Създадена е нова възможност за изчисление на броя работни дни в отсъствие по официалния календар, вместо по личния за периодите след 1.1.2004 година. В съдържанието на документите за отсъствие е добавено ново поле “Лич.кал.?”. Неговата стойност по подразбиране е “Д”. В този случай ако използвате функциите за разпределяне на дните с отчитане на салдата по години ( “Добавяне по години”) или за изчисление на крайната дата на отсъствието по началната и броя на дните в отсъствие (“Изч.крайна дата”), програмата ще изчислява броя на работните дни по личния календар на служителя, а ако не е създаден съответния каталог ще използва официалния календар.
Ако въведената стойност в това поле е “Н” броенето се извършва директно по официалния календар.
Добавена е нова справка в меню Справки / По структ.за период . Изготвя се за произволно избран период. Съдържа информация за служителите от дадено структурно звено, назначени по трудово и служебно правоотношение, чийто изпитателен срок изтича в избрания период.
Променена е стойността на 120 лв. на минималната месечна работна заплата за страната (общ параметър 2) във всички каталози с неподписани ведомости след 1.1.2004 година.
Създадена е нова възможност за изчисление на броя работни дни в отсъствие по официалния календар, вместо по личния за периодите след 1.1.2004 година. В съдържанието на документите за отсъствие е добавена ново поле “Лич.кал.?”. Неговата стойност по подразбиране е “Д”. В този случай алгоритмите за изчисление на работните дни в отсъствие се запазват като досега и използват данните, въведени в личния календар на служителя. За всички видове отсъствия без болничните, ако в полето “Лич.кал.?” се въведе “Н”, при изчислението на заплатите се извършва автоматично прехвърляне на данните за работните и почивните дни от официалния календар в личния календар за периода на отсъствието. Едва след това започва изчислението на дните и сумите за отсъствие. Обръщаме внимание, че изтриването на такъв документ за отсъствие не възстановява автоматично данните в личния календар, такива каквито са били преди въвеждането му.
Създадена е нова възможност за изготвяне на трансферен файл за програма “АТЛАС” с резултатите от конфигурирана от потребителя рекапитулация и зададени настройки за интерфейс. Изчислението на сумите в рекапитулацията се извършва по разходен център. За да се подготви и осъществи интерфейсът е необходимо да се направят следните стъпки:
В “Основни данни” / “Разходни центрове” в колоната “Сметка” да се попълни за всеки център разходната сметка, с която е свързан той. Например: За център “Автоматизация” се въвежда “612ОА”, за “Административни разходи” - “614ФХ”.
В генератора на рекапитулации “Справки” / “Генератор рекапитулации” се подготвя рекапитулацията, която ще се осчетоводява. Обръщаме внимание, че текстът, който е въведен в полето “Наименование на рекапитулация” се включва в трансферния файл като коментар (например “Заплати”).
В “Справки” / “Интерфейс др.програми” изберете подготвената от вас рекапитулация и продължете от допълнителното меню с “Настройка”. Във формата “Конфигуриране интерфейс” за всяко перо, участвуващо в рекапитулацията трябва да попълните информацията, необходима за осчетоводяване: сметка дебит и кредит, аналитичност дебит и кредит. Възможно е настройката да се извърши по два начина – общо за всички разходни центрове или индивидуално за всеки център. При първия начин полетата за разходен център трябва да останат празни. Можете да използвате за сметките макрос #СМ#число, а за аналитичността – макрос #ПЕР#.
Ако използвате макрос #СМ#5, програмата ще формира кодът на сметката по следния начин: за център “Автоматизация” - 6125ОА, за център “Административни разходи” - 6145ФХ.
Ако използвате макрос #ПЕР# в съответното поле за аналитичност ще се зареди информация за текущия каталог на работната заплата с формат “ГГГГММ” (например – 200401).
Примери за конфигурация (общо за всички центрове ):
Перо |
Сметка дебит |
Аналит. дебит |
Сметка кредит |
Аналит. кредит |
Разх. център |
---|---|---|---|---|---|
900 |
#СМ#4 |
410000 |
421000 |
#ПЕР# |
|
348 |
#СМ#4 |
410001 |
421000 |
#ПЕР# |
|
901 |
#СМ#5 |
560000 |
455000 |
01 |
|
401 |
#СМ#5 |
420000 |
455000 |
03 |
|
408 |
#СМ#5 |
420000 |
455000 |
04 |
|
431 |
#СМ#5 |
420000 |
455000 |
07 |
|
410 |
#СМ#5 |
456000 |
455000 |
10 |
|
Примери за конфигурация (по центрове ):
Перо |
Сметка дебит |
Аналит. дебит |
Сметка кредит |
Аналит. кредит |
Разх. център |
---|---|---|---|---|---|
900 |
6124ОА |
410000 |
421000 |
#ПЕР# |
Автоматизация |
900 |
6144ФХ |
410000 |
421000 |
#ПЕР# |
Админ.разходи |
901 |
6125ОА |
560000 |
455000 |
01 |
Автоматизация |
901 |
6145ФХ |
560000 |
455000 |
01 |
Админ.разходи |
В “Справки” / “Интерфейс др.програми” изберете подготвената от вас рекапитулация и продължете от допълнителното меню с “Интерфейс”. Във формата “Интерфейс АТЛАС” се изобразяват данните, които ще се прехвърлят. Ако сте извършили конфигурация за всяко перо, в тази форма не трябва да имате редове с '???' в полетата за сметки и аналитичност. Записът във файл се извършва от допълнителното меню с “Експорт”. Името по подразбиране е “Frz.txt”.
Експортът може да се извъшва многократно. Не забравяйте да изчислите заплатите и да подпишете ведомости преди да осъществите интерфейса.
Направена е промяна в служебната бележка за ДОД.
За работещи по втори трудов догвор може да се изготви бележка, която съдържа информация за направените начисления и удържаните вноски за СО, ЗО и ДОД за текущия месец. Тази бележка се представя на основния работодател;
За служители, които напускат през текущата година може да се изготви бележка, която съдържа информация за направените начисления и удържаните вноски за СО, ЗО и ДОД за периода от началото на календарната година до момента на освобождаването.
Направена е промяна в сметката за изплатени суми и служебната бележка съгласно заповед № ЗМФ.1212 от 29.12.2003 година, публикувана в ДВ бр.2 / 9.01.2004.