ПОЛИКОНТ - 3.436
дата: 07-02-2012

[отпечатай]

I. „Интерфейс към други програми“

1. Създаване на интерфейсни файлове към Гама конт

В ПОЛИКОНТ е създадена възможност за изготвяне на интерфейсни файлове за програма „Гама конт”. Интерфейсните файлове се разделят на три вида по данните, които съдържат:

  • файл с данни за начисленията на трудовите възнаграждения;

  • файл с данни за начисленията на осигуровките за сметка на работодателя;

  • файл с данни за удръжки на персонала.

Файловете отговарят на изискванията от спецификацията, предоставена от фирма „Гама консулт“. Те са в текстови формат с разделител запетайка и с DOS кодировка (MIK таблица).

Изготвянето на файловете се извършва в „Работна заплата“ - „Справки“ / „Интерфейс др.програми“ / Избор на рекапитулация. От допълнителното меню се избира „Гама конт“. При създаването на файловете ПОЛИКОНТ използва информацията от модул „Работни заплати“ и попълва данните във файловете в съответствие с извършената от потребителя конфигурация.

Начин на работа:

  • В ПОЛИКОНТ трябва да се създадат разходни центрове. За всеки разходен център се попълват номер, име, код на сметка и аналитичност. Например:

    N РЦ

    Разходен център

    Код сметка

    Аналитичност

    1

    Звено 1 - Висш персонал

    011020

    01

    2

    Звено 1 – Среден персонал

    011020

    02

    3

    Звено 1 – Друг персонал

    011020

    03

    4

    Звено 2 – Висш персонал

    011030

    01

    5

    Звено 2 – Среден персонал

    011030

    02

    6

    Звено 2 – Друг персонал

    011030

    03

    ...

     

     

     

  • Всеки служител трябва да се свърже с разходен център и по този начин той ще се отнесе към структурно звено и ще се определи какъв вид служител е. Ведомостите няма да могат да се подписват, ако има поне един служител с непопълнен разходен център.

  • Създават се рекапитулации в генератора на рекапитулации. Всеки файл се изготвя на базата на една рекапитулация. Имената на рекапитулациите трябва да са съответно FS – за начисленията на възнагражденията, SS – за осигуровките за сметка на работодателя, PIF – за личните осигуровки и други удръжки. Името на интерфейсните файлове се формира от името на рекапитулацията, годината (2 знака) и месеца (2 знака) от текущия каталог. Разширението на файловете е TXT.

  • Към всяка рекапитулация се включват перата от работната заплата, чиито стойности трябва да участват във файла за нея. Например, в рекапитулация FS се включат перо 900 ФРЗ, 901 Обезщетения по болест работодател, 908 Всичко начисления социални разходи и т.н. В рекапитулациите могат да се използват по избор всички служебни и потребителски пера.

  • За всяко перо от трите рекапитулации се извършва конфигурация. Работи се в „Справки“ / „Интерфейс др.програми“ / Избор на рекапитулация / F5 / „Настройка“. Позиционирате се върху дадено перо от рекапитулацията и във втората подформа в поле "Сметка дебит" се въвежда номерът на параграфа, изискван от Гама конт, а в "Аналитичност дебит" - името на параграфа. В поле „Начин“ задавате начин на натрупване. Може да използвате следните начини: 30 - по разходни центрове и социално осигуряване, 32 - по разходни центрове без отделяне на корекциите, 31 - по разходни центрове, 33 - по разходни центрове, социално осигуряване и възраст, 35 - по разходни центрове с разпределяне, 36 - по разходни центрове без отделяне на корекциите,38 - по РЦ, СО и възраст с разпред. Ако зададете разходен център, програмата ще включи във файла само данните от перото за този център. В противен случай ще участват всички разходни центрове. Ако в полето "Знак" се въведе '-', изчислената стойност на перото в интерфейсния файл ще участва с обратен знак. Попълването на останалите полета не е задължително, защото те не участват в интерфейсния файл.

    Например:

    Код

    Име на перо

    Сметка дебит

    Ан.дебит

    Сх. осиг.

    Нач.

    Начин на изчисление

    900

    ФРЗ

    0105

    ФРЗ

     

    31

    По разх.центрове

    401

    СО Р Пенсии

    550101

    ДОО 3 катег.

    3 катег.

    30

    По РЦ и социално осигуряване

    401

    СО Р Пенсии

    550102

    ДОО 2 катег.

    2 катег.

    30

    По РЦ и социално осигуряване

    ...

     

     

     

     

     

     

    403

    СО Общо заболяване

    550101

    ДОО 3 катег.

    3 катег.

    30

    По РЦ и социално осигуряване

    403

    СО Общо заболяване

    550102

    ДОО 2 катег.

    2 катег.

    30

    По РЦ и социално осигуряване

    ...

     

     

     

     

     

     

  • Изготвянето на интерфейсните файлове се извършва след изчислени заплати и подписани ведомости. Работи се в "Справки" / "Интерфейс др.програми". Избира се подготвената рекапитулация и се продължава от допълнителното меню с "Интерфейс Гама конт". Програмата ще изчисли стойностите на включените пера в рекапитулациите (от текущия месец и отразените корекции от предходни месеци) и ще извърши натрупване на сумите по зададения в конфигурацията начин. От разходния център ще се използва информацията за код на сметка (номер на структурно звено) и аналитичност (вид служител). От конфигурацията, зададена за перото ще се извлече информацията за номера и името на параграфа. Данните се изобразяват във форма. Записът на файла се извършва от нейното допълнително меню с „Експорт“.

    Файловете могат да се изготвят многократно.

    Забележка: Експортът е създаден по поръчка на МБАЛ „Токуда“.

    ІI. Модул „Работна заплата"

    1. Промяна в общи параметри

    Направена е промяна в наименованието на общ параметър 20 "Заплати за месеца се изплащат през текущия месец". Стойността му е 0, ако заплатите се изплащат през следващия месец. Стойността му е 1, ако заплатите се изплащат през текущия месец.

    2. Промяна в начина на изготвяне на служебна бележка за детски добавки

    Направена е промяна в начина на изготвяне на служебната бележка, когато заплатите се изплащат през следващия месец, като в полето за година и месец ще се отпечатва годината и месеца на изплащане на дохода. При изготвянето на бележката ще се използва стойността на общ параметър 20.

    ІII. Модул „Платежни документи"

    1. Уникална номерация на касови документи за календарна година

    Създадена е възможност за поддържане на отделна номерация в дневника на касовите документи за период от календарна година. Номерацията е уникална за всеки вид касов документ – приходен или разходен ордер в лева.

    В дневника на платежните документи полето „Номер на документ“ продължава да е уникално за всеки вид платежен документ. При добавяне на нов документ програмата автоматично попълва полето със следващ номер. Във формите за работа с касовите документи са добавени две нови полета „Година на документ“ и „Номер за година“. Полето за годината не се попълва от оператора, а се изчислява от програмата на база на информацията в полето „Дата на документ“. При добавяне на нов документ програмата попълва автоматично полето „Номер за година“ със стойност по подразбиране. Тази стойност се определя по следния начин: програмата открива най-големия номер на платежен документ от същия вид за годината и го увеличава с 1. При въвеждане на номер от потребителя се извършва контрол за уникалност за всеки вид платежен документ и всяка година. За всички въведени вече документи в дневника в полето „Номер за година“ се преписва стойността на полето „Номер на документ“.

    Ако не желаете да продължите номерацията на касовите документи от предходната година е необходимо в първия документ от годината да въведете число с единица, по-голямо от последния документ за предходната година.

    При отпечатването на касови документи се използва информацията от новото поле.

    Променени са справките за касовите документи. В тях се съдържат данните за полето „Номер за година“ вместо полето „Номер на документ“.

    Променена е формата за автоматично контиране на платежни документи в модул „Счетоводство“. В нея се съдържа информация за новото поле за номер.

    Променена е процедурата за автоматично контиране на платежни документи. В дневника на документите в полето „N док.“ се записва информацията от полето „Номер за година“ от дневника на касовите документи.

    ІV. „Статистика"

    1. Промяна в статистическа справка

    Направена е промяна в статистическата справка по категории. В нея е добавено поле и за ССБ без лицата в отпуск за отглеждане на дете.

    V. „Финансов контрол"

    1. Промяна в печатните образи на КЛПЗ

    Направена е промяна в пълния и краткия печатен образ на контролния лист за поемане на задълженията. Когато датата на контролния лист е след 25.02.2012 г. се променя текста на въпроса, свързан с необходимостта от провеждане на процедура по ЗОП. От него отпада „Наредбата за възлагане на малки обществени поръчки“. Промяната се извършва въз основа на промяна на чл.14 от ЗОП, публикувана в ДВ бр.93/ 2011г. и влиза в сила от 26.02.2012 г.

    2. Промяна на справка „Контролни листа за период“

    В справката са добавени нови полета: коментар на групата контролни листа, пояснения, забележка, изисквани и представени допълнителни документи. Последните четири полета извличат първите 100 знака от съответните полета в контролните листа.

    VI. Отстранени грешки и извършени подобрения

  • Във връзка с изменения в КТ, публикувани в ДВ бр.7/24.01.2012 г., е добавено ново основание за прекратяване на трудовото правоотношение - чл.327, ал.1, т.7а.

  • Променено е основание за прекратяване на трудовото правоотношение - по чл.328, ал.1, т.10. Промяната е направена във връзка с изменения в КТ, публикувани в ДВ бр.7/24.01.2012 г.

  • При работата с платежен документ, който има дата на издаване в една календарна година и дата на осъществяване на превода в друга, определящата за автоматичното контиране е датата на превода.