ПОЛИКОНТ - 4.520
дата: 01-02-2016
[отпечатай]
Внимание!!! За да се приложи 520 актуализация на ПОЛИКОНТ е
необходимо всички каталози в модул "Работна заплата" след 01.2016 да са
отключени за промени - с подписани или с неподписани ведомости!
I. Модули "Работна заплата" и "Кадри"
1. Нови основания за отсъствие
Създадени са нови причини за отсъствие:
- 66 - чл.164б, ал.2 КТ - Отпуск при пълно осиновяване
на дете след изтичане на 6 месеца от деня на предаване на детето за
осиновяване за остатъка до 365 календарни дни но не по-късно от
навършване на 5-годишната му възраст;
- 67 - чл.164б, ал.4 КТ - Отпуск на осиновител, който
сам е осиновил дете от 2- до 5-годишна възраст при условията на пълно
осиновяване;
- 68 - чл.163, ал.6 КТ - Отпуск за бременност и раждане
до 410 кал.дни осиновителка;
- 69 - чл.167, ал.1 КТ - Отпуск за бременност и раждане
до 410 смърт/заб.майка;
- 70 - чл.167, ал.2 КТ - Отпуск за бременност и раждане
до 410 смърт родители;
- 71 - чл.167, ал.1 КТ - Болничен – раждане при
забол./смърт на майката;
- 84 - чл.164 КТ, ал.3 - Отглеждане дете до 2
год.-баща,баба,дядо;
- 85 - чл.167 КТ, ал.2 - Отглеждане дете до 2 год.-смърт
на родителите.
Новите причини за отсъствие могат да се използват в
документи, които имат начална дата след 01.01.2016 г.
Всички нови видове отсъствия са включени в процедурата за
изчисление на работни заплати.
2. Промени при работата с документи за отсъствие
С текущата актуализация в документите за отсъствие са
добавени нови полета, в които се въвежда информация за анкетен лист в
случаите, в които лицето умишлено е увредило здравето си. В тези случаи е
необходимо работодателят да попълни анкетен лист и да въведе в ПОЛИКОНТ
данни за неговия номер, дата и причина. Информацията за анкетния лист е
необходима за предаване на описите в НОИ.
Възможните причини за умишлено увреждане на здравето са
следните:
- 1 умишлено увреждане на здравето с цел получаване на
отпуск или обезщетение;
- 2 нарушаване на режима, определен от здравните органи;
- 3 употреба на алкохол, приемане на силно упойващо
средство без лечебна цел или поради прояви извършвани под въздействието
на такива средства;
- 4 хулигански и други противообществени прояви,
установени по съответния ред;
- 5 временна неработоспособност поради неспазване на
правилата за безопасна работа, установено по съответния ред.
За посочване на причината за умишлено увреждане на
здравето може да използвате и форма за избор. Данните за анкетния лист
трябва да са едновременно попълнени или празни.
При работата с документите за отсъствия трябва да имате
предвид следното:
- За документите с начална дата след 01.01.2016 г. номер
и дата на завеждане се попълват само за болничните листа - причини от 40
до 61; 71 и 72; Номерата на завеждане трябва да са уникални и
положителни числа. Обръщаме Ви внимание, че номерата и датите на
завеждане за отсъствията при бременност и раждане и отглеждане на
дете трябва да попълвате в документите от вид 54.
- За документите с начална дата след 01.1.2016 г. серия
и година се попълват отново само за болничните листа - причини от 40 до
61; 71 и 72.
3. Банкови документи на персонала в чужбина
С текущата актуализация се създава възможност за
въвеждане на банкови документи на персонала в чужбина. Промяната е
свързана с възможността за изплащане на обезщетенията по НПОПДОО в банкови
сметки в чужбина. Страните, в които НОИ позволява да се правят такива
изплащания може да разгледате във формата "Държави". Позиционирайте се в
полето "Код за НОИ" и извикайте формата за избор.
