ПОЛИКОНТ - 4.520
дата: 01-02-2016

[отпечатай]

Внимание!!! За да се приложи 520 актуализация на ПОЛИКОНТ е необходимо всички каталози в модул "Работна заплата" след 01.2016 да са отключени за промени - с подписани или с неподписани ведомости!

I. Модули "Работна заплата" и "Кадри"

1. Нови основания за отсъствие

Създадени са нови причини за отсъствие:

  • 66 - чл.164б, ал.2 КТ - Отпуск при пълно осиновяване на дете след изтичане на 6 месеца от деня на предаване на детето за осиновяване за остатъка до 365 календарни дни но не по-късно от навършване на 5-годишната му възраст;
  • 67 - чл.164б, ал.4 КТ - Отпуск на осиновител, който сам е осиновил дете от 2- до 5-годишна възраст при условията на пълно осиновяване;
  • 68 - чл.163, ал.6 КТ - Отпуск за бременност и раждане до 410 кал.дни осиновителка;
  • 69 - чл.167, ал.1 КТ - Отпуск за бременност и раждане до 410 смърт/заб.майка;
  • 70 - чл.167, ал.2 КТ - Отпуск за бременност и раждане до 410 смърт родители;
  • 71 - чл.167, ал.1 КТ - Болничен – раждане при забол./смърт на майката;
  • 84 - чл.164 КТ, ал.3 - Отглеждане дете до 2 год.-баща,баба,дядо;
  • 85 - чл.167 КТ, ал.2 - Отглеждане дете до 2 год.-смърт на родителите.

Новите причини за отсъствие могат да се използват в документи, които имат начална дата след 01.01.2016 г.

Всички нови видове отсъствия са включени в процедурата за изчисление на работни заплати.

2. Промени при работата с документи за отсъствие

С текущата актуализация в документите за отсъствие са добавени нови полета, в които се въвежда информация за анкетен лист в случаите, в които лицето умишлено е увредило здравето си. В тези случаи е необходимо работодателят да попълни анкетен лист и да въведе в ПОЛИКОНТ данни за неговия номер, дата и причина. Информацията за анкетния лист е необходима за предаване на описите в НОИ.

Възможните причини за умишлено увреждане на здравето са следните:

  • 1 умишлено увреждане на здравето с цел получаване на отпуск или обезщетение;
  • 2 нарушаване на режима, определен от здравните органи;
  • 3 употреба на алкохол, приемане на силно упойващо средство без лечебна цел или поради прояви извършвани под въздействието на такива средства;
  • 4 хулигански и други противообществени прояви, установени по съответния ред;
  • 5 временна неработоспособност поради неспазване на правилата за безопасна работа, установено по съответния ред.

За посочване на причината за умишлено увреждане на здравето може да използвате и форма за избор. Данните за анкетния лист трябва да са едновременно попълнени или празни.

При работата с документите за отсъствия трябва да имате предвид следното:

  • За документите с начална дата след 01.01.2016 г. номер и дата на завеждане се попълват само за болничните листа - причини от 40 до 61; 71 и 72; Номерата на завеждане трябва да са уникални и положителни числа. Обръщаме Ви внимание, че номерата и датите на завеждане за отсъствията при бременност и раждане и отглеждане на дете трябва да попълвате в документите от вид 54.
  • За документите с начална дата след 01.1.2016 г. серия и година се попълват отново само за болничните листа - причини от 40 до 61; 71 и 72.
3. Банкови документи на персонала в чужбина

С текущата актуализация се създава възможност за въвеждане на банкови документи на персонала в чужбина. Промяната е свързана с възможността за изплащане на обезщетенията по НПОПДОО в банкови сметки в чужбина. Страните, в които НОИ позволява да се правят такива изплащания може да разгледате във формата "Държави". Позиционирайте се в полето "Код за НОИ" и извикайте формата за избор.

Ако имате такива служители е необходимо да направите следните стъпки:

  • Във формата "Държави" да въведете държавите, в които вашите служители имат сметки и да посочите кодовете им съгласно номерацията на НОИ.
  • Да създадете населените места в съответните държави.
  • Да създадете банките и банковите клонове в населените места в чужбина.
  • Да въведете документи от вид 71 или 72 на служителите, като в съдържанието на документите използвате банковите клонове в чужбина. Банковте сметки в чужбина започват със символи, различни от BG и могат да имат обща дължина на IBAN сметката до 34 знака.
  • Да заредите в полето "Образ" на документа в дневника файл (PDF, BMP, JPEG), който представлява сканиран образ на документ - удостоверение от чуждата банка за сметката на служителя.
  • Да посочите банковата сметка в документ от вид 54 Заявление-декларация като сметка, по която служителят желае да получава паричните обезщетения.
  • II. Модул "Парични обезщетения"

    1. Работа с описи на документи за НОИ за 2016 година

    С Наредбата за паричните обезщетения и помощи от ДОО са направени промени в реда и начина на предаване на информацията за изплащане на паричните обезщетения в НОИ.

    В тази връзка в ПОЛИКОНТ е създадена нова форма, която потребителите трябва да използват за регистриране, отпечатване на уведомления и изготвяне на файловете с информация за НОИ.

    Работи се в меню "НАП/НОИ" / "Парични обезщетения >=2016".

    Новата форма се състои от две подформи. Горната подформа съдържа списък на описите, а долната - съдържанието на документите за всеки опис.

    При въвеждане на данните за описа трябва да имате предвид следното:

    • Номерът на описа се генерира автоматично и трябва да съдържа уникално положително число.
    • Датата на описа трябва да съдържа датата и времето, в които създавате описа. Програмата попълва по подразбиране текущите дата и час. Ако промените полето, имайте предвид, че датата на описа не може да е след момента, в който ще предавате данните НОИ.
    • Полето "Приет" показва дали данните от описа са предадени и приети в НОИ. Първоначално полето трябва да има стойност "Н", а след предаване на данните в НОИ - трябва да промените стойността му на "Д". Не пропускайте да отразите в програмата, че данните са приети, за да може тя да защити от промени документите, включени в описа.
    • Годината и месецът са задължителни за попълване и трябва да съдържат информация за отчетния период, за който ще включвате и предавате документи.
    • Данните за представляващия и предаващия описа са също задължителни за попълване. Ако двете длъжностни лица са различни, това ще означава, че ще предавате данни чрез упълномощено лице. Задължително трябва да въведете във формата с длъжностните лица "Настройки" / "Длъжностни лица" срещу името на предаващия данните датата, на която е извършена регистрация на съответния КЕП в страницата на НОИ.

    След въвеждане на информацията за описа може да работите по два начина: да генерирате автоматично опис или да въведете списъка с удостоверенията ръчно.

    Подформата с удостоверенията съдържа следните данни:

    • Пореден номер в опис - полето трябва да е положително уникално за описа число между 1 и 9999. При преминаване в режим на добавяне програмата попълва полето със следващия номер.
    • Код опер.; Операция - полетата показват дали представяте - 0; коригирате - 1 или заличавате данни за съответния болничен или декларация.
    • Фл.=>Деклар./Промяна - полетата показват дали декларирате или променяте обстоятелства към представен вече документ. Имайте предвид, че за един болничен лист или декларация можете само веднъж да представяте с флаг за деклариране на обстоятелства и многократно след това да представяте информация за промяна на обстоятелствата (например за промяна на банкова сметка или за настъпване на обстоятелство, поради което отпада правото на обезщетение).
    • Перс.N, Име, презиме, фамилия - полетата са задължителни и съдържат номера и имената на служителя. Трябва да се въведат преди да се посочат документите за отсъствие и/или заявленията.
    • Данни за отсъствие - серия, година, дата, номер, вид пореден номер, вид отсъствие, в сила от, в сила до и брой календарни дни. Полетата за документа за отсъствие се въвеждат чрез форма за избор на отсъствие или чрез попълване на полелата за вид, пореден номер и вид на отсъствие.
    • Данни за заявление - вид заявление, пореден номер на заявление, номер на приложение, име на приложение, флаг за деклариране/промяна. Полетата за заявлението се въвеждат чрез форма за избор или чрез попълване на полетата за вид и пореден номер на заявление.
    • Дата на прекратяване на правоотношението.
    • Дата на прекъсване на осигуряването.
    • Номер на опис и пореден номер в опис (за документите на лицата с повече от едно правоотношение).

    За автоматично генериране на опис изберете от допълнителното меню една от трите възможности за подреждане - по дата; по азбучен ред; по дата и азбучен ред. Програмата ще прегледа всички документи за отсъствие и заявления-декларации, които са с начална дата, дата на документ или дата на завеждане след 01.01.2016 г. и не са включени в описи и ще ги добави във вашия опис. Имайте предвид, че документите ще се добавят само ако отговарят на следните изисквания:

    • Болничните листа, за които няма декларации се добавят самостоятелно; Тези, за които има заявление декларация N 1 със същата начална дата ще се добавят заедно с декларацията.
    • Отсъствията за бременност и раждане и отглеждане на дете ще се добавят, само ако за тях има въведено заявление N 2, 3, 4, 5, 6 или 7 със същата начална дата, което съответства на вида на отсъствието.
    • Заявления N 8 ще се добавят самостоятелно в описа (без документ за отсъствие).

    Всички документи ще се добавят в описа с код на операция 0 "представяне". Флагът за деклариране/промяна ще съответства на флага, който сте посочили в заявлението (документ 54) - 1 "деклариране" или 2 "промяна". За болничните листа, към които няма декларация - флагът винаги е 1 "деклариране".

    При ръчното въвеждане на информацията за удостоверенията трябва да имaте предвид, че програмата отново контролира съответствието между вида на отсъствието и вида на заявлението  и изисква началните дати да съвпадат.

    От допълнителното меню на подформата с удостоверенията може да отпечатате заявлението, удостоверение 9 или 10, да разгледате справката за предадените данни на съответния служител, както и да получите справка за работните дни/часове в периода на отсъствието.

    Изготвянето на файловете с Приложение 9 и 10 за описа се извършва от допълнителното меню на горната подформа. От него може да отпечатате и придружително писмо.

    Преди да изготвите файловете за НОИ задължително проверете и попълнете данни за предприятието - адресни данни, номер на териториално поделение на НОИ, телефони, електронна поща. Не пропускайте да въведете да и датата на регистрация на КЕП за упълномощеното лице.

    С файловете към НОИ се предават и информация за служителите - адресни данни - населено място, област, община, адрес, телефони, електронна поща. Добре е да прегледате и актуализирате тази информация за вашите служители преди да започнете да изготвяте файловете.

    Имайте предвид, че на страницата на НОИ имате възможност да тествате изготвените файлове преди да ги предадете с КЕП.

    След приемане на информацията в НОИ не забравяйте да отбележите, че съответният опис е приет.

    III. Отстранени грешки и извършени подобрения

  • Отстранена е грешка при изготвяне на справката за планирани и извършени обучения.
  • Отстранена е грешка при възстановяване на минимизиран ПОЛИКОНТ (разместване на подформите, Windows).
  • Отстранена е грешка в колона "От складове" в някои справки за дефицит, модул "Поръчки" (в някои случаи излизаше отрицателно количество).
  • Отстранена е грешка при автоматично задействане на редактора на поле в таблична подформа.
  • Добавена е колона за група номенклатури в справката за дефицит на материали, модул "Поръчки".
  • Добавена е колона за планираното начало на позицията в поръчката в справка "Дефицит за вътрешни поръчки", модул "Поръчки".