Създаден е нов тип сделка 28 "Стоки и услуги за лични нужди" и ново основание за начисляване на ДДС 105 "Стоки и услуги за лични нужди".
За данъчните периоди след 1.2.2016 в дневника на продажбите се променят наименованията на к.12 и к.16 и начинът на попълването им. Колона 12 ще приема и ДДС 20% в други случаи от ЗДДС, а колона 16 ще съхранява ДДС за услуги и стоки за лични нужди.
За данъчните периоди след 1.2.2016 се променят наименованията на клетка 23 изцяло и частично - кл.16, кл.18 и кл.19. В края на декларацията се добавя текст с бележки (съгласно ДВ 8 / 20.01.2016). Променя се и начинът на закръгляване на коефициента по чл. 73 от ЗДДС.
Във формите за работа с външните и вътрешните поръчки са добавени нови полета за номер и име на звено. Полетата се въвеждат в горната подформа срещу главната поръчка и се отнасят за всички позиции от нея. По подразбиране всяка нова поръчка се свързва със звено 0. Програмата проверява дали периодът, през който звено съществува не противоречи на датите на поръчката и нейните позиции - начало, край и срок.
При осигуряването на външни поръчки с вътрешни програмата (1:1, по позиции или на конкретна позиция) автоматично се преписва звеното от външната поръчка във вътрешната поръчка, която се генерира.
Звеното във външните поръчки не може да се променя, след като е извършeно осигуряване на някоя от позициите, както и след разрешаване, изпълнение или анулиране на поръчката и/или нейните позиции.
Звеното във вътрешните поръчки не може да се променя, ако поръчката или някоя от нейните позиции са разрешени, изпълнени или анулирани.
Работи се в "Поръчки" / "Разпред.по оператори". Формата се използва за свързване на операторите със звената, с чиито външни и вътрешни поръчки могат да работят в "Поръчки" / "За оператор". Всеки ред съдържа номер и име на оператор, номер и име на звено. Операторът се въвежда чрез номера му или се избира от форма за избор. Същото се отнася и за звеното.
Работи се в "Поръчки" / "Поръчки по звена". Формата съдържа звената, които са въведени за текущия оператор във формата за разпределяне по оператори.
Позиционирайте се върху желаното звено и продължете от допълнителното меню. От него имате достъп до външните поръчки, вътрешните поръчки и маршрутните карти (по различни критерии), които се отнасят за избраното звено.
При добавяне на данни във формите с поръчките програмата попълва звеното с избраното от вас.
Във формите с маршрутните карти полетата за номер и име на звено се извличат отново автоматично от главната вътрешна поръчка.
Справката за позициите от външни поръчки с изтичащ срок се изготвя от "Справки" / "Външни пор.с изтич.срок".
Задава се период от начална и крайна дата. От следващата форма се избира структурно звено.
Справката съдържа списък на всички позиции от външни поръчки, които имат срок на изпълнение между зададените дати и са свързани с избраното звено или неговите подзвена. За всяка позиция има информация за:
Справката за позициите от поръчки за доставка с изтичащ срок се изготвя от "Справки" / "Доставки с изтич.срок".
Задава се период от начална и крайна дата.
Справката съдържа списък на всички позиции от поръчки за доставка, които имат срок на изпълнение между зададените дати. За всяка позиция има информация за:
Промените в модул "Поръчки" са направени по поръчка на "Габинвест" ЕООД.
Във връзка с промени в наредба Н-8, за периодите след 01.01.2016 г. е направена промяна в начина на изготвяне на декларация 6.
При деклариране на осигурителни вноски с вид "5" програмата автоматично попълва като дата на начисление/изплащане последната дата на месеца, независимо от това каква дата е въвел потребителя.
Направена е промяна и във формата за описание на декларацията, като е добавено поле "Фл.осн.пл.". В него по подразбиране се попълва "Д". То се използва за уточняване дали това са осигурителни вноски за основното плащане за организацията. В случай че, данните на организацията се обработват в повече от една база и във всички бази с един и същ Булстат, в това поле се попълва се "Д" в основната база и във всички останали се попълва "Н". Стойността "Н" може да се попълва само за пера 990 и 911.
Ако в поле "Фл.осн.пл." е попълнено "Д" декларация 6 се изготвя с вид плащане 5 и с дата на изплащане последната дата на месеца. Ако в поле "Фл.осн.пл." е попълнено "Н", декларация 6 се изготвя с вид плащане 6 и с въведената дата на начисляване/изплащане.
Пример за организации, които обработват данните си в повече от една база са общините. Те обработват данните си за персонала от общината в една основна база и използват други база за работещите по проекти или други дейности. В този случай "Д" се попълва в основната база с персонала от общината и във всички останали се попълва "Н".
С чл.44, ал.2 на ПМС 380/29.12.2016 г. се прави следната промяна: "Средствата за СБКО на персонала в бюджетните организации се определят в размер на 3 на сто от утвърдените разходи за основни заплати на лицата, назначени по трудови правоотношения. Tе се разходват през годината на база начислените средства за основни заплати".
