ПОЛИКОНТ - 3.291
дата: 22-02-2006
[отпечатай]
I.
Общо за всички модули
1.
Промени в описанието на предприятието
Във формата за
въвеждане на данните за предприятието са добавени полета за адрес за
кореспонденция - пощенски код, вид и име на населеното място, улица.
По време на актуализацията в тях се преписват данните от съответните
полета за адреса по регистрация на фирмата.
Полето „БУЛСТАТ“ вече
се нарича „Идентификационен номер“. Добавени са нови
полета за номер и име на вида на идентификационния номер. Възможните
стойности са: 1 – ЕИК по БУЛСТАТ, 0 – ЕГН, 2 –
ЛНЧ, 3 – Служебен номер. Ако идентификационният номер е
БУЛСТАТ код, той може да има дължина 9,10 или 13 знака. В останалите
случаи полето трябва да има дължина 10 знака. При вид
идентификационен номер „ЕГН“, програмата извършва тест
за валидност на ЕГН.
Полето данъчен номер е запазено.
То не трябва да се попълва от фирмите, които са регистрирани след
1.1.2006.
2. Промени
в описанието на контрагентите
Във формата за
въвеждане на данните за контрагентите полето „БУЛСТАТ“
вече се нарича „Идентификационен номер“. Добавени са
нови полета за номер и име на вида на идентификационния номер.
Възможните стойности са: 1 – ЕИК по БУЛСТАТ, 0 – ЕГН, 2
– ЛНЧ, 3 – Служебен номер. За въвеждането можете да
използвате и формата за избор. Ако идентификационният номер е
БУЛСТАТ код, той може да има дължина 9,10 или 13 знака. В останалите
случаи полето трябва да има дължина 10 знака. Ако идентификационният
номер не е попълнен, полето „Вид“ също трябва да е
празно. При вид идентификационен номер „ЕГН“, програмата
извършва тест за валидност на ЕГН.
По време на актуализацията
автоматично се попълва полето „Вид код“ в зависимост от
дължината на полето „Идентификационен номер“. Ако
съществуват номера с дължина по-малка от 9, те се допълват с '?' до
9 знака. Идентификационните номера с дължина 11 или 12 се допълват с
'?' до 13 знака.
Полето данъчен номер е запазено,
но е преместено накрая на таблицата. То не трябва да се попълва за
новите контрагенти.
II. Модул
“Счетоводство“
1.
Промени в Декларация и дневници за ДДС
Направени са
промени в табличните и печатните форми на дневниците на покупките и
продажбите, които се изготвят за периоди след 01.2006. Тези промени
са в съответствие с промените в Правилника за прилагане на ЗДДС (ДВ
бр.9 / 27.01.2006). Съгласно тези промени, за контрагентите и
предприятието вместо данъчен номер и код по БУЛСТАТ, вече се показва
идентификационен номер.
В Декларацията за ДДС при данните
за фирмата се отпечатват адресът за кореспонденция и
идентификационният номер.
2. Промени
във файловете за ДДС
Направени
са промени в структурата на файловете за ДДС, съгласно промените в
Правилника за прилагане на ЗДДС (ДВ бр.9 / 27.01.2006) –
Приложение N 10 към чл. 92, ал. 1 и 2. Промените се отнасят за
периодите след 01.2006.
3. Промени
в работата с ДДС периодите
При
създаване на нов ДДС период, ако не попълните данните в полетата за
„Посл.регистр.“, „Посл.дерегистр.“,
„Упълномощено лице“, програмата ще препише данните от
предходния период.
III. Модул
“Работна заплата“
1.
Справка за различия в разходните центрове
Работи се в
"Справки" / "Справки тек.персонал" / "Разлика
в РЦ".
Справката съдържа списък на
служителите от текущия персонал, за които има несъответствие между
разходния център, зададен в текущите данни и разходния център, който
е зададен в щатното място от трудово-правния документ. За всеки
служител се изобразяват пореден номер, личен номер, име и данни за
двата разходни центъра. Ако стойността на общ параметър 70 Начин за
име на звено във фиш и ведомост е 0 или 1 се използват данните за
разходния център от първия трудово-правен документ за периода, а при
стойности 2 и 3 - от последния.
Забележка: Справката
е направена по поръчка на „ИДЕАЛ СТАНДАРТ - ВИДИМА“ АД –
гр.Севлиево.
2. Справка
за различия в схемите за социално осигуряване
Работи се в
"Справки" / "Справки тек.персонал" / "Разлика
в сх.СО".
Справката съдържа списък на
служителите от текущия персонал, за които има несъответствие между
схемата за социално осигуряване от първия за периода документ за
осигуряване и схемата, зададена в щатното място от първия за периода
трудово-правния документ. За всеки служител се изобразяват пореден
номер, личен номер, име и данни за двете схеми.
