ПОЛИКОНТ - 4.567
дата: 19-02-2018

[отпечатай]

I. Модул "Работна заплата"

1. Фишове за избрани звена и по вид на плащане

Добавена е възможност за отпечатване на фишовете на служителите в избрано звено.

Работи се в меню "Справки" / "Фишове" / "Фишове за избрани звена". Изобразява се форма със списъка на звената от структурата на организацията, действаща за текущия каталог. Тя съдържа пореден номер на звеното, наименование, код на сметка и флаг за участие. Информацията за сметката на звеното се попълва в "Основни данни" / "Структура". Флагът за участие (Д) показва дали желаем да отпечатваме фишове за назначените в звеното служители.

От допълнителното меню с "Флаг участие Д"  или "Флаг участие Н" могат да се включат или изключат всички звена. При избор на звено и "Фл.за сметка" се попълва флаг за участие Д на звената, чиято сметка съвпада със сметката на текущото звено. След уточняване на звената от допълнителното меню могат да се изготвят фишовете.

Фишовете се отпечатват отделно за работещите, на които възнаграждението се изплаща по банков ("Фишове банково пл.") и по касов път ("Фишове касово пл."). Програмата приема, че плащането се извършва по банков път ако служителят има поне едно от перата 561, 562 или 563.

Преди самото отчечатване от диалоговата форма може да изберете начина на подреждане на фишовете.

2. Интерфейс към програма Атлантис

В ПОЛИКОНТ е добавена възможност за изготвяне на трансферни файлове с данни за осчетоводяване в програма "АТЛАНТИС". Файловете могат да съдържат данни за работните заплати - начисления от работодателя, осигуровки за сметка на работодателя и лични удръжки.

Използват се резултатите от конфигурирана от потребителя рекапитулация и зададени настройки за интерфейс. Изчислението на сумите в рекапитулацията се извършва по зададен от потребителя начин. За да се подготви и осъществи интерфейсът е необходимо да се направят следните стъпки:

  • В "Основни данни" / "Структура" в колоната "Сметка" се попълва за всяко звено код на сметка.
  • В "Справки" / "Генератор рекапитулации" се подготвят една или повече рекапитулации, които ще се осчетоводяват. В тях се включват необходимите пера.
  • В "Справки" / "Интерфейс др.програми" се избира подготвена за интерфейса рекапитулация и се продължава от допълнителното меню с "Настройка". Във формата "Конфигуриране интерфейс" за всяко перо, участващо в рекапитулацията се задава начин на натрупване:
    • -1 - общо за цялото предприятие
    • 0 - по персонал
    • 2 - по звена
  • При начин 2 може да задавате номер на звено. В този случай програмата ще включи във файла счетоводна статия само за посоченото звено. В противен случай ще се съставят посочените счетоводни записвания за всички звена. Ако в полето "Знак" се въведе '-', изчислената стойност на перото в интерфейсния файл ще участва с обратен знак. В полетата за "Сметка дебит" и "Сметка кредит" се задават съответно кодовете на сметките от счетоводната статия. Може да използвате макрос #СМ# (на кирилица) за извличане на сметката, попълнена за съответното звено. Полетата "Аналитичност дебит" и "Аналитичност кредит" не се обработват при изготвяне на файла.
  • В "Справки" / "Интерфейс др.програми" се избира подготвената от Вас рекапитулация и се продължава от допълнителното меню с "Интерфейс АТЛАНТИС". Във форма се изобразяват данните, които ще се прехвърлят. Експортират се само част от колоните във формата, съгласно изискванията на спецификацията. Записът във файл се извършва от допълнителното меню с "Експорт". Създава се текстови файл с кодова таблица Windows-1251 и разделител запетайка. Името на файла по подразбиране е 'atlantis-YYYYMM.txt' (където YYYY e годината, a MM - месецът на текущия каталог).
  • Внимание! Не забравяйте да подпишете ведомостите преди осъществяване на интерфейса!