В Протокол 7 на комисия "Бюджет и финнаси" към ВСС / 17.02.2016 г. в т.7 е записано: "Разходването на средствата за СБКО на магистратите и служителите, да се извършва на база начислените средства за основни заплати, в това число и частта от начислените средства за възнагражденията за платен отпуск, включваща основната заплата за отработено време".
В тази връзка с текущата актуализация се добавят две служебни незадължителни пера:
Перата се добавят в отключените каталози с неподписани ведомости след 02.2016 г. За да изплащате храна от фонд СБКО по описания начин е необходимо да добавите перо 620 на всички или част от служителите. Проверете и стойността на общ параметър 26 Процент за храна. Ако сте ползвали друго перо за храна, не забравяйте да го изтриете от съответните служители.
Клиентите от съдебната система е необходимо да добавят и перо 619 на служителите, за да включат в базата за храна основната заплата за часовете в платен отпуск.
Работи се в "НАП/НОИ" / "Обезщетения" / "Описи >=2016" и от допълнителното меню се избира "Тест на данни".
Формата съдържа списък със забележките към документите от текущия опис. Всеки ред има данни за пореден номер, код и име на забележка, пореден номер на документ в описа, персонален номер, имена на служител и имена на дете.
Забележките, които са отбелязани със * не са фатални. Ако формата съдържа поне една фатална забележка, програмата не може да изготви файловете за НОИ. Таблицата съдържа списък с видовете забележки и препоръки за отстраняването им.
Препоръчваме Ви преди да изготвяте файловете за НОИ да тествате данните от описа и да отстраните забележките. По този начин ще спестите време и усилия.
Категория | Код забел. | Тест | Препоръка |
---|---|---|---|
Фирма | 1 | Населено мястo | В "Настройки"/"Предприятие" посочете населеното място от формата за избор. |
2 | Област | В "Пл.докум."/"Основни данни"/"Населени места" въведете област за населеното място, което е посочено в данните за предприятието. | |
3 | ТП на НОИ | В "Настройки"/"Предприятие" въведете номер на ТП на НОИ или го посочете от формата за избор от полето с наименованието на ТП на НОИ. | |
Служител | 11 | Населено място | В досието на служителя попълнете полето "Местоживеене". |
12* | Област | В досието на служителя попълнете полето "Област". | |
Болничен лист | 21 | Серия | Попълнете в съдържанието на болничния лист неговата серия. |
22* | Серия, различна от Е (на латиница) | Проверете и коригирайте серията в съдържанието на болничния лист (въведете E на латиница). | |
23 | Година | Попълнете в съдържанието на болничния лист годината. | |
24 | Дата на завеждане | Попълнете в съдържанието на болничния лист дата на завеждане. Ако датата е попълнена проверете дали тя не е преди датата на издаване на болничния лист и я коригирайте. | |
25 | Номер на завеждане | Попълнете в съдържанието на болничния лист дата на завеждане и програмата ще ви генерира уникален номер на завеждане. Може да въведете номера сами, но имайте предвид, че програмата следи за неговата уникалност. | |
Дете | 31 | Дата на раждане | В данните за семейството попълнете за детето дата на раждане. |
32 | Номер на акт за раждане | В данните за семейството попълнете за детето номер на акт за раждане. Той е задължителен за децата без ЕГН. | |
33 | Дата на акт за раждане | В данните за семейството попълнете за детето дата на акт за раждане. Тя е задължителна за децата без ЕГН. | |
34 | Майка и баща | В данните за семейството въведете информацията за майката и/или бащата и посочете качеството им спрямо детето. Данните за родителите са задължителни за децата без ЕГН. | |
35* | Майка | В данните за семейството въведете информацията за майката, ако тя не е самият служител. След това посочете качеството й спрямо детето. Данните за родителите са задължителни за децата без ЕГН. | |
36* | Баща | В данните за семейството въведете информацията за бащата, ако тя не е самият служител. След това посочете качеството й спрямо детето. Данните за родителите са задължителни за децата без ЕГН. | |
Банкова сметка | 41 | Код на държава | Проверете кое е населеното място на клона, в който служителят има банкова сметка. За държавата, в която е населеното място попълнете полето "Код за НОИ" или изплзвайте формата за избор от поле "Име на държава НОИ". |
42 | Образ | Банковата сметка на служителя е в чужбина. В този случай се изисква в дневника на документите за банковата сметка в полето "Образ" да заредите файл (PDF, BMP, JPEG или др.) с образа на сметката. |
Във връзка със затруднения на НОИ за приемане на файлове с Приложения 9 и 10 с по-голям брой записи (над 100), създадохме възможност при генериране на описите потребителите да могат да задават брой. Максималният брой на записите в един опис може да е от 50 до 9999. При достигане на зададения брой, програмата автоматично създава един или повече описи и добавя останалите документи към тях.