Ако имате такива служители е необходимо да направите
следните стъпки:
Във формата "Държави" да въведете държавите, в които
вашите служители имат сметки и да посочите кодовете им съгласно
номерацията на НОИ.
Да създадете населените места в съответните държави.
Да създадете банките и банковите клонове в населените
места в чужбина.
Да въведете документи от вид 71 или 72 на служителите,
като в съдържанието на документите използвате банковите клонове в
чужбина. Банковте сметки в чужбина започват със символи, различни от BG
и могат да имат обща дължина на IBAN сметката до 34 знака.
Да заредите в полето "Образ" на документа в дневника
файл (PDF, BMP, JPEG), който представлява сканиран образ на документ -
удостоверение от чуждата банка за сметката на служителя.
Да посочите банковата сметка в документ от вид 54
Заявление-декларация като сметка, по която служителят желае да получава
паричните обезщетения.
II. Модул "Парични обезщетения"
1. Работа с описи на документи за НОИ за 2016 година
С Наредбата за паричните обезщетения и помощи от ДОО са
направени промени в реда и начина на предаване на информацията за
изплащане на паричните обезщетения в НОИ.
В тази връзка в ПОЛИКОНТ е създадена нова форма, която
потребителите трябва да използват за регистриране, отпечатване на
уведомления и изготвяне на файловете с информация за НОИ.
Работи се в меню "НАП/НОИ" / "Парични обезщетения
>=2016".
Новата форма се състои от две подформи. Горната подформа
съдържа списък на описите, а долната - съдържанието на документите за
всеки опис.
При въвеждане на данните за описа трябва да имате предвид
следното:
- Номерът на описа се генерира автоматично и трябва да
съдържа уникално положително число.
- Датата на описа трябва да съдържа датата и времето, в
които създавате описа. Програмата попълва по подразбиране текущите дата
и час. Ако промените полето, имайте предвид, че датата на описа не може
да е след момента, в който ще предавате данните НОИ.
- Полето "Приет" показва дали данните от описа са
предадени и приети в НОИ. Първоначално полето трябва да има стойност
"Н", а след предаване на данните в НОИ - трябва да промените стойността
му на "Д". Не пропускайте да отразите в програмата, че данните са
приети, за да може тя да защити от промени документите, включени в
описа.
- Годината и месецът са задължителни за попълване и
трябва да съдържат информация за отчетния период, за който ще включвате
и предавате документи.
- Данните за представляващия и предаващия описа са също
задължителни за попълване. Ако двете длъжностни лица са различни, това
ще означава, че ще предавате данни чрез упълномощено лице. Задължително
трябва да въведете във формата с длъжностните лица "Настройки" /
"Длъжностни лица" срещу името на предаващия данните датата, на която е
извършена регистрация на съответния КЕП в страницата на НОИ.
След въвеждане на информацията за описа може да работите
по два начина: да генерирате автоматично опис или да въведете списъка с
удостоверенията ръчно.
Подформата с удостоверенията съдържа следните данни:
- Пореден номер в опис - полето трябва да е положително
уникално за описа число между 1 и 9999. При преминаване в режим на
добавяне програмата попълва полето със следващия номер.
- Код опер.; Операция - полетата показват дали
представяте - 0; коригирате - 1 или заличавате данни за съответния
болничен или декларация.
- Фл.=>Деклар./Промяна - полетата показват дали
декларирате или променяте обстоятелства към представен вече документ.
Имайте предвид, че за един болничен лист или декларация можете само
веднъж да представяте с флаг за деклариране на обстоятелства и
многократно след това да представяте информация за промяна на
обстоятелствата (например за промяна на банкова сметка или за настъпване
на обстоятелство, поради което отпада правото на обезщетение).
- Перс.N, Име, презиме, фамилия - полетата са
задължителни и съдържат номера и имената на служителя. Трябва да се
въведат преди да се посочат документите за отсъствие и/или заявленията.
- Данни за отсъствие - серия, година, дата, номер, вид
пореден номер, вид отсъствие, в сила от, в сила до и брой календарни
дни. Полетата за документа за отсъствие се въвеждат чрез форма за избор
на отсъствие или чрез попълване на полелата за вид, пореден номер и вид
на отсъствие.
- Данни за заявление - вид заявление, пореден номер на
заявление, номер на приложение, име на приложение, флаг за
деклариране/промяна. Полетата за заявлението се въвеждат чрез форма за
избор или чрез попълване на полетата за вид и пореден номер на
заявление.
- Дата на прекратяване на правоотношението.
- Дата на прекъсване на осигуряването.
- Номер на опис и пореден номер в опис (за документите
на лицата с повече от едно правоотношение).
За автоматично генериране на опис изберете от
допълнителното меню една от трите възможности за подреждане - по дата; по
азбучен ред; по дата и азбучен ред. Програмата ще прегледа всички
документи за отсъствие и заявления-декларации, които са с начална дата,
дата на документ или дата на завеждане след 01.01.2016 г. и не са включени
в описи и ще ги добави във вашия опис. Имайте предвид, че документите ще
се добавят само ако отговарят на следните изисквания:
- Болничните листа, за които няма декларации се добавят
самостоятелно; Тези, за които има заявление декларация N 1 със същата
начална дата ще се добавят заедно с декларацията.
- Отсъствията за бременност и раждане и отглеждане на
дете ще се добавят, само ако за тях има въведено заявление N 2, 3, 4, 5,
6 или 7 със същата начална дата, което съответства на вида на
отсъствието.
- Заявления N 8 ще се добавят самостоятелно в описа (без
документ за отсъствие).
Всички документи ще се добавят в описа с код на операция
0 "представяне". Флагът за деклариране/промяна ще съответства на флага,
който сте посочили в заявлението (документ 54) - 1 "деклариране" или 2
"промяна". За болничните листа, към които няма декларация - флагът винаги
е 1 "деклариране".
При ръчното въвеждане на информацията за удостоверенията
трябва да имaте предвид, че програмата отново контролира съответствието
между вида на отсъствието и вида на заявлението и изисква началните
дати да съвпадат.
От допълнителното меню на подформата с удостоверенията
може да отпечатате заявлението, удостоверение 9 или 10, да разгледате
справката за предадените данни на съответния служител, както и да получите
справка за работните дни/часове в периода на отсъствието.
Изготвянето на файловете с Приложение 9 и 10 за описа се
извършва от допълнителното меню на горната подформа. От него може да
отпечатате и придружително писмо.
Преди да изготвите файловете за НОИ задължително
проверете и попълнете данни за предприятието - адресни данни, номер на
териториално поделение на НОИ, телефони, електронна поща. Не пропускайте
да въведете да и датата на регистрация на КЕП за упълномощеното лице.
С файловете към НОИ се предават и информация за
служителите - адресни данни - населено място, област, община, адрес,
телефони, електронна поща. Добре е да
прегледате и актуализирате тази информация за вашите служители
преди да започнете да изготвяте файловете.
Имайте предвид, че на страницата на НОИ имате възможност
да тествате изготвените файлове преди да ги предадете с КЕП.
След приемане на информацията в НОИ не забравяйте да
отбележите, че съответният опис е приет.
III. Отстранени грешки и извършени подобрения
Отстранена е грешка при изготвяне на справката за
планирани и извършени обучения.
Отстранена е грешка при възстановяване на минимизиран
ПОЛИКОНТ (разместване на подформите, Windows).
Отстранена е грешка в колона "От складове" в някои
справки за дефицит, модул "Поръчки" (в някои случаи излизаше отрицателно
количество).
Отстранена е грешка при автоматично задействане на
редактора на поле в таблична подформа.
Добавена е колона за група номенклатури в справката за
дефицит на материали, модул "Поръчки".
Добавена е колона за планираното начало на позицията в
поръчката в справка "Дефицит за вътрешни поръчки", модул "Поръчки".