Забележка: Справката
е направена по поръчка на „ИДЕАЛ СТАНДАРТ - ВИДИМА“ АД –
гр.Севлиево.
3.
Документ за промяна в права за платени отпуски
Създаден е нов
вид документ:
50 Промяна права за отпуски. Той се използва за
увеличение на правата и салдата за платени отпуски - основни и
допълнителни. Правото важи само за годината, в която попада
началната дата на документа. След влизането им в сила, документите
от вид 50 влияят на изчислението на салдата за отпуските и по този
начин на работните заплати.
В съдържанието на документа се
попълват вид отпуск и дни. За един вид отпуск може да се въведе един
ред. Промяната на данните в документа, както и неговото изтриване са
възможни при условие, че той не е влязъл в сила.
Забележка: Документът
е разработен по поръчка на „ИДЕАЛ СТАНДАРТ - ВИДИМА“ АД
– гр.Севлиево.
4. Промяна
в справката „Права за отпуск“
Справката
„Права за отпуск“ е преработена за отразяване на
промените, които могат да се правят в правата и салдата за платени
отпуски с документите от вид 50.
IV. Модул
“НОИ“
1.
Протокол за Декларация №6
Добавена
е възможност за отпечатване на приемопредавателен протокол,
придружаващ предаването на декларация №6.
V. Модул
“Граждански договори“
1.
Справки за физически лица, на които са изплатени доходи, различни от
доходи от трудови правоотношения и пенсии за 2005 г.
Със заповед №
ЗМФ-46/20.01.2006г. е утвърден нов образец на справката за
физическите лица, на които са изплатени доходи, различни от доходи
от трудови правоотношения и пенсии. Добавена е справка в меню
Справки /
Справки по сметки /
Файл за год.справка,
с помощта на която автоматично се изготвя файл SPR_57.TXT.
Файлът с данни за справката по
чл.57 от ЗОДФЛ се предава в ТД на НАП.
Начин на работа:
В последния месец за годината се
изготвя справката. Тя съдържа информация за лицата ( от досиетата им
) и общо изплатените им суми и данъци. При първоначалното изготвяне
на справката е необходимо на въпроса за зареждане на данните,
отговорът да бъде „Д“. При последващите изготвяния на
справката, би трябвало отговорът на въпроса да бъде „Н“
и по този начин ръчно въведената от Вас информация ще бъде запазена.
След първоначално изготвяне на справката не трябва да се правят
повече промени в изплатените сметки и възнагражденията на работещите
на договори за управление за годината, за която се изготвя
справката.
Справката
се изготвя на два етапа. При първоначалното изготвяне на справката
автоматично се попълват полетата за личните данни и изплатените
суми. За окончателното изготвяне на справката е необходимо да
въведете кодовете на населените места и общините ( районите ).
Кодове за районите се попълват само за градовете София, Пловдив и
Варна.
Информация
за кодове на населените места може да се получи от Единния
класификатор на населените места на НСИ.
При адрес
на лицето в чужбина е необходимо да се попълни кода на държавата,
като се използва архива на файл kodove.xls от страницата на НАП.
Адреса в чужбина се попълва, като се попълва и населеното място.
От
допълнителното меню може да се изготви и печатен образ на
справката. Тя може да бъде предадена в НАП, ако лицата, за които
се предава информация са по-малко от 10.
VI. Модул
“Медицина“
1.
Справки за болничните документи
Добавена е
нова справка, която съдържа пълна информация от въведените документи
за временната нетрудоспособност.
Забележка: Справката
е направена по поръчка на „ИДЕАЛ СТАНДАРТ - ВИДИМА“ АД –
гр.Севлиево.
VII. Модул
“Фактури“
1.
Нова форма за задаване на начина на плащане
Добавена
е нова форма, с помощта на която може да се задават различни начини
на плащания. Тя се извиква от „
Основни данни“ / „
Начин на плащане“. От тази форма чрез стойността на поле
„Приоритет“ може да посочи най-често използвания вид
плащане. Този вид плащане ще излиза по подразбиране при създаване на
нов документ.
2. Промени
във връзка с новия ППЗДДС
В описите на
издадените фактури има добавена нова колона „Идентификационен
номер“, а колоната „N от НДР“ е отпаднала.
Ако дата на фактурата (сторно,
проформа) е 27.01.2006 или след нея в печатния образ на документа се
отпечатват идентификационните номера на контрагента и изпълнителя.
Има промяна и в начина на отпечатване на адреса. От тази
актуализация там ще се посочва адресът за кореспонденция на
контрагента или изпълнителя.