ПОЛИКОНТ - 4.639
дата: 28-07-2021

[отпечатай]

I. Всички модули

1. Възможност за въвеждане на условия за доставка и плащане за контрагент

До този момент в ПОЛИКОНТ съществуваше възможност за въвеждане на условия за доставка (Incoterms), срок на плащане в дни и текст за специфични условия за всеки контрагент.

Създадена е възможност тези данни да се въвеждат от допълнителното меню на формата за контрагентите ("Условия за дост./плащ."). Полетата в нея са флаг, данни  за Incoterms - номер, година, код, наименование, специфични условия, срок на плащане в дни. Във формата може да въвеждате и данни за Payterms -  номер, код, наименование и процент.

Ако условията за контрагента са общи, данните се въвеждат на един ред с попълнен флаг "О" (общи условия). В този случай информацията важи когато контрагента е клиент и доставчик.

Условията за доставчик се въвеждат с флаг "Д", а за клиент - с "К". В случай, че контрагентът е едновременно клиент и доставчик и има различни условия за плащане и доставка, е необходимо да въведете информацията на два реда.

Полетата за номер, година, код и наименование на Incoterms и номер, код и наименование на Payterms могат да се избират от форми за избор.

Полетата за срок на плащане и процент са числови и трябва да имат положителни стойности.

За един контрагент могат да се въвеждат само общи условия или отделно условия за клиент и доставчик.

Въведената към момента информация за условия на доставка, срок и специфични условия по време на актуализацията се прехвърля автоматично като обща за контрагента (флаг "О").

II. Модул "Поръчки"

1. Добавяне на условия по Payterms и Incoterms във външни поръчки и доставки

Добавени са нови полета за Payterms в горната подформа на формата с поръчките за доставки - номер, код и описание на условия за плащане и процент.

В поръчките за доставка е добавено автоматично извличане на условията за плащане и доставка от данните за контрагента. Същото се отнася и за  полетата "Специфични условия" и "Срок за плащане в дни". Използват се данните, въведени с флаг "Д" (доставчик) или флаг "О" (общи условия). Потребителят има възможност да промени извлечената информация.

В печатните образи на поръчките за доставка ("Печат", "Печат поръчка доставка") са добавени данни за условията по Payterms. Те се намират в частта с общите данни за поръчката, над информацията за номенклатурите.

Добавени са нови полета в горната подформа на формата с външните поръчки:

  • номер, код и описание на условията за плащане и процент (Payterms) (срок за плащане и досега можеше да се въвежда);
  • година, код и наименование на условието за доставка (Incoterms).

Създадена е възможност за автоматично извличане на условия по Incoterms и Payterms, както и на специфични условия и дни на доставка от данните за контрагента във външните поръчки. Използват се данните, въведени с флаг "К" (клиент) или с флаг "О" (общи условия). Потребителят има възможност да ги промени.

В печатните образи на външните поръчки ("Печат", "Потвърждение на поръчка") са добавени данни за условията по Incoterms и Payterms, ако те са въведени. Те се намират в частта с общите данни за поръчката, над информацията за номенклатурите.

III. Модул "Фактури"

1. Добавяне на условия по Payterms и Incoterms при фактури

Създадена е възможност за извличане на условията по Incoterms и Payterms от външните поръчки във фактурите и проформите.

Правилата за извличане са следните:

  • При въвеждане на контрагент към дадена фактура условията на доставка и плащане се извличат от данните за контрагента;
  • При въвеждане на първата номенклатура, в която има данни за външна поръчка условията за доставка и плащане се извличат от поръчката;
  • При въвеждане на следваща поръчка към дадената фактура не се променят условията за доставка и плащане.

Тези правила важат при създаване на фактура от складов документ и от външна поръчка.

Потребителят може да променя ръчно условията по Incoterms и Payterms.

Когато се създава сторно от фактура условията за доставка и плащане се преписват от фактурата.

Актуалните данни за условия по доставка и плащане могат да се видят в меню "Фактури" / "Допълн.данни за износ".

IV. Системна администрация

1. Списък на активните потребители при спиране на база

От тази актуализация административните програми ще записват в дневника списък на активните потребители при спиране на база.

2. Много инсталации на ПОЛИКОНТ на един компютър

Направени са промени в инсталиращата и деинсталиращата програми, които позволяват на потребителя да има много и различни по вид инсталации на ПОЛИКОНТ на един компютър.

Инсталациите ще се идентифицират с помощта на допълнителна наставка към името "POLIKONT", която трябва да бъде уникална. Наставката може да съдържа латински букви, цифри и знаците "-" и "_". Тя може и да е празна. Наставката ще се добавя от инсталатора към имената в менютата и към имената на услугите. Вече ще се извършва и проверка на заетостта на избраните портове.

Създаваните инсталации са напълно самостоятелни. Това означава, че те могат да се разминават в своите версии. При нова актуализация, ако потребителят иска да ги поддържа актуални трябва да актуализира поотделно всяка от тях.

Съществуващите инсталации ще се интерпретират като инсталации без наставка.

V. Отстранени грешки и извършени подобрения

  • В модул "Складове" / "Документи" / "Приход" / "Частична доставка по поръчка" след въвеждане на количества за доставка, добавянето в складовия документ за приход не става чрез натискане на бутон ENTER или двойно кликане. От допълнителното меню се използва "Добавяне в документ".
  •  В модул "Складове" / "Документи" / "Разход" / "Частична екс. по външни поръчки" след въвеждане да количества за експедиция, добавянето в складовия документ за разход не става чрез натискане на бутон ENTER или двойно кликане. От допълнителното меню се зивиква "Добавяне в документ".
  • В модул "Фактури" / "Документи" / "Фактура" / "Проформа" / "Частична експедиция по поръчка" след въвеждане да количествата за експедиция, добавянето във фактурата / проформата не става чрез натискане на бутон ENTER или двойно кликане. От допълнителното меню се извиква "Добавяне в документ"
  • Справките в модул "Финансов контрол", свързани с параграфи и аналитичност по параграфи, които могат да се изготвят за всички регистри, за избран регистър, за избран оператор или за избран договор са променени. Премахнати са двете подформи за КЛ за поемане и КЛ за извършване. Справка за контролните листа, свързани със стойностите от текущия запис, може да получите от допълнителното меню с "КЛ поемане" и "КЛ извършване"). Промяната е направена с цел повишаване на бързодействието.
  • Отстранена е грешка в административните програми, възникваща при ръчно изпълнение на планирана задача.
  • В модул "Управление на качеството" / "Проблеми и предложения", във формата "Проблеми и предложения" е добавено ново поле "Образ". В него може да се зарежда информация от файл.