Създадени са нови справки, които могат да се използват за начисление и отписване на провизии за Стандарт 19. Те се стартират от меню "Справки" / "Стандарт 19": "Нач.Ст.19-звена,РЦ", "Нач.Ст.19-звена,РЦ-общо", "Отп.Ст.19-звена,РЦ", "Отп.Ст.19-звена,РЦ-общо".
В едните справки данните са групирани и сумирани по звена, разходни центрове и вид отпуск, а в другите (общите) - по звена и разходни центрове.
Правилата за определяне на звеното на служителите при начислението зависят от общ параметър 70. При отписването каталогът, от който се определя звеното е същия, от който се извлича разходният център. Това, както знаете, зависи от стойността на общ параметър 74.
Създадена е нова възможност за импорт на данни за платени и неплатени отпуски от текстови файл с разделители ';' и кодова таблица Windows-1251.
Работи се в меню "Импорт / Експорт" / "Импорт отсъствия".
Зарежданият текстови файл трябва да съдържа следните полета: пореден номер (уникално число), личен номер, номер на причина за отсъствие, начална дата, крайна дата, дата на документ, номер на документ, имена на служителя. Номерът и датата на документа, ккато и имената на служителя са незадължителни за попълване.
От допълнителното меню на формата се избира "Зареждане от файл". Ако файлът отговаря на изискванията, програмата зарежда данните във формата. Отново от допълнителното меню можете да продължите с "Импорт ПОЛИКОНТ" или "Импорт ПОЛИКОНТ по год.". В първия случай програмата ще създаде автоматично документи за отсъствие на служителите, а във втория - освен това ще добави информация и за ползването на дните по години.
По време на зареждането се извършват проверки за личния номер на служителя, както и за съответствието на номера с имената му (само ако имената са попълнени). Проверява се и номерът на причината за отсъствие, както и дали за същия период служителят няма друго отсъствие. Изисква се и броят на дните в съответния отпуск да е по-малък или равен на останалите за ползване дни.
За редовете, в които програмата не открие грешки, се добавят документи за отсъствие и данните се изтриват от буферната таблица. Редовете с грешки остават в таблицата. След зареждането се изобразява таблица с резултатите от зареждането.
За редовете с грешки можете да стартирате отново зареждане, след като отстраните съответните забележки.
От допълнително меню може да използвате функцията "Изтриване", за да изтриете всички данни от формата.
В ПОЛИКОНТ е създадена възможност за изготвяне на трансферен файл с данни за осчетоводяване в програма "КОНТО 66". Използват се резултатите от конфигурирана от потребителя рекапитулация и зададени настройки за интерфейс. Изчислението на сумите в рекапитулацията се извършва общо за предприятието (-1) или по разходни центрове (31,32,35,36,39,46,47,48,49).
За да се подготви и осъществи интерфейсът е необходимо да се направят следните стъпки:
В този случай програмата извлича данните за сметката и/или аналитичността от съответния разходен център.
Примери за конфигурация (начин 31 - общо за всички центрове->разходен център не се попълва):Перо | См.дебит | Аналит.дебит | См.кредит | Аналит.кредит | Разх.център |
900 | 604 | 4211 | |||
900 | #СМ# | 201##АН## | 604 | ||
401 | 605 | 461 | |||
401 | #СМ# | 11#АН##15# | 605 |
Перо | См.дебит | Аналит.дебит | См.кредит | Аналит.кредит | Разх.център |
900 | 6041 | 12#391# | 4211 | 1 РЦ1 | |
900 | #СМ# | 15##АН## | 6041 | 1 РЦ1 | |
900 | 6042 | 4211 | 2 РЦ 2 | ||
900 | #СМ# | 31##АН##22# | 6042 | 2 РЦ 2 |
Ако е извършена конфигурация за всяко перо, в тази форма не трябва да има редове с '???' в полетата за сметки и тип на операцията. Записът във файл се извършва от допълнителното меню с "Запис на файл". Създава се текстови файл, в който полетата са с фиксирана дължина. Името на файла по подразбиране е "import-konto-YYYY-MM.txt", където 'YYYY' е годината, а 'MM' - месецът от отчетния период.
Експортът може да се извършва многократно.
Внимание! Не забравяйте да подпишете ведомостите преди осъществяване на интерфейса!
Създадена е нова функция в pkadm, която ви позволява да анулирате дейността на оператор в дадена база. Тя прекъсва всички активни транзакции в сесията на оператора, спира клиентското приложение pkmod или уеб интерфейса и изчиства флага за присъствие на оператора в базата. Принудителното спиране се регистрира в дневника.
Основното предназначение на функцията е да възстанови състоянието на оператора след прекъсване на връзката със сървъра без да се налага да се тества самата база. Функцията може да бъде извикана от формата със списъка на активните потребители или от меню "Потребители/Спиране на потребител".