    Промените са направени по поръчка на "Спорт Вижън" ЕАД - гр.София.

    II. Модул "Поръчки"

    1. Съобразяване на генерирането на поръчки за доставка със заложеното време за доставка

    От тази актуализация ресурсното планиране ще използва дните за доставка на дадена номенклатура  при  резервиране на количества от съществуващи позиции за доставка или при генериране на нови поръчки/позиции за доставка. Ако в базата от данни няма въведени данни за предпочитан доставчик и дни за доставка програмата ще използва стойността от новия общ параметър 210 "Дни за доставка по подразбиране".

    Ако така определените дни за доставка са по-големи от стойността на общ параметър 208 "Допустим интервал от  дни за обединяване на ресурси" програмата ще използва дните за доставка като  допустим интервал за съответната номенклатура.

    Срокът на новите позиции за доставка ще бъде винаги по-голям или равен на текущата дата + дните за доставка.

    2. Корекция на срока на генерираните поръчки за производство

    От тази актуализация ресурсното планиране ще коригира при нужда срока на създаваните позиции за производство така, че срокът да бъде винаги по-голям или равен на текущата дата + минималните дни за производство на съответната позиция.

    Промените са направени по поръчка на "Габинвест" ЕООД - гр. Габрово.

    III. Модул "Финансов контрол"

    1. Приходни параграфи по ЕБК

    Добавена е форма, която съдържа списъка на приходните параграфи по единния бюджетен класификатор. Те могат да се използват при осъществяването на предварителен контрол на постъпващия приход в организацията. Всеки параграф е описан с номер и наименование.

    Списъкът се поддържа служебно и може да се разгледа в "Основни данни" / "Прих.параграфи" . 

    2. Аналитичност към приходните параграфи по ЕБК

    Работи се в меню "Основни данни" / "Аналит.прих.парагр.".

    Добавена е форма за въвеждане, промяна и изтриване на аналитичност към приходните параграфи. Създадените аналитичности към приходните параграфи могат да  се използват за уточняване на вида на задължението за приход в контролните листа за приход.

    Работи се по аналогичен начин на начина на работа с аналитичностите към разходни параграфи.

    3. Договори

    Добавена е възможност за разделяне на договорите по вид - за приход или за разход. За тази цел се попълва в поле "Вид Р/П" - П (приход) или Р (разход). По подразбиране програмата приема, че договорът е за разход. Всички съществуващи преди актуализацията договори се отбелязват за разходни.

    Променен е печатният образ на договора като е добавено отпечатване на вида на договора.

    4. Групи контролни листа в регистър

    Създадена е  възможност за различаване на групите КЛ по видове. Групите могат да бъдат за разход и за приход.

    Групите за разход са с попълнена стойност Р в поле "Р/П", в тях могат да се включат само КЛПЗ и КЛИР и могат да се свързват с граждански договори и договори за разход.

    Групите за приход са с попълнена стойност П в поле "Р/П", в тях могат да се включат само КЛЗП и КЛПП и могат да се свържат само с договори за приход.

    5. Контролен лист за поемане задължение за приход (КЛЗП)

    Добавен е  нов документ "Контролен лист за поемане задължение за приход". Той се използва при осъществяването на предварителен контрол при поемане на задължението за приход. С този документ се работи по аналогичен начин на контролния лист за поемане на задължение. За описание на задължението за приход по параграфи се използват приходните параграфи и аналитичността към тях. При осъществяването на контрола се отговаря на следните въпроси:

    • Заявката за поемане на прихода окомплектована е с всички необходими документи?
    • Съответства ли задължението с приходните бюджетни параграфи?
    • Налице ли са основания за конкретния приход?
    • Компетентно ли е лицето, което поема задължението за приход?
    • Правилно ли са изчислени стойностите?
    • Спазени ли са изискванията на нормативните актове?

    За да може да се поеме задължението за приход е необходимо отговорите на всички въпроси да са положителни.

    6. Контролен лист за постъпване на приход (КЛПП)

    Добавен е  нов документ "Контролен лист за постъпване на приход. Той се използва в предварителния контрол на постъпването на прихода.С него се работи по аналогичен начин на КЛИР, но за описанието на прихода се използват приходните параграфи и аналитичността към тях. При осъществяването на контрола се отговаря на следните въпроси:

    • Предложението за постъпване на прихода окомплектовано ли е с всички необходими документи?
    • Съответства ли искането за постъпване на прихода с поетото задължение?
    • Компетентно ли е лицето, което е разпоредило постъпването на прихода?
    • Верни ли са първичните документи, включително правилно ли са изчислени количествата и сумите по тях?
    • Спазени ли са изискванията на нормативните актове?

    За да може да се поеме задължението за приход е необходимо отговорите на всички въпроси да са положителни.

    7. Справки

    Във връзка с възможността за работа с контролни листа за приход за направени промени в справките на модул "Финансов контрол" - добавени са нови справки и са променени съществуващите вече.

    • В справките за договори за контрагенти, меню "Справки" / "Справки-договори контраг." са добавени две нови групи справки, а именно справките за изпълнение на договора, изпълнение на договора към дата и изпълнението за период се изготвят отделно за договорите за разход и договорите за приход. Буквата пред името на справката показва за кой вид договор се отнася.
    • В справките за всички договори, меню "Справки" / "Справки-всички договори" също са добавени две нови групи справки,като отделно се изготвят справките за договорите за разход и договорите за приход. Буквата пред името на справката показва за кой вид договор се отнася.
    • В журналната справка е добавено е поле "Вид гр.", което показва вида на групата - П за приход и Р за разход. Добавена е и информацията и за новите видове контролни листа. В печатния образ на справката са добавени редове с общата сума от групите за приход и за разход за всеки регистър.
    • В справката за контролните листа за избран период е добавена информацията и за новите видове контролни листа.
    • Променени са справките в регистър, като е добавено полето за вида на групата и за всяка група могат да се изготвят подробни справки. В справките за приход, разход и за период могат да се видят размера на поетите задължения (за приход или за разход) и размера на изпълнението (за приход или за разход) и разликата между тях.

    IV. Модул "Фактури"

    1. Създаване на фактура за външна поръчка

    В допълнителното меню на формата, в която се въвеждат фактурите е добавена нова позиция "От външна поръчка". Ако стартирате функцията, програмата ще изобрази форма за избор, която съдържа активните поръчки на контрагента от фактурата. Във втората подформа на формата за всяка поръчка се изобразяват позициите от текущата поръчка. За всяка от тях има информация за поръчаното и изпълненото количество, както и за тяхната разлика. Изпълненото количество се изчислява от складовите документи за експедиция, за които няма издадена фактура и от фактурите за съответната позиция.

    След като изберете поръчката, за която искате да изготвите фактура, програмата ще добави към текущата фактура списък с позициите, за които има остатък за изпълнение. Цените и търговската отстъпка ще се извлекат от поръчката, а ако не са попълнени в нея ще се използва ценоразписът.

    V. Извършени подобрения и отстранени грешки

    • Повишено е бързодействието на справката за извънредния труд за работещите на сумирано работно време.
    • Отстранена е грешка при маркиране за неизчислени заплати на работещите с перо 964, за които е променена ролята, която имат спрямо деца им, които не са навършили 18 години.
    • Променен е начина на изчисляване на отработено време, нормата на времето и извънредния труд в графиците за отработено време.
    • Във формите за работа с външните поръчки и поръчките за доставка е добавена възможност за използване на форма за избор от колоните за кодовете и наименованията на номенклатурите при контрагента от поръчката.
    • Във формите за работа с контролните листа е добавен номера на финансовия контрольор, осъществил контрола.