Промяната е направена по поръчка на "Габинвест" ЕООД - гр. Габрово.

2. Ресурсно осигуряване

С тази актуализация се създава възможност за едновременна работа с различни видове осигурявание на поръчките и за осигуряване на всички поръчки от дадено звено по избран начин. Във връзка с това са направени следните промени:

  • Въведени са кодове на начините на осигуряване. Текущият начин на осигуряване на поръчката е показан в края на таблиците за външни и вътрешни поръчки.
  • Всички видове осигурявания, приложими за дадения вид поръчки и стартирани от допълнителното меню на формата работят само с текущата поръчка. Стартирането на осигурявания, засягащи много поръчки се извиква от "Осигурявания за звено".
  • Премахнат е общ параметър 205 "Осигуряване на външни поръчки 1:1" от таблицата с общите параметри към поръчките.
  • Въведено е правило за запазване на типа на осигуряване, т.е. ако една поръчка вече е осигурена по един начин, то нейното преосигуряване става по същия начин.
  • За поръчките, които са динамично осигурени, има възможност и за преосигуряване с предварително пълно освобождаване на заетите ресурси и преразпределянето им.
  • Фактическата наличност (ресурсите в склада - материали и вече произведени номенклатури), както и поръчките за доставка се считат за общи и се използват конкурентно при всички видове осигурявания.

Новите възможности са създадени по поръчка на "Габинвест" ЕООД.

IV. Извършени подобрения и отстранени грешки

  • Променен е печатният образ на поръчка за доставка - разширено е полето за номенклатурен номер, така че в него се събират 10 знака.
  • Променен е печатният образ на складов документа - разширено е полето за номенклатурен номер, така че в него се събират 10 знака.
  • В справката за ресурсното осигуряване е добавена информация за начина, по който е осигурена поръчката.
  • Добавена е възможност отсъствията от 21 "Неплатен отпуск" да се планират ("План.?" = 'Д').
  • Създадена е възможност осигуровките за сметка на работодателя да се отпечатват във ведомостите, но не и във фишовете. За целта е необходимо срещу перата за осигуровки да въведете в полето "Вид перо" - "В" (осиг.за ведомост).
  • Отсранена е грешка при изпращане на електронна поща до SMTP сървъри, работещи без идентификация.
  • Отстранена е грешка при записване на общите резултати от планирането (препълване на полето за брой операции).