Добавена е възможност за автоматично генериране на документ за отсъствие от документ 54 Заявление-декларация. Най-напред се попълва съдържанието на заявлението. След това от допълнителното меню се избира "Добавяне на отсъствие". Функцията не е достъпна за Приложения 8 и 2а, както и ако не е попълнено качество на лицето.
Програмата иска потвърждение за генерирането и изобразява списък на всички възможни основания за отсъствие, свързани с избраните заявление и качество. Необходимо е да изберете основанието за разрешаване на отпуска. ПОЛИКОНТ автоматично ще генерира документ от вид 3 "Отсъствие", с начална и крайна дата, съвпадащи с датите на заявлението за избраното основание.
Документ за отсъствие няма да се генерира, ако има въведено отсъствие, което попада или припокрива периода на заявлението, както и в случай, че заявлението няма попълнена крайна дата.
Променена е формата за избор на причини за отсъствие. В нея различните видове отсъствия (платени, неплатени отпуски, болнични и отглеждане на дете) са оцветени в различни цветове. За всяко отсъствие е добавена информация за периода, през който се ползва, за заявленията, както и за вида на отпуска. Във формата са добавени още две подформи. Едната от тях съдържа пояснителен текст, а другата списък с качествата на лицата, които могат да ползват съответния отпуск.
Към формата има създаден служебен шаблон "Болн., брем. и раждане и отгл.на дете".
С промените в Наредбата за паричните обезщетения и помощи от ДОО са променени редът и начинът на предаване на информацията за изплащане на паричните обезщетения в НОИ.
НОИ публикува нова структура на файловете с Прилижения 9, 10 и 11, както и нови изисквания и контроли на предаваната информация.
До 12.06.2017г. в НОИ ще се приемат данни със старите структури на файлове за документи с начало преди 01.06.2017г. и ще се използват старите образци на декларации и удостоверения 9 и 10.
От 14.06.2017г. в НОИ се приемат данни с новите структури на файловете за всички документи, независимо от тяхното начало.
В ПОЛИКОНТ e добавена възможност за включване в описите на документи, отнасящи за периоди след 01.06.2017г. Добавянето на информация за болнични листове и заявления-декларации се извършва по познатия начин - автоматично или ръчно.
Начинът, по който се изготвят файлове с данни за удостоверение 9 и 10 се отпределя от датата на описа. За описи с дата до 12.06.2017г., се изготвят файлове с удостоверение 9 и 10 в стария формат. За описи с дата след 12.06.2017г. се изготвят файлове с удостоверения 9 и 10 в новия формат, независимо от датите на документите, които са включени в описа. С новия формат на файловете се предават и данни за променени обстоятелства и корекции на документи, отнасящи се за периоди преди 01.06.2017г. Начинът, по който се отпечатват удостоверение 9 и 10 се определя от датата на документа за отсъствие или датата на заявлението. Ако датата на документа е преди 01.06.2017г., печатният образ на удостоверение 9 и 10 е в стария вид, а ако датата е след 01.06.2017г. печатният образ е в новия вид.
Добавена е нова справка, която се изготвя от меню "Описи >= 2016". Избира се опис и от допълнителното меню на горната подформа се продължава с "Докум. за предаване". Справката съдържа всички документи, които към датата на текущия опис не се предадени в НОИ (не участват в опис). Всеки ред от нея има полета за служителя, отсъствието и заявлението-декларация. Документите, които могат успешно да се включат в опис са оцветени в зелено и имат стойност 'Н' в колоната 'В опис?'. Останалите имат стойност '?' в същото поле. Тези документи са оцветени в червено. Трябва да ги прегледате и да отстраните разминаванията в тях. Някои от причините документите да не могат да се включат ръчно или автоматично в опис са